Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

No, wypadałoby w końcu jakiś mały temat zrobić, już rozmowy o moim aucie mi się wylewają na różne tematy :)

 

Do rzeczy:

E90 sedan, kwiecień 2005, N52 2.5L 218 koni.

 

Przebieg przy zakupie 185 tyś. km, przebieg na dziś 192 tyś., wydaje się realny. Dowiedziałem się co tylko się da o aucie (ASO, firma która była poprzednio właścicielem itp.).

 

Auto miało szkodę przodem, maska, szyba, 10cm dachu malowane. Szyba wymieniana na nową w ASO w Niemczech przy 160k.

 

Ładnie wyposażona, z ciekawszych rzeczy:

[*] Fotele sport + grzane dupy + lędźwia

[*] Zawieszenie sportowe (oryginalne)

[*] Navi CCC Professional + Bluetooth + adapter iPod w schowku

[*] Fotochromowe lusterko + kompas

[*] Licznik high z paskiem tempomatu

[*] Xenon ori

[*] Czujnik światła i deszczu

[*] Fabrycznie przyciemniane szyby tył

 

Najważniejsze dotychczasowe naprawy:

[*] Amortyzatory Przód + odboje

[*] 2x olej, aktualnie 5W40 Millers + reszta płynów

[*] Nowy akumulator Varta 77Ah

[*] Termostat i świece

[*] Regeneracja alternatora i wymiana rolki napinacza

[*] Felgi lato V-Spoke 188 17" + nowe opony Goodyear F1 Asymmetric 2

[*] Gała zmiany biegów - oryginalny shortshifter

[*] Wymiana pokręteł klimy i świateł i przycisku start/stop na poliftowe

[*] Wymiana kierownicy

[*] Wymiana parującego i porysowanego prawego ksenonu na fabrycznie nowy

[*] Listwy polakierowane w Piano Black

[*] I masa innych pierdołków, czujniki, silniczki, uszczelki itp.

 

Plany? Najpierw mechanika:

[*] Pozbycie się nadmiernego zużycia oleju (5-8L / 10 000 km): wymiana odmy i okolicznych rurek oraz uszczelniaczy zaworowych

[*] Poprawa niskiej temperatury roboczej silnika - ok 77 stopni, mimo wymiany termostatu :(

 

A potem reszta, w kolejności prawdopodobieństwa:

[*] Markery ledowe + dzienne w długich

[*] Otwierająca się automatycznie klapa bagażnika

[*] Naprawa lekko przetartego boczku fotela kierowcy

[*] Rurki wydechu

[*] Detailing karoserii

[*] M-pakiet

[*] Składane i ściemniane lusterka boczne

 

http://i.imgur.com/gT7ccYX.jpg

 

http://i.imgur.com/4jt0fev.jpg

 

http://i.imgur.com/Sv1HFHw.jpg

 

http://i.imgur.com/Rb2EjWF.jpg

 

Koła zimowe:

http://i.imgur.com/v1SxXGa.jpg

Edytowane przez marvel.marv
  • Odpowiedzi 201
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

I od razu odpowiedź na post z innego tematu:

U mnie Disy suche, ale w kolektorze olej i odma w środku zawalona.

Każdemu radze by wymienił.

 

Jak ci kolego poszło z wężami, uratowałeś których?

 

P.s.

Teraz spojrzałem, jeszcze nie zmieniałeś.

Jak takie ilości oleju masz pod kolektorem to wymieniaj jak najszybciej. Szkoda silnika i pewnie oleju Ci dużo łyka

No właśnie węże przede mną. Znalazłem dla 2 z 3 zamiennik i poważnie się zastanawiam bo jest sporo tańszy o to w końcu tylko kawałek węża... Myślę też nad odmą spoza ASO, Febi można kupić za 2/3 ceny ori...

Opublikowano

Jak już wymieniałeś nerkę na "M" to wypadałoby wymienić też listwy boczne żeby nie było tego chromu, no i lampy tył, folia/black line albo smoke jak u mnie. Plus za kolor :cool2: i felgi, środek - kolor skóry kompletnie nie moja bajka. Brakuje też jakieś dobrej lotki, albo w kolor coś a'la ACS albo Performance (karbonowa). Nie myślałeś o jakimś dobrym zawiasie i dystansach ?

 

Bezawaryjności życzę i żeby jak najszybciej udało Ci się pozbyć problemu olejożerności 25i :P

http://s32.postimg.org/8t3axzpc5/podpis_Forum_BMW.png
Opublikowano

Dzięki za opinie :)

 

Jak już wymieniałeś nerkę na "M" to wypadałoby wymienić też listwy boczne żeby nie było tego chromu, no i lampy tył, folia/black line albo smoke jak u mnie.

Nerka zrobiona samemu. Za dużo chromu było z przodu. Listwy boczne właśnie mi się podobają, nie jestem fanem chromu ale tutaj ładnie podkreślają linię szyb.

Plus za kolor :cool2: i felgi, środek - kolor skóry kompletnie nie moja bajka. Brakuje też jakieś dobrej lotki, albo w kolor coś a'la ACS albo Performance (karbonowa).

Raczej mało prawdopodobne ale pomyślimy :)

Nie myślałeś o jakimś dobrym zawiasie i dystansach ?

Zawias nie - sportfahrwerk i tak już jest dla mnie dość twardy (główny powód czemu koła są 17" na lato a nie 18") a auto ma bardziej jeździć niż tylko wyglądać. Dystanse na tył 15mm poważnie rozważam :)

Opublikowano

Zawias nie - sportfahrwerk i tak już jest dla mnie dość twardy (główny powód czemu koła są 17" na lato a nie 18") a auto ma bardziej jeździć niż tylko wyglądać. Dystanse na tył 15mm poważnie rozważam :)

 

15mm może być jednak za dużo, u siebie mam na przykład zawias mpakietowy i jedyny słuszny dystans który wchodzi po ludzku to 12 mm. Przy większych będziesz potrzebował klipsy, szczególnie jeżeli mówisz że auto ma jeździć, nie tyle co wyglądać, a jeżeli na tył zapakujesz już kogoś lub coś to będzie przycierać :wink:

http://s32.postimg.org/8t3axzpc5/podpis_Forum_BMW.png
Opublikowano
15mm może być jednak za dużo, u siebie mam na przykład zawias mpakietowy i jedyny słuszny dystans który wchodzi po ludzku to 12 mm. Przy większych będziesz potrzebował klipsy, szczególnie jeżeli mówisz że auto ma jeździć, nie tyle co wyglądać, a jeżeli na tył zapakujesz już kogoś lub coś to będzie przycierać :wink:

 

Jakie masz opony? u mniej jest 245/40 z tyłu więc opona o 1cm węższa - myślę że akurat żeby te 3mm dystansu wyrównać :) trochę czytałem i wyszło że przy ET37 20mm już jest za duże a 15mm w sam raz.

 

A z drugiej strony LCI jest szersze fabrycznie o 8-9mm więc czy dodasz 4 czy 7 to już nie robi takiej różnicy:)

Opublikowano
Ja mam u siebie styling 193 z ET34 i przy oponach 245/40 z tyłu 12 mm to chyba największa optymalna wersja, ale próbuj :wink:
http://s32.postimg.org/8t3axzpc5/podpis_Forum_BMW.png
Opublikowano
I od razu odpowiedź na post z innego tematu:
U mnie Disy suche, ale w kolektorze olej i odma w środku zawalona.

Każdemu radze by wymienił.

 

Jak ci kolego poszło z wężami, uratowałeś których?

 

P.s.

Teraz spojrzałem, jeszcze nie zmieniałeś.

Jak takie ilości oleju masz pod kolektorem to wymieniaj jak najszybciej. Szkoda silnika i pewnie oleju Ci dużo łyka

No właśnie węże przede mną. Znalazłem dla 2 z 3 zamiennik i poważnie się zastanawiam bo jest sporo tańszy o to w końcu tylko kawałek węża... Myślę też nad odmą spoza ASO, Febi można kupić za 2/3 ceny ori...

 

z wężami to nie do konca.

Ten od odprowadzania oleju z odmy do miski olejowej ma w środku zawór (przepuszacza tylko w jedną stronę).

Poza tym węże i odma mają grzałki.

Odma po rabatach 360 oryginał, DISA ( zespół regulacyjny)- 1040 sztuka ( są dwa - duży i mały) .

 

Jazda zdrowym autem- bezcenna :-)

-----///Moja galeria- BMW E90- M Pakiet LCI///------

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=146363

Klik by powiększyć


e34a03810f04.jpg

Opublikowano

A dzisiaj auto ze zniecierpliwienia przed serwisem postanowiło mnie nagrodzić zdechłą pompą wody. :)

 

Żółte ostrzeżenie o temperaturze, 122 stopnie Celsjusza.

 

W poniedziałek powinna być nowa, pytanie kiedy mechanik będzie miał termin. :mad2:

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Pompa wymieniona. Auto ciągle zdecydowanie za często jedzie na 80 st. C :( jeszcze przemyślę temat, pompa wody i termostat nowe, może czujnik temperatury...

 

A z tematów innych. Miałem drobną przygodę - drzwi od garażu uderzyły w rant drzwi pasażera w aucie.

http://i.imgur.com/VgyfQs6.jpg

http://i.imgur.com/GAPPv1B.jpg

 

Jako że fuszerki nie akceptuję i nie będę tego naprawiał, wpadły całe drzwi - używane w kolor.

http://i.imgur.com/uT12hwS.jpg

 

Odwiedziłem ASO po jakieś pierdołki, zaczepki do kabli itd, a tam stało takie cudo :mrgreen:

http://i.imgur.com/wp9OQ1A.jpg

 

Wszystkie zaczepy instalacji drzwi wymienione na nowe:

http://i.imgur.com/eXrJCff.jpg

 

No i efekt końcowy - cały osprzęt łącznie z szybą przełożony ze starych drzwi.

http://i.imgur.com/B242Azd.jpg

 

Jakby ktoś potrzebował zamek, klamkę, podświetlenie klamki, wiązkę pod podświetlenie i lusterko 3pin, szybę, podnośnik, to zapraszam :)

Opublikowano

Jest modzik - kiera M :)

 

http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160505/6ebf5c3d13e511ed6d6d644d4244b94c.jpg

 

http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160505/6a9b050ee0b30859d1cbb188818d5927.jpg

 

Blenda (znaczek w komplecie), stara blenda i stara kierownica jest na sprzedaż.

 

Całkiem inna jazda od razu :)

 

W poniedziałek serwis, uszczelniacze i odma z rurkami. Auto pali 6l oleju na 10 000 km.

Opublikowano

Gałka to oryginalny "short shifter" Z E90. Piszę w cudzysłowiu bo po prostu jest niższa niż standardowa, obleśna gała. Kupiłem na Allegro za 60zł idealną używkę.

http://www.e90post.com/forums/attachment.php?attachmentid=30126&stc=1&d=1151625443

 

nr BMW 25 11 0 404 454

 

Uszczelniacze zaworów to trochę ponad tysiak, w tym robota. Odma Febi koło 200 zł, rurki odmy ~300-500.

 

Jedni mówią że te silniki tak mają, ale ja nie akceptuję takiej odpowiedzi. Dla mnie akceptowalny jest maks litr na 10000km. A powinien nie pić wcale!

Opublikowano

Jako że mechanik mi się połamał i jest wyłączony z obiegu na co najmniej miesiąc, zabrałem się za wymianę odmy:

 

http://i.imgur.com/0Vq6sXe.jpg

 

W kolektorze kieliszek oleju. Stara odma miała pękniętą membranę, ale nie mam 100% pewności czy to ja jej nie przerwałem przy rozwalaniu obudowy.

 

Czas: od 9:30 do 16:30, z przerwą na obiad. Robota upierdliwa. Nie raz musiałem się przewietrzyć bo mnie cholera brała.

Pozdrowienia dla designerów mocowań przewodów na kolektorze ssącym tuż przy ścianie grodziowej i tego "huba" na przewody podgrzewające odmę:

http://i.imgur.com/yTgCQU4.png

 

Oczywiście jedna p***ona śrubka musiała spaść na osłonę od spodu i musiałem ją odkręcać. Godzina w d***e... :evil:

 

:evil: :evil: :evil: :evil:

 

DISY sprawdzone, sztywne jak... No po prostu bardzo sztywne :mrgreen: następnym razem będzie trzeba jakiś sprytny oring skombinować bo uszczelka już się trochę ścisnęła :(

 

Na razie odnoszę wrażenie że auto chodzi ciszej, bardziej gładko, i możliwe że spalanie spadło. Ale w sumie to może przez to że dzisiaj niedziela :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
hahaha, ja u siebie w N47 wczoraj męczyłem się z wymianą kolektora,więc wiem dokładnie o czym piszesz.na szczęście żadna śrubka mi nigdzie nie wpadła. :cool2:
Opublikowano
hahaha, ja u siebie w N47 wczoraj męczyłem się z wymianą kolektora,więc wiem dokładnie o czym piszesz.na szczęście żadna śrubka mi nigdzie nie wpadła. :cool2:

 

Jakby to chociaż była śrubka od czegoś ważnego, przepustnicy czy kolektora. Nie, wpadła śrubka od jakiegoś marnego wsporniczka który doskonale trzymał się na 2 pozostałych :mrgreen: a potem jak odzyskałem tą śrubkę (nakrętkę właściwie) to przy dokręcaniu odleciała razem z całym bolcem :mad2: więc i tak wspornik się trzyma na dwóch :cry2:

Opublikowano
Auto ładne ale kłują te lampy z tyłu strasznie... wrzuć folię, blackline albo smoke i wtedy będzie :cool2:
http://s32.postimg.org/8t3axzpc5/podpis_Forum_BMW.png
Opublikowano
Zadbane masz to BMW,widzę że dbasz, podobnie jak ja.

Mamy ten sam kolor, silnik i rok :-)

dokładnie, Twoja trójka bardzo mi się podoba :)

Ramkę czym robiłeś?

Najpierw zdarłem gumę rozpuszczalnikiem, potem papierek 1000 wodny i kilka warstw lakieru czarny mat w sprayu. Jak lubię Dupli Color Rallye Lack, do kupienia w Castoramie.

Nie myślałeś by zmienić pokrętła od klimy itd. od po lifta?

Tak mam plan na pokrętłą i włącznik świateł od polifta :) bo trochę się za czarno robiło.

Auto ładne ale kłują te lampy z tyłu strasznie... wrzuć folię, blackline albo smoke i wtedy będzie :cool2:

Folia mi się średnio widzi, ale kto wie... Lampy też wchodzą w grę ale trochę budżet na pierdoły nadszarpnąłem, jeszcze będzie jedna rzecz - fabrycznie nowa blenda kierownicy z X1 / 1er coupe. :)

 

577592_x800.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.