Skocz do zawartości

320d m47 padające turbo?


krisstow

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,mam problem z e46 320d m47 2002r mialem problem ze na zimnym silniku turbo szlo normalnie po zagrzaniu auta i po zgaszeniu i ponownym odpaleniu turbo odpalali się ,ale wbicie w fotel bylo od 3tys wtedy bylo widać ze turbo zalapalo jak przy zimnym silku przy ok. 2tys obr. Wiec zaczalem szukac przyczyny wyczyscilem egr,rozebrałem przeplywke ale tylko tam gdzie jest plytka sterujaca zalana ta zywica czy cokolwiek to jest. dolu nie rozbieralem gdzie powstają nikropekniecia przy jej otwarciu,no i zobaczylem 3 rozlutowane kabelki ,polutowalem je ale miedzianymi kabelkami bo te ktore byly w przeplywce to chyba srebro bo lut do nich nie chcial chytac,no i autko jezdzilo ale! Przy przy pałowaniu po chwili jazdy turbo jakby sie wylaczalo i nie ciagnie a na kompie najpierw blad 4521 i 3 bledy z cylindrów. Chcialbym jeszcze zobaczyć turbine czy nie ma luzów bo przy przyspieszaniu tak przy ok. 2.5tys obrotow zaczynalo cos tak delikatnie jakby turkotać,ledwo to bylo slychac ,ale cos moze ja bolec. Odmy nie sprawdzalem. A niechce remontować turba jak będzie wszystko ok.. Edytowane przez krisstow
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jakbyś wpisał ten błąd w google to znalazłbyś podpowiedzi, np. tu:

viewtopic.php?f=69&t=96462

Zacząłbym od sprawdzenia podciśnienia i przetwornika ciśnienia sterującego turbiną, do diagnozy przydałby się test podczas jazdy z programem inpa.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już ogladalem ten temat ale bez finalu jest:p ni auto nie kopci ,kreci się troche slabiej niż przed problemem i jeszcze dodatkowo przekroczenie tej 100 i tryb awaryjny.. Podmieniałem elektrozawory,ale ze jestem laikiem nie wiem jak sprawdzić czy sa dobre czy tez nie.. A blad mam identyczny jak koledzy z tamtego tematu 4521.powiedzcie mi czy elektrozawory mogą być tez winne temu ze przed trybem awaryjnym auto przyspiesza ale nie tal jak ma.. Z kilka miesięcy temu auto Szlo jak dzikie Czy to znak kończącego się turba albo jakiś nagar się zrobil?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie otworzyłem elektrozawór bez waszej pomocy czy instrukcji zaryzykowalem. Moze chociaż napiszecie teraz cos bo wydaje mi się ze elektrozawór byl czysty.. Chyba ze go za malo otworzylem.http://zmniejszamy.pl/global/uploads/img_20160326020718_WP_20160325_15_29_38_Pro_zmniejszamy_pl.jpg

I jeszcze zabralem się za odmę chcialem zobaczyć czy jest zasyfiona i na moje oko chyba jest jakby ktoś mogl ocenić bylbym wdzięczny. Musze kupić ten filterek i zalozyc go razie czego.http://zmniejszamy.pl/global/uploads/img_20160326021138_WP_20160325_16_02_32_Pro_zmniejszamy_pl.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...)

 

W elektrozaworze powinieneś sprawdzić taki "filterek" trzeba uważać przy otwieraniu by nie połamać .

Cóż dobrze jest podłączyć inpe i sprawdzić ile bije turbinka , jeśli nie jesteś pewien czy działa gruszka , możesz ominąć elektrozawór i zobaczysz czy cięgno pracuje . Oczywiście jazda bez "elektrozaworka" mija się z celem , ale przynajmniej możesz sprawdzić sterowanie .

 

Proszę nie cytować postu poprzedzającego, nie ma takiej potrzeby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
A gdzie sie znajduje ten msly filterek??

Właśnie pod tą zaślepka. Słabo szukasz na tym necie:

http://images45.fotosik.pl/162/f2040ccf50641a04.jpg

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie o ta zaślepkę mi chodzilo:p ale ta tez szarpalem. Jak ja otworzyć żeby nic nie zlamac. Bo znalazlem temat z opisem ,ale zdjęć mi nie wyświetla może tylko ja mam problem,ale wydaje mi się ze temat stary i może dlatego. Dam link żebyście sprawdzili http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=25&t=102938

 

Jeżeli nie wolno wklejać z innych for linkow to przeprasam i proszę usunąć :p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Cienki, płaski wkrętak, delikatnie podważasz i unosisz do gór, im wyższa temperatura otoczenia tym większe szanse, że nic nie połamiesz.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok to dziś jeszcze raz sie wezmę za to. A idzie otworzyć ten plastik bez przecinania metalowej obejmy? A jeszcze jefna rzecz mi powiedzcie, który wężyk z elektrozaworów jest oznaczony niebieskim kolorem?

 

Ps. A mógłbyś mi jakoś zilustrować albo powiedzieć jak zobaczyć te ciegno z gruszki ,bo jak wspominalem jestem laik ale zaczalem ostatnio przy wszystkim sam kopać żeby sie nauczyć czegoś..:) bo tak tylko wiedziałem gdzie sie paliwo leje ,olej i plyn do spryskiwaczy:D a i plyn chlodzenia:p troche wstyd sie przyznawać do tego ale tak bylo..;)

Edytowane przez krisstow
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nic nie musisz przecinać, jeśli chodzi o kolory to nie mam pojęcia o co chodzi, nie widziałem żadnych oznaczeń. Jeśli o nie chodzi warto je wymienić na nowe, rzadko są szczelne jak są fabryczne.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wężyki podciśnienia,jeden jest czarna otulina opleciony a na nim niebieskie paski. Drugi poprostu czarny.:)

 

Gdzie znajduje sie jeszcze czujnik doladowania turba? Czytałem ze gdzies w podszybiu. A tutaj znalazlem jeszxe jeden temat ,ale niebwiem o jaka rurkę autorowi chodzi moglby mi ktoś powiedzieć? Bo mam prawie podobny problem.

http://e46forum.pl/viewtopic.php?f=23&t=6949&start=20

A jak sprawdzić te cięgno Gruszki? Jest gdzieś na forum opisane?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Czujnik ciśnienia doładowania jest za kolektorem ssącym od strony podszybia (nr 13):

http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/obrazek/45380/686x484

Masz termostat egr? Jak nie to nie masz chłodnicy spali i tej harmonijki (nie idzie nie zauważyć, na środku silnika, nad paskiem osprzętu).

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam egr ostatnio go czyscilem. A ten czujnik poszukam dziś sie dobiorę do niego. A nie zrozumialem do czego sie odniosles pisząc o tej harmonijce. O to co pytalem o jaka rurkę chodzi autorowi z tamtego tematu? Czy co?:) a co do tych wężyków czarny ma iść do vacu czy do out?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://zmniejszamy.pl/global/uploads/img_20160327124954_WP_20160326_15_38_26_Pro_zmniejszamy_pl.jpg

http://zmniejszamy.pl/global/uploads/img_20160327125132_WP_20160326_15_48_16_Pro_zmniejszamy_pl.jpg

http://zmniejszamy.pl/global/uploads/img_20160327125257_WP_20160326_15_48_24_Pro_zmniejszamy_pl.jpg

 

Z elektrozaworu turba ułamalo sie jak widać troche filtru.. Ale na szczęście siatka cala,skleilem to super glue i trzymalo. A w drugim zaworze od egr pękła mi ta kopułka która przyspania ten filter ,ale to chyba wlasnie ze względu temperatury bo podwazalem tak samo jak od zaworu z turba i tam cały a tu pęklo.. Podkleiłem wszystko i jazda próbna jak już z jedynki na pelnych obrotach szedlem to już wiedzialem ze to jest to..:) dzięki panowie za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Dobrze, że auto ożyło, ale podejrzewam, że jakbyś wymienił go na nowy (od turbiny) to efekt byłby jeszcze lepszy :wink:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale powiem ci szczerze ,ze auto idzie jeszcze lepiej jak mam je od początku a od początku targalo niesamowicie.:) ale powiem ci tez ,ze skoro tez tsk mówisz to sie szarpnę na nowy elektrozawór z turba ale najpierw wszystkie weze podciśnienia chce powymieniać ,zobaczyć czy przy turnie wszystko szczelne itp:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.