Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Potrzebuje Waszej pomocy

Jestem "szczesliwym" wlascicielem E36 coupe 1.8is od 1 miesiaca.

Auto przywiozlem z niemiec - jest to cukierek, silnik bez wyciekow, maly oryginalny przebieg. Jedyny problem jeki mam to zapalanie; mianowicie po zapaleniu obroty wahaja sie po czym stabilizuja sie po paru sekundach i wszystko jest ok - do nastepnego zapalania. Wiem ze jest to czesty problem w silnikach 1,6 i 1,8 a naprawa w serwisie nie jest dorga - 100zl.

Tyle tylko ze ja do serwisu mam 300 km. Gdzie moge szukac przyczyny.

....wszystkie przewody powietrzne sa ok.

Opublikowano
Witam, jest z przodu kolektora dolotowego, obok przepustnicy, podłączony 3-przewodową wtyczką (widać to po jej demontażu). Mocowanie - 2 śruby TORX, demontaż to dosłowne 3 minutki (pod warunkiem posiadania odpowiedniego klucza). Mycie w benzynie ekstrakcyjnej i smarowanie n.p. WD 40 lub lekkim olejem (oczywiście delikatnie, nadmiar odsączyć). Powinno pomóc, u mnie pomogło :)
Opublikowano

Po pierwsze to nie wiem czy w is-sie jest tak samo jak w zwyklym 1,6 cz 1,8. A po drugie to to o czym piszecie to jest na osce przepustnicy ???

Jesli tak to czy to nazywa sie inaczej czujnik położenie przepustnicy ???

Prosze o szybką odpowiedz, z gory dzieki

Opublikowano

czesc

To nie jest to samo, ponieważ silniczek krokowy lub jak kto woli regulator biegu jałowego ma za zadanie przepuszczać przez siebie powietrze wtedy gdy nie korzystamy z przepustnicy- czyli np jak stoimy na biegu jałowym. Wtedy dopływ powietrza przez przepustnicę jest odcięty- ale za to umożliwiony przez regulator biegu jałowego.

Czujnik położenia przepustnicy jak sama nazwa wskazuje służy do udzieleniu informacji komputerowi MOTRONIC w jakim właśnie położeniu jest przepustnica ażeby ten ustalił odpowiednią dawkę paliwa. Czujni jest oczywiście rezystancjny potencjometryczny no chyba że się mylę......ale raczej taki jest.

pozdrawiam

Opublikowano

Witam leszczu

OK teraz juz rozumiem. Silnik krokowy to jest to samo co reg. dopływu powietrza (nie dawno mialem scirocco i znam ten temat dosc dobrze).

Jest to poprostu zawór na przewodzie powietrznym, ktory omija przepustnice; a sterowany jest przez kompa.

Tylko jezeli on mialby byc walniety to dla czego objawialo by sie to tylko przy zapalniu na 2...5 sek (wahanie obrotami) a po tem juz wszystkpo jest idealnie ???

Opublikowano
wydaje mi się sądze po swoim przypadku, ze po prostu jak jest zimny to moze sie blokować albo zacinać, jak złapie temp ten caly syf na nim to jest lepiej, tylko silnik u mnie musial sie nagrzac calkiem wtedy bylo okej, przeczysc go nic Ci to nie zaszkodzi
Opublikowano
Po pierwsze to nie wiem czy w is-sie jest tak samo jak w zwyklym 1,6 cz 1,8. A po drugie to to o czym piszecie to jest na osce przepustnicy ???

Jesli tak to czy to nazywa sie inaczej czujnik położenie przepustnicy ???

Prosze o szybką odpowiedz, z gory dzieki

 

Akurat wydaje mi się że 318 TI '96 ma nowszy silnik niż Twój IS - model M44 - ale różnice są miminalne stąd moja sprawdzona rada. I na pewno nie jest to "zwykły" 1,6 lub 1,8, nawet jeśli Twój jest taki niezwykły . Radzę - jeśli ktoś ma ochotę coś pomóc i poświęcić swój wolny czas - wydrukować sobie posta, otworzyć maskę i sprawdzić czy ma rację, a nie "uzwyklać" i twierdzić że ktoś nie ma pojęcia, bo ma inny, w tym wypadku "zwykły" silnik. Pozdrawiam !

Opublikowano

Witam

Do autora tematu:

Trudno wnioskować coś konkretnie "na sucho" ponieważ pozorne uszkodzenie silniczka krokowego może być skutkiem uszkodzenia innego członu- a MOTRONIC tylko próbuje sobie radzić poprzez wytężoną regulację silniczkiem...np. uszkodzony główny przewód powietrza.....

Może być to również wina jakiegoś czujnika....np zasysanego powietrza w przepływomierzu...

pozdrawiam

Opublikowano

Tank driver nie chodzlo mi o to, ze twoj silnik jest zwykly a moj nie zwykly ......Ja mam bmk-e od 1 miesiaca i dopiero zaczynam lapac roznice pomiedzy m42,43,44....

Po drugie nowszy nie nowszy, to rozwiazania konstrukcyjne moga sie nieco roznic....

A po trzecie to dzieki za pomoc bo teraz wiem ze to co w scirocco bylo regulatorem termicznym tutaj jest zastapione sil.krokowym.

 

Aha: lucas moze miec racje co do nieszczelnego ukladu powietrznego i krokowy pribuje cos regulowac tylko wypada poza zakres....

Opublikowano
Witam, jak chcesz szczegóły odnośnie tej przypadłości to daj znać na moją skrzynkę na forum, pozdrawiam, jak nie teraz to za parę chwil odpowiem na Twoją bolączkę, pozdrawiam.
Nie sztuka skorzystać z serwisu-SZTUKA ZROBIĆ TO SAMEMU !!!
Opublikowano
Wysłałem konkretny opis na Twą skrzynkę w forum. Trzeba zacząć od tego, a ewentualnie potem szukać dalej. Często "majstry" aby dojść do przyczyny muszą mocno i długo się napocić, a my przecież nie kończyliśmy kursów w ASO. Pozdrawiam.
Nie sztuka skorzystać z serwisu-SZTUKA ZROBIĆ TO SAMEMU !!!
Opublikowano

Witam.

Panowie a czym najlepiej umyć silniczek krokowy żeby luźno chodził i się nie zacinał oraz żadne brudy się nie czepiały. Są jakieś specjalne specyfiki czy może sama benzyna ekstrakcyjna?

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.