Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam.

Nie wiedziałem gdzie założyć nowy temat, mam nadzieję że dobrze trafiłem.

Chciałbym opowiedzieć wam pewną historię a na koniec zadam kilka pytań, szukam informacji jakichkolwiek.

Kupiłem w tamtym roku z pewnego ogłoszenia z otomoto E30 coupe od :

Dealer

DELKO-AUTO SKUP AUT ZA GOTÓWKĘ

Poznan ul. DARŁOWSKA 56 - 60-452 Poznań, Grunwald.

Rzekomy opis auta :

 

BMW Seria 3 2,0 m50b20 Swap Zamiana

Cena:6 999 PLN

Rok produkcji 1988

Oferta od Firmy

Model Seria 3

Kod Silnika 320

Wersja E30 (1982-1994)

Rok produkcji 1988

Przebieg 289 211 km

Rodzaj paliwa Benzyna

Pojemność skokowa 2 000 cm3

Moc 150 KM

Skrzynia biegów Manualna

Napęd Na tylne koła

Typ Sportowy/Coupe

Liczba drzwi 2

Kolor Czerwony

Kraj pochodzenia Niemcy

Zarejestrowany w Polsce Tak

Pierwszy właściciel Tak

Bezwypadkowy Tak

Serwisowany w ASO Tak

Stan Używane

Nr Vin: WBAAB11090AA23113

Dane rzekomo prawdziwe co jest nie prawdą ale o tym już wkrótce

Dalsza część ogłoszenia :

BMW e30 316i

 

M50 150

 

STAN KOLEKCJONERSKI

 

MOŻLIWOŚĆ SPRAWDZENIA AUTA NA STACJI DIAG.

 

AUTO W IDEALNYM STANIE TECHNICZNYM I WIZUALNYM

 

Auto kupione od osoby prywatnej

używany przez jednego właściciela w

bardzo dobrym stanie technicznym i wizualnym

BMW nie wymaga dofinansowania!!!!

Wymieniony olej,filtry i płyny

 

Samochód jest bezwypadkowy,trzyma linie zwraca uwagę na ulicy nie ma osoby która się nie obraca za nim...

WYPOSAŻENIE:

 

centralny zamek

ele.lusterka

ele.szyberdach

xenon

alu 15+ 15 STYLING OD E30 M TECHNIK ZA DOPŁATĄ

lampy black hela przód

 

samochód pod każdym względem doinwestowane..

 

wazne oplaty do 10/2015

 

AUTO NA CHWILE OBECNA POSIADA SILNIK 316I M40 ,JEST DO NIEJ KOMPLETY SWAP.:SILNIK,WYDECHY,WIAZKA,KOMP,WAL.SKRZYNIA OD 2,0 KTORY NALEZY TYLKO WRZUCI DO BMW.

 

MOZLIWA ZAMIANA

PRZY ZAMIANIE CENA WYZSZA

 

Teraz realnie:

Dzwonię do gościa, potwierdza wszystko co zawarte w ogłoszeniu. Wybieram się zatem autem ze znajomą by zapakować drugi silnik na swap. Przyjeżdżam pod rzekomy adres, dzwonie do niego ze już jestem.

Czekam z 15 minut, przyjeżdża ze znajomym, zatem pytam gdzie stoi te auto, mówi do mnie bym pojechał za nim bo nie stoi akurat pod tym adresem a pod innym, wiec ruszam za nim.

Po 500 metrach widzę autko. Z daleka na 1wszy rzut oka jak z ogłoszenia. Jednak niespodzianki zaczynają się po bliższych oględzinach auta:

1.6i rocznik 1990, przebieg ponad 365 tysięcy - spodziewałem się większego przebiegu wiec nie czepiałem się o to co wskazywał licznik ale cholera jak wystawia gość ogłoszenie, to niech chociaż poda realne dane a nie takie chocki klocki :)

Pierwszy zonk - Podszybie z dwóch stron zżarte, zaklejone silikonem z lewej strony i pomalowane farba, z prawej szpachla wyłazi na wierzch ( czego nie było uwzględnione w ogłoszeniu ) a przez tel również informacja ze stan blacharski idealny.

 

Drugi zonk: Lewe tylne nadkole zżarte, ale pomalowane farba i wstawione zdjęcie na którym tego nie widać

http://s5.ifotos.pl/img/821107091_sshhnhn.jpg

Nie zrobiłem niestety zdjęć jak to wyglądało na żywo .

 

Trzeci zonk: Zero zamka centralnego, zero el.szyberdachu, z lusterek, jedynie lewa regulacja lusterka działała, chociaż ze potem w drodze powrotnej sobie pomyślałem ze jednak ciesze się ze nie ma ani ele.szybera ani centralnego ( nie bedzie niespodzianek z brakiem posłuszeństwa ) :) .

 

Czwarty zonk: Linka od klapy wewnątrz auta urwana, wyciągnięta na ile jest to możliwe by móc podnieść klapę przy użyciu kombinerek .

 

Piąty zonk: Z uwagi na to ze nie miałem nigdy przedtem E30 i bylem w temacie zielony, gdy uruchomilem silnik, M40 klekotał jak bocian.

 

Szósty zonk: Pytałem się gościa jak z kwadratami, informuje mnie ze mogę śmiało podnosić, podłoga stan igła. Co się okazało zżarte obydwa kwadraty plus kieszeń w bagażniku i wydech kombinowany co się potem okazało na tyle na ile było to możliwe, spawany w każdym miejscu ( zapewne na sprzedaż dla przyszłego frajera ) .

Jestem w szoku z ogólnych oględzin auta, typ twarz pokerzysty, mowie okej biorę ale przedtem pytam ile zejdzie, gość do mnie twardo ze maksymalnie za 6500 odda bo samochód jest w stanie idealnym i jest doinwestowany a wiec niżej nie zejdzie, pomyślałem sobie cholera.. ale na 1wsze BMW, wydawało mi się idealne w tamtym czasie. Spisalismy umowe, zaplacilem .

 

Siódmy zonk: dodatkowy silnik owszem miał osprzęt, wydawał się w porządku. Zajechaliśmy do znajomego mechanika dilera po dodatkowy silnik który był w cenie auta . Gdy mechanik wyszedł, diler nawet się nie pożegnał, tylko wsiadł w auto jak najgorszy burak i odjechał bez żadnego pożegnania, pod pretekstem ze ma jeszcze kilka spraw papierkowych do załatwienia wiec ucieka . Myślę sobie: Co za kawał Chama, zabrał kasę, zaprowadził po silnik i zabrał pośladki w troki i odjechał ! Olałem ten temat ( napalony na auto ) .

 

Krzysiek ( Mechanik ) wyszedł do mnie, przedstawił się, podał rękę na przywitanie i zaczęliśmy rozmowę, pytam go jaka jest historia tego auta bo diler mówił ze ten samochód był kupiony od starszego dziadka, potem u niego. Krzysiek z kolei powiedział że w pierw był u dziadka, potem u niego, na koniec u dilera. Dlatego że miał go sobie zrobić na picuś glancuś, ale sytuacja życiowa zmusiła go do sprzedażny, zatem odsprzedał auto dla dilera a ten dla mnie - OMG.. .

Zderzak przedni wygięty w stronę auta, ledwo ori dokładka się trzymała, pytam co to była za przygoda, gość mówi do mnie ze nie wie, ze w takim stanie kupił auto. Idziemy po silnik, ( nie wiele wiedziałem o tym jak rozpoznać co to za silnik ) lecz Krzysiek potwierdził ze to własnie m50b20 na vanosie. Wiązka, skrzynia wały, wydech - wszystko było .

Okej zapakowałem do auta, pogadaliśmy jeszcze chwile i pojechałem do domu.

W drodze coś mnie dopiero tknęło: zaraz zaraz, coś tu chyba jest nie tak, nie drogie auto, silnik na swap, cały osprzęt jak w prezencie za taka cenę, nie możliwe.

Minęło trochę czasu po powrocie, około dwóch tygodni, siłownik od sprzęgła do wymiany. Podłoga jak przedtem pisałem, kwadraty , lewe tylne nadkole, dodatkowo z przodu dwa błotniki od dołu zżarte, kieszeń bagażnika, prawe nadkole od wewnątrz do poprawek ( bolączka tego auta w tych miejscach jeżeli ktoś nie dbał, tak, teraz o tym wiem ). Wszystko zrobiłem ale dobra co z tym silnikiem, 2.0 trochę mały motor, sprzedałem go z tym ze bardzo tanio, co się potem okazało dobrze ze nie drożej bo mógłbym mieć problemy a ze nie jestem z tych co oszukują, informowałem kupca ze nie znam stanu silnika. Gość zabrał silnik, wziął go na sprężanie - ZAJEŻDŻONY :) .

Pieniądze odzyskał plus trochę zarobił na częściach ( nie mieszkam na wsi a wiec nie miałem miejsca ani czasu na takie zabawy jak ten kupiec ) . Obecnie mam do roboty przedni zderzak bo jego jeszcze nie ruszałem.

 

Teraz pytanie do was forumowicze:

Czy wiecie coś na temat tego egzemplarza jego historii, może kilka osób z forum miało te auto ? Może ktoś śmigał gdzieś przedtem na kata tym egzemplarzem ( chociaż ze m40.. no ale mógł być swapowany z powrotem na sprzedaż jako ORI a przedtem mieć coś większego np te zajeżdżone 2.0 ) ?

 

Pozostałe zdjęcia do lepszego wglądu z ogłoszenia:

http://s5.ifotos.pl/img/821107091_sshhsne.jpg

http://s5.ifotos.pl/img/821107091_sshhsnn.jpg

http://s10.ifotos.pl/img/821107091_sshhsns.jpg

http://s10.ifotos.pl/img/821107091_sshhseh.jpg

http://s10.ifotos.pl/img/821107091_sshhses.jpg

http://s2.ifotos.pl/img/821107091_sshhseq.jpg

 

Będę bardzo wdzięczny za wszelakie info .

Dziękuję i pozdrawiam :)

Edytowane przez Thugish0
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Bo taki jest regulamin, zobacz jak wygląda pozostałe 14 tysięcy tematów w tym dziale...
3A0jS9b.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.