Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

 

Znajomy chce kupic E46 325Ci. To jego pierwsze BMW. Bylem dzis z nim ogladac jeden model z roku 2001. Auto bylo w dobrym stanie, 2-gi wlasciciel, przebieg okolo 110 tys. km, pelna historia serwisowa. Zaniepokoily nas 3 sprawy:

 

1. Po uruchomieniu silnika i otwarciu maski dalo sie slyszec cykanie. Nie wiem czy ten model powinien cos takiego miec. Ja mam tez 325i, ale w E36 i czegos takiego u mnie nie slychac. Czy przyczyna tego moga byc popychacze czy po prostu ten silnik tak juz pracuje? Przeglad mial 2 dni temu i zmieniali mu olej.

 

2. Na tylnym moscie widac maly wyciek oleju. Pewnie simmeringi. Ale czy w aucie z takim przebiegiem powinno cos takiego miec miejsce?

 

3. Aktualny wlasciciel ma fatalny wjazd na parking (ostry zjazd w dol w wystajacym progiem) i praktycznie za kazdym razem przy wjezdzaniu/wyjezdzaniu haczy podwoziem. Czy to moze popsuc geometrie auta lub spowodowac jakies inne powazne uszkodzenia?

 

Oczywiscie przed zakupem podjedziemy do serwisu na jakis dokladniejszy przeglad, ale chcialbym poznac Wasze opinie na ten temat, bo mieszkam w Anglii i wiem jak fatalni sa tu mechanicy i ich diagnozy.

 

Dzieki i pozdrawiam

Opublikowano
Witam.

 

Znajomy chce kupic E46 325Ci. To jego pierwsze BMW. Bylem dzis z nim ogladac jeden model z roku 2001. Auto bylo w dobrym stanie, 2-gi wlasciciel, przebieg okolo 110 tys. km, pelna historia serwisowa. Zaniepokoily nas 3 sprawy:

 

1. Po uruchomieniu silnika i otwarciu maski dalo sie slyszec cykanie. Nie wiem czy ten model powinien cos takiego miec. Ja mam tez 325i, ale w E36 i czegos takiego u mnie nie slychac. Czy przyczyna tego moga byc popychacze czy po prostu ten silnik tak juz pracuje? Przeglad mial 2 dni temu i zmieniali mu olej.

 

Po wymianie oleju na nowy zawsze przez kilkaset kilometrow silnik slychac troche glosniej. Za cykanie moga odpowiadac tez inne elementy ruchome np plastikowe rolki napinaczy paskow, pompa wodna, alternator.

 

2. Na tylnym moscie widac maly wyciek oleju. Pewnie simmeringi. Ale czy w aucie z takim przebiegiem powinno cos takiego miec miejsce?

 

Wyciek oleju nalezy zlokalizowac i pozbyc sie go. Tylni most nie lubi pracy na sucho.

 

3. Aktualny wlasciciel ma fatalny wjazd na parking (ostry zjazd w dol w wystajacym progiem) i praktycznie za kazdym razem przy wjezdzaniu/wyjezdzaniu haczy podwoziem. Czy to moze popsuc geometrie auta lub spowodowac jakies inne powazne uszkodzenia?

 

Przyciera pewnie tylko przodnim zderzakiem. Po dzwignieciu samochodu latwo bedziesz mogl zlokalizowac czy jego kiepski wjazd mogl byc przyczyna uszkodzenia czegos innego oprocz przytartych czesci podwozia.

 

Oczywiscie przed zakupem podjedziemy do serwisu na jakis dokladniejszy przeglad, ale chcialbym poznac Wasze opinie na ten temat, bo mieszkam w Anglii i wiem jak fatalni sa tu mechanicy i ich diagnozy.

 

Dzieki i pozdrawiam

 

Przy przebiegu 110tys km samochod powinien byc prawie jak nowy.

Mozesz zwrocic uwage na luzy przodniego zawieszenia jako ze jest ono najslabszym punktem E46. Poszukaj innych wyciekow z silnika, skrzyni. Przeskanuj komputer czy nie ma zadnych bledow.

Na wyswietlaczu deski rozdzielczej zwroc uwage czy nie jest zapalony punkt informujacy o cofaniu licznika. Stan karoserii czy nie byla w ktoryms miejscu malowana lub co gorsza szpachlowana. Stan opon czy nie sa poprzycinane z jednej strony.

 

Oprocz tego przesledz dokladnie TEN temat.

Opublikowano

Dzieki Lukasz za odpowiedz.

 

LukaszPL napisal:

Przyciera pewnie tylko przodnim zderzakiem. Po dzwignieciu samochodu latwo bedziesz mogl zlokalizowac czy jego kiepski wjazd mogl byc przyczyna uszkodzenia czegos innego oprocz przytartych czesci podwozia.

 

Niestety przyciera srodkiem podwozia, ale oczywiscie sprawdzimy, czy nie ma widocznych uszkodzen.

 

Jeszcze jedna sprawa, czy wiesz moze (lub czy ktokolwiek wie) czy przy tym przebiegu powinna byc juz lekko wytarta kierownica? To jest oryginalna kierownica, chyba skorzana i w gornej czesci widac pewne zuzycie. Wiem, ze to trudno ocenic, bo zalezy jak kto kreci kierownica. Ja czesto krece jedna reka, dociskajac kierownice w jej gornej czesci i napewno powycieram ja szybciej niz ktos kto kreci dwoma rekami. Ale widzialem tez lekkie slady wytarcia na galce od biegow. Czy przy 110 tys. km moze byc juz to widac?

Opublikowano
Czy przy 110 tys. km moze byc juz to widac?

 

Moze, to raczej swiadczy o ilosci pierscionkow na rekach i o intensywnosci jazdy po miescie. Oczywiscie mam nadzieje ze mowisz naprawde lekko - bo zdarta do bialego oczywiscie swiadczy ze cos nie tak

Xdrive

Koder

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.