Skocz do zawartości

Pierścienie dystansowe do F22: jakie?


MoldCAD

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie,

 

Jestem szczęśliwym posiadaczem M235i (może nie do końca szczęśliwym - niecały rok po zakupie pojawiła się możliwość zamówienia M2, który okazuje się niewiele droższy od mojego auta :()... Od dawna waham się nad zmianą kół na szersze i z większym offsetem, umożliwiające zmieszczenie szerszych opon (fabryczne są jak dlaa mnie stanowczo zbyt wąskie)... Ale - póki co - nie ma konsensusu, jakie felgi umożliwiają zwiększenie szerokości opon z 225 do 245 z przodu, i z 245 do 265 z tyłu - bez niebezpieczeństwa ocierania... Jako przejściowe rozwiązanie rozważam więc zastosowanie dystansów - niezbyt agresywnych, najlepiej 12mm na obu osiach.

 

Czy możecie mi polecić coś odpowiednio wysokiej klasy, aby nie skończyć z wibracjami ani innymi niepożądanymi skutkami?

 

Piotr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie,

 

Jestem szczęśliwym posiadaczem M235i (może nie do końca szczęśliwym - niecały rok po zakupie pojawiła się możliwość zamówienia M2, który okazuje się niewiele droższy od mojego auta :()... Od dawna waham się nad zmianą kół na szersze i z większym offsetem, umożliwiające zmieszczenie szerszych opon (fabryczne są jak dlaa mnie stanowczo zbyt wąskie)... Ale - póki co - nie ma konsensusu, jakie felgi umożliwiają zwiększenie szerokości opon z 225 do 245 z przodu, i z 245 do 265 z tyłu - bez niebezpieczeństwa ocierania...

 

19x8.0 ET40 przod i 19x9.5 ET45 tyl.

 

19x8.5 ET40-ET45 przod i 19x9.5 ET50-58 tyl.

 

Opony 245/35R19 i 265/30R19

 

Jako przejściowe rozwiązanie rozważam więc zastosowanie dystansów - niezbyt agresywnych, najlepiej 12mm na obu osiach.

 

Czy możecie mi polecić coś odpowiednio wysokiej klasy, aby nie skończyć z wibracjami ani innymi niepożądanymi skutkami?

 

H&R albo Eibach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19x8.0 ET40 przod i 19x9.5 ET45 tyl.

 

19x8.5 ET40-ET45 przod i 19x9.5 ET50-58 tyl.

 

Opony 245/35R19 i 265/30R19

 

Tak wiem - takie właśnie opony w końcu muszę mieć, bo to autko jest za mocne do szerokości kół napędzanych zaledwie 245 (mam RWD). Ale - jako aktywny uczestnik zagranicznych forów M235i - wiem, że choć wielu udało się "upchać" takie opony na takich (albo nieco innych) felgach - co najmniej tylu samym, którzy próbowali, się nie udało - "prześwity" zarówno względem rantów nadkoli, jak i osłony amortyzatora, są tak małe że w zależności od tego, na jakie auto się trafi, indywidualne tolerancje mogą zostać przekroczone i opony ocierają :( Nie chciałbym znaleźć się w tej drugiej grupie, bo podwijać rantów nie zamierzam - a inny sposób, tj. zwiększenie kątów pochylenia kół (np. poprzez obniżenie auta, albo wymianę dolnego wahacza przedniego na dłuższy od M3/4, albo zainstalowanie camber plates) zostawiam sobie na czas po zakończeniu gwarancji. Wtedy (a zapewne zbiegnie się to z czasem zaistnienia konieczności remontu zawieszenia, więc będzie bardziej rozsądne finansowo), planuję instalację regulowanych coil-overs; już samo obniżenie nadwozia spowoduje zwiększenie kąta pochylenia - a jakby było za mało, to zastosuję myk z dolnym wahaczem od M3/4...

 

A co do dystansów to faktycznie znalazłem ofertę H&R i Eibacha. Tyle, że wciąż mam opory; gdybym mógł zastosować dystanse >30mm, to dobrałbym typ przykręcany do piasty, z kołem przykręcanym do pierścienia oryginalnymi śrubami. Jednak - przy grubości zaledwie 10-12mm - pozostaje tylko najbardziej prymitywne rozwiązanie z dłuższymi śrubami, mocującymi koło poprzez pierścień dystansowy. Przy moich prędkościach jazy tym autem, jakoś temu nie ufam :( Choć z drugiej strony, nigdy takich dystansów nie używałem - być może w przypadku renomowanych wyrobów H&R czy Eibach, moje zastrzeżenia są nieuzasadnione? Jeżeli ktoś potwierdzi albo zaprzeczy - będę zobowiązany.

 

Piotr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak wiem - takie właśnie opony w końcu muszę mieć, bo to autko jest za mocne do szerokości kół napędzanych zaledwie 245 (mam RWD). Ale - jako aktywny uczestnik zagranicznych forów M235i - wiem, że choć wielu udało się "upchać" takie opony na takich (albo nieco innych) felgach - co najmniej tylu samym, którzy próbowali, się nie udało - "prześwity" zarówno względem rantów nadkoli, jak i osłony amortyzatora, są tak małe że w zależności od tego, na jakie auto się trafi, indywidualne tolerancje mogą zostać przekroczone i opony ocierają :( Nie chciałbym znaleźć się w tej drugiej grupie, bo podwijać rantów nie zamierzam - a inny sposób, tj. zwiększenie kątów pochylenia kół (np. poprzez obniżenie auta, albo wymianę dolnego wahacza przedniego na dłuższy od M3/4, albo zainstalowanie camber plates) zostawiam sobie na czas po zakończeniu gwarancji. Wtedy (a zapewne zbiegnie się to z czasem zaistnienia konieczności remontu zawieszenia, więc będzie bardziej rozsądne finansowo), planuję instalację regulowanych coil-overs; już samo obniżenie nadwozia spowoduje zwiększenie kąta pochylenia - a jakby było za mało, to zastosuję myk z dolnym wahaczem od M3/4...

 

Bez przesady, poszczegolne egzemplarze nie roznia sie wymiarami az o 2cm miedzy soba, zeby na duza skale pojawialy sie takie problemy.

 

A co do dystansów to faktycznie znalazłem ofertę H&R i Eibacha. Tyle, że wciąż mam opory; gdybym mógł zastosować dystanse >30mm, to dobrałbym typ przykręcany do piasty, z kołem przykręcanym do pierścienia oryginalnymi śrubami. Jednak - przy grubości zaledwie 10-12mm - pozostaje tylko najbardziej prymitywne rozwiązanie z dłuższymi śrubami, mocującymi koło poprzez pierścień dystansowy. Przy moich prędkościach jazy tym autem, jakoś temu nie ufam :( Choć z drugiej strony, nigdy takich dystansów nie używałem - być może w przypadku renomowanych wyrobów H&R czy Eibach, moje zastrzeżenia są nieuzasadnione? Jeżeli ktoś potwierdzi albo zaprzeczy - będę zobowiązany.

 

30mm dystansow nie zmiescisz bez modyfikacji. Przelotowe dystanse sa bezpieczne, o ile nie uszkodzisz srub przy przykrecaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez przesady, poszczegolne egzemplarze nie roznia sie wymiarami az o 2cm miedzy soba, zeby na duza skale pojawialy sie takie problemy.

Wystarczy, że się różnią o 3 mm - tak ciasne jest wpasowanie 235/265 do tego auta... Wielu się już o tym przekonało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez przesady, poszczegolne egzemplarze nie roznia sie wymiarami az o 2cm miedzy soba, zeby na duza skale pojawialy sie takie problemy.

Wystarczy, że się różnią o 3 mm - tak ciasne jest wpasowanie 235/265 do tego auta... Wielu się już o tym przekonało.

 

3mm to potrafia sie roznic opony w tym samym katalogowym rozmiarze, roznych producentow pomiedzy soba (albo nawet rozne modele tego samego producenta).

 

Moim zdaniem mocno przesadzasz, mielismy okazje mierzyc 2 egzemplarze F22 i nie bylo roznic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.