Skocz do zawartości

3.0i - głośne stuki przy ruszaniu


domoko

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Panowie (i Panie:)) jestem nowym posiadaczem bmw X5 e53 z 3l silnikiem benzynowym, auto ma kilka mankamentów które staram się usuwać na bieżąco, jednak jedna usterka nie daje mi spokoju i nawet nie wiem jak się mam za to zabrać!Otóż podczas szybkiego ruszania auto wydaje odgłos jak by się zaraz miało zawieszenie oderwać od reszty:)Bardzo podobnie jak odgłosy zepsutego przegubu ale dochodzi to bardziej z okolic środka długości samochodu. Czytałem że częstym przypadkiem jest wyrobiony fres na wieloklinie wału od przedniego napędu. Chciałem to sprawdzić wyciągając ten wał ale podczas demontażu napotkałem nie lada problem...jak go wyjąć?!!!! :duh: :mad2: :!: :?: nawet nie mam pojęcia ile on jest wsunięty w reduktor i jak go przesunąć do przodu żeby wyszedł?Trzeba rozkręcić zawieszenie z przodu żeby go wysunąć?Proszę o jakieś rady bo sam chyba nic nie wymyślę a strasznie mnie to denerwuje! Ewentualnie proszę o podpowiedź czy to jeszcze może być coś innego?Dodam że jak ruszam szybko z miejsca to auto ma takie dziwne skoki rytmiczne z tym hałasem który się wtedy pojawia! Z góry dziękuję za pomoc, pozdrawiam!:)
(OO( )( )OO)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Przedni wal do wymiany. Nie ma sensu nagrywac video. Typowa bolaczka pre-LCI. Tak jak pisales. Nie masz co sprawdzac. Nie sadze abys mogl go wymienic bez sciagania reduktora. Znajdz firme, ktora naprawia te waly. Tam byl blad konstrukcyjny. Wal jest za krotki i niszczy frezy. Uaktualniony jest troszke dluzszy i temat zalatwia.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli mowisz ze nie wyciagne tego walu bez wyjecia reduktora:(a w reduktorze cos moglo stac?jest tam lancuch prawda?jak juz bede mial reduktor na wierzchu to moze trzeba go sprawdzic?jaki tam sie leje olej?dziekuje za odpowiedzi....a moze ktos ma jakies namiary na firme ktora takie waly regeneruje,ewentualnie moze ktos posiada taki wal?;)
(OO( )( )OO)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Wiesz, ja zajmuje sie reduktorami w autach z xdrive. Wiedze mam limitowana jesli chodzi o reduktory pre-lci. Moge sie mylic, nigdy tego nie robilem, ale jakos nie widze aby to wyjac bez zdjecia reduktora. Wiem natomiast ze tam byl problem z walem o ktorym piszemy i objawy, ktore opisujesz, idealnie pasuja do tych o ktorych slysze jak ludzie pytaja sie o naprawe. Olej do reduktora pre-lci: Dextron III.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...
Witam, wczoraj padły mi frezy na przednim wale. Mam go już na stole więc widzę zjechane częściowo frezy. Nurtuje mnie jednak jedna rzecz. Czy mimo wszystko że wał się zużył i nie było napędu na przednią oś to auto mimo to powinno jeździć? Przecież jest drugi napęd na tył. A tu zonk....Objawy były takie - chrobotanie i zero napędu nawet hamulec postojowy na automacie P nie blokował auta. Czy to normalne?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bedzie stal bo przeciez w reduktorze nie jest to zblokowane, bo bys pourywal

 

musialbys zrobic electro szpere w reduktorze :mrgreen:

 

w typowych terenowkach nie ma mech roznicowego pomeidzy osiami wiec po wyjeciu jednego walu fura bedzie jechac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.