Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czesc,

 

Szybkie pytanie - czy jeżeli cisnienie wroci do prawidlowych wartości to kontrolka powinna przestać się palić? Czy w standardzie trzeba ja po prostu skasować?

Opublikowano
Musisz kolego w menu skalibrować (mowa o idrive)
Sprzedam instalację na nowej oryginalnej kostce do l7, światłowody i wtyczka.
Opublikowano

OK dzięki, ale co w przypadku jeżeli dalej będzie problem z ciśnieniem a ja skasowałem błąd. Błąd pojawi się ponownie przy następnym uruchomieniu silnika? Chodzi o to że miałem gwoździa w oponie, zostało wszystko załatane i teraz wyjeżdzam od wulkanizatora i kasuję błąd. Podczas podróży nie wyłączając silnika okazuje się że powietrze dalej gdzieś uchodzi i pojawia sie flak. Co pokaże komputer?

 

U mnie wyglądało to w ten sposób że zawsze po zmianie opon zapalała mi się ta kontrolka. Pech chciał że w tym samym momencie złapałem gwoździa i nieświadomy skasowałem błąd. Kontrolka zapaliła się ponownie następnego dnia podczas jazdy i wtedy dopiero zauważyłem że coś tu nie gra, ale zapalilła się w momencie jak już flak zaczął być wyczuwalny i bardzo niebezpieczny dla samej opony i felgi :/

Opublikowano

Wystarczyło poszukać:

 

http://bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=205071

 

Są dwa typy pomiaru ciśnienia w kołach: FTM (Flat Tire Monitor) i TPM (Tire Pressure Monitor). Zależy, który masz u siebie. Pierwszy to rozwiązanie czysto programowe, komputer porównuje prędkość obrotową kół z czujników, jeżeli w jednym kole spada ciśnienie zmienia się jego promień przez co zmienia się prędkość obrotowa koła i system odnotowuje spadek ciśnienia w oponie. Minusem tego rozwiązania jest to, że system nie zareaguje na stopniowy spadek ciśnienia we wszystkich kołach. Wartością odniesienia w tym przypadku są pozostałe koła. Jeżeli we wszystkich będzie podobna prędkość obrotowa, system nie zareaguje. Stąd może spaść i do 1,5 bara bez żadnego komunikatu. TPM to czujniki zamontowane w kole i one reagują na spadek ciśnienia w stosunku do wartości referencyjnej, czyli tej przy której resetowane było ciśnienie i ono jak najbardziej powinno dać sygnał o spadku w dowolnym kole lub wszystkich na raz poniżej tej wartości.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.