Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

witam,

 

mam taki problem, ze musze czasem przesunac lewarkiem na boki (jak najbardziej w lewo lub w prawo), zeby wbic bieg. w innym przypadku nie wejdzie albo skrzynia sie zbuntuje, wiec nie wciskam na sile. zdarza sie to kilka razy w czasie podrozy i chyba nasila sie gdy jest zimny silnik. glownie sprawa dotyczy dwojki i czworki. wymienilem juz tulejke od lewarka, te duza okragla i jest nieznacznie lepiej. ciagle lewarek ma wyczuwalny luz, nie wiem czy tak powinno byc?

 

auto to E46 M47 ze skrzynia 6 biegowa.

dwumasa + sprzeglo maja nalatane 38 tysiecy km.

olej zmieniony niedawno - ogolna latwosc wbijania biegow poprawila sie bardzo.

 

mechanik uwaza, ze to docisk. wedlug mnie nie do konca moze miec racje, bo dlaczego przesuniecie lewarkiem rozwiazuje chwilowo problem? co myslicie?

 

pozdr.

Edytowane przez ppiotrek
Opublikowano
Właśnie nie wiem czy mechanik na te elementy spojrzał, czy tylko wymienił tę okrągłą tulejkę... Czy one mogą mieć wpływ na moje objawy? Czytałem jeszcze, że w skrzyniach 5 biegowych był problem z pinami w skrzyni i wtedy bieg zostawał pod 5 i/lub były też problemy właśnie takie jak ja mam. Czy skrzynie 6 biegowe też mają ten problem?
Opublikowano
W sklepie poradzono mi zmianę elementów: 2, 5, 10, 12, 13, 14. Czy wszystkie te elementy uda mi się zmienić z kanału bez zdjęcia skrzyni?
Opublikowano
Wymienione wszystkie elementy lewarka, wysprzęglik odpowietrzony, nowe poduszki skrzyni (stare 3 mm niższe) i problem ciągle wystepuje. Gdzie dalej szukać? Czy CDV może odpowiadać za to? Poza tym zauważyłem, ze przy zbyt niskich obrotach i wbiciu biegu, lub przy bardzo szybkiej zmianie coś wpada w rezonas. Poduszki silnika? Nie mam żadnych hałasów przy wrzucaniu biegów, przy ruszaniu, zdejmowaniu nogi i tak dalej.
Opublikowano

Bardzo uważnie obserwuje teraz samochód i zauważyłem, ze cos wpada w rezonans taki jak na filmie. Czy komuś sie to z czymś kojarzy? Pojawia sie to sporadycznie przy obrotach około 900 przy zmianie biegów na ułamek sekundy lub dłużej na prostej drodze. Przy normalnej jeździe tego nie zauważam. Czy to moze miec wpływ na zmianę biegów?

 

http://youtu.be/QUhJf0LPm00

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Kolejne obserwacje mam dla osób, które chcą ze mną pomyśleć nad moim problemem!

 

Otóż w momencie, gdy nie mogę wbić biegu to wystarczy się zatrzymać i problem ustępuje do momentu aż znowu nie ruszę... :shock: Zwykle jest tak, że na postoju również jest trudność, prawda?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.