Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie,

 

Jestem szczęśliwym posiadaczem M235i (może nie do końca szczęśliwym - niecały rok po zakupie pojawiła się możliwość zamówienia M2, który okazuje się niewiele droższy od mojego auta :()... Od dawna waham się nad zmianą kół na szersze i z większym offsetem, umożliwiające zmieszczenie szerszych opon (fabryczne są jak dlaa mnie stanowczo zbyt wąskie)... Ale - póki co - nie ma konsensusu, jakie felgi umożliwiają zwiększenie szerokości opon z 225 do 245 z przodu, i z 245 do 265 z tyłu - bez niebezpieczeństwa ocierania... Jako przejściowe rozwiązanie rozważam więc zastosowanie dystansów - niezbyt agresywnych, najlepiej 12mm na obu osiach.

 

Czy możecie mi polecić coś odpowiednio wysokiej klasy, aby nie skończyć z wibracjami ani innymi niepożądanymi skutkami?

 

Piotr

Opublikowano
Panowie,

 

Jestem szczęśliwym posiadaczem M235i (może nie do końca szczęśliwym - niecały rok po zakupie pojawiła się możliwość zamówienia M2, który okazuje się niewiele droższy od mojego auta :()... Od dawna waham się nad zmianą kół na szersze i z większym offsetem, umożliwiające zmieszczenie szerszych opon (fabryczne są jak dlaa mnie stanowczo zbyt wąskie)... Ale - póki co - nie ma konsensusu, jakie felgi umożliwiają zwiększenie szerokości opon z 225 do 245 z przodu, i z 245 do 265 z tyłu - bez niebezpieczeństwa ocierania...

 

19x8.0 ET40 przod i 19x9.5 ET45 tyl.

 

19x8.5 ET40-ET45 przod i 19x9.5 ET50-58 tyl.

 

Opony 245/35R19 i 265/30R19

 

Jako przejściowe rozwiązanie rozważam więc zastosowanie dystansów - niezbyt agresywnych, najlepiej 12mm na obu osiach.

 

Czy możecie mi polecić coś odpowiednio wysokiej klasy, aby nie skończyć z wibracjami ani innymi niepożądanymi skutkami?

 

H&R albo Eibach.

Opublikowano

19x8.0 ET40 przod i 19x9.5 ET45 tyl.

 

19x8.5 ET40-ET45 przod i 19x9.5 ET50-58 tyl.

 

Opony 245/35R19 i 265/30R19

 

Tak wiem - takie właśnie opony w końcu muszę mieć, bo to autko jest za mocne do szerokości kół napędzanych zaledwie 245 (mam RWD). Ale - jako aktywny uczestnik zagranicznych forów M235i - wiem, że choć wielu udało się "upchać" takie opony na takich (albo nieco innych) felgach - co najmniej tylu samym, którzy próbowali, się nie udało - "prześwity" zarówno względem rantów nadkoli, jak i osłony amortyzatora, są tak małe że w zależności od tego, na jakie auto się trafi, indywidualne tolerancje mogą zostać przekroczone i opony ocierają :( Nie chciałbym znaleźć się w tej drugiej grupie, bo podwijać rantów nie zamierzam - a inny sposób, tj. zwiększenie kątów pochylenia kół (np. poprzez obniżenie auta, albo wymianę dolnego wahacza przedniego na dłuższy od M3/4, albo zainstalowanie camber plates) zostawiam sobie na czas po zakończeniu gwarancji. Wtedy (a zapewne zbiegnie się to z czasem zaistnienia konieczności remontu zawieszenia, więc będzie bardziej rozsądne finansowo), planuję instalację regulowanych coil-overs; już samo obniżenie nadwozia spowoduje zwiększenie kąta pochylenia - a jakby było za mało, to zastosuję myk z dolnym wahaczem od M3/4...

 

A co do dystansów to faktycznie znalazłem ofertę H&R i Eibacha. Tyle, że wciąż mam opory; gdybym mógł zastosować dystanse >30mm, to dobrałbym typ przykręcany do piasty, z kołem przykręcanym do pierścienia oryginalnymi śrubami. Jednak - przy grubości zaledwie 10-12mm - pozostaje tylko najbardziej prymitywne rozwiązanie z dłuższymi śrubami, mocującymi koło poprzez pierścień dystansowy. Przy moich prędkościach jazy tym autem, jakoś temu nie ufam :( Choć z drugiej strony, nigdy takich dystansów nie używałem - być może w przypadku renomowanych wyrobów H&R czy Eibach, moje zastrzeżenia są nieuzasadnione? Jeżeli ktoś potwierdzi albo zaprzeczy - będę zobowiązany.

 

Piotr

Opublikowano

Tak wiem - takie właśnie opony w końcu muszę mieć, bo to autko jest za mocne do szerokości kół napędzanych zaledwie 245 (mam RWD). Ale - jako aktywny uczestnik zagranicznych forów M235i - wiem, że choć wielu udało się "upchać" takie opony na takich (albo nieco innych) felgach - co najmniej tylu samym, którzy próbowali, się nie udało - "prześwity" zarówno względem rantów nadkoli, jak i osłony amortyzatora, są tak małe że w zależności od tego, na jakie auto się trafi, indywidualne tolerancje mogą zostać przekroczone i opony ocierają :( Nie chciałbym znaleźć się w tej drugiej grupie, bo podwijać rantów nie zamierzam - a inny sposób, tj. zwiększenie kątów pochylenia kół (np. poprzez obniżenie auta, albo wymianę dolnego wahacza przedniego na dłuższy od M3/4, albo zainstalowanie camber plates) zostawiam sobie na czas po zakończeniu gwarancji. Wtedy (a zapewne zbiegnie się to z czasem zaistnienia konieczności remontu zawieszenia, więc będzie bardziej rozsądne finansowo), planuję instalację regulowanych coil-overs; już samo obniżenie nadwozia spowoduje zwiększenie kąta pochylenia - a jakby było za mało, to zastosuję myk z dolnym wahaczem od M3/4...

 

Bez przesady, poszczegolne egzemplarze nie roznia sie wymiarami az o 2cm miedzy soba, zeby na duza skale pojawialy sie takie problemy.

 

A co do dystansów to faktycznie znalazłem ofertę H&R i Eibacha. Tyle, że wciąż mam opory; gdybym mógł zastosować dystanse >30mm, to dobrałbym typ przykręcany do piasty, z kołem przykręcanym do pierścienia oryginalnymi śrubami. Jednak - przy grubości zaledwie 10-12mm - pozostaje tylko najbardziej prymitywne rozwiązanie z dłuższymi śrubami, mocującymi koło poprzez pierścień dystansowy. Przy moich prędkościach jazy tym autem, jakoś temu nie ufam :( Choć z drugiej strony, nigdy takich dystansów nie używałem - być może w przypadku renomowanych wyrobów H&R czy Eibach, moje zastrzeżenia są nieuzasadnione? Jeżeli ktoś potwierdzi albo zaprzeczy - będę zobowiązany.

 

30mm dystansow nie zmiescisz bez modyfikacji. Przelotowe dystanse sa bezpieczne, o ile nie uszkodzisz srub przy przykrecaniu.

Opublikowano

Bez przesady, poszczegolne egzemplarze nie roznia sie wymiarami az o 2cm miedzy soba, zeby na duza skale pojawialy sie takie problemy.

Wystarczy, że się różnią o 3 mm - tak ciasne jest wpasowanie 235/265 do tego auta... Wielu się już o tym przekonało.

Opublikowano

Bez przesady, poszczegolne egzemplarze nie roznia sie wymiarami az o 2cm miedzy soba, zeby na duza skale pojawialy sie takie problemy.

Wystarczy, że się różnią o 3 mm - tak ciasne jest wpasowanie 235/265 do tego auta... Wielu się już o tym przekonało.

 

3mm to potrafia sie roznic opony w tym samym katalogowym rozmiarze, roznych producentow pomiedzy soba (albo nawet rozne modele tego samego producenta).

 

Moim zdaniem mocno przesadzasz, mielismy okazje mierzyc 2 egzemplarze F22 i nie bylo roznic.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.