Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich.

 

Podbijam swój post z podforum o Z4, wydaj mi się, że tutaj bardziej pasuje. Tak więc sprawdzałem ostatnio swoje Z4 (E85), no i okazało się, że akumulator nie wytrzymał zimowania. Miał już swoje lata, więc poszedł do wymiany. Jest już nowy akumulator, ale pojawił się problem. Świeci kontrolka od Airbag-u. Próbowałem odczytać błędy INPĄ, jednak nie mogę się połączyć z modułem. Po przeszukaniu internetu wiem już, że w Z-kach nie ma modułu od Airbag tylko SIM (Safety Integrated/Information Module - czy coś takiego, nie mogę się połączyć nie tylko z nim, ale i z żadnym z czujników Airbag-a).

Próbowałem już z 2 różnych kompów i 2 interfejsy (OBDII <-> USB i starty interfejs na RS232). W obu przypadkach mam dostęp do modułu silnika więc wydaje się, że INPA i interfejsy działają poprawnie. Ale dla modułu SIM dostaje zawsze IFH-0009: NO RESPONSE FROM CONTROLUNIT.

 

Macie może jakieś pomysły co się mogło stać? Sprawdziłem bezpieczniki z Airbag i oba są ok. Czy mógł paść moduł poduszek podczas próby odpalania auta na bardzo słabym akumulatorze?

 

Pozdrawiam, i dzięki za jakiekolwiek sugestie.

 

Paweł

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Oczywiście że mógł paść, możesz mieć też ACSM nie wiem czy tak samo jak w e60 ale od 2005 roku był ACSM zamiast sim ale z satelitami powinieneś sie połączyć, z klemą od poduszek pewnie wszystko w porządku

kup moduł sim tylko o takich samych numerach

i sprawdź tylko nie taki wystrzelony moduł trzeba przypisać do samochodu najpierw vin a później NCS z FA do serii

trzeba dwufazowo najpierw przeprogramować Winkfpt potem zmienić vin tool32 a na końcu NCS moduł sprowadzić do serii

i będzie jak nowy , jak nie ma żadnego kontaktu to wygląda że moduł padł

W magistrali CAN jest tak, że jak jakiś moduł wysyła błędne dane to zostaje wyłączony przez sterownik główny (pewnie zegary w e85)

magistrala w e85 to taki etap pośredni między E46 a E60

ale moduły od poduszek w pełni programowalne jak w e60

zrób identyfikacje modułów i zobacz który odpowie E85,Quasi functional, ident F2

Opublikowano
Czy masz połączenie z innymi modułami oprócz oprócz DME?

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Opublikowano

Dzisiaj zrobiłem Ident w INPI-e i wyniaka z tego, że widzę jedynie 2 moduły: silnik i skrzynia SMG. Reszta jest niedostępna:

 

          I D E N T I F I K A T I O N   L E S E N
          ---------------------------------------

Hinweis: Die Ausstattung wird nicht berücksichtigt, daher werden immer alle SG´s angesprochen!

Inpa-Script :  E85.IPO
Version     :  0.11
Datum       :  05.03.2016, 12:20:50
Baureihe    :  E85, E86
Fg-Nummer   :  EWS-Error: IFH-0009: NO RESPONSE FROM CONTROLUNIT

Kurzübersicht der SGs, die auf IDENT geantwortet haben:-------------------------------------------------------------------------------
SGBD/Gruppe    geantwortet  Bezeichnung
-------------------------------------------------------------------------------
GS30               ja       Getriebesteuergerät
MS450DS0           ja       Motor
MS450DS0           ja       Motor
D_SIM               *       Airbag Steuergerät oder Sicherheits Info Modul
                              ### IFH-0009: NO RESPONSE FROM CONTROLUNIT
D_009C              *       Cabrio Verdeck Modul
                              ### IFH-0009: NO RESPONSE FROM CONTROLUNIT
D_006A              *       Digital Sound Processor
                              ### IFH-0009: NO RESPONSE FROM CONTROLUNIT
D_ABSKWP            *       Dynamische Stabilitätskontrolle
                              ### IFH-0009: NO RESPONSE FROM CONTROLUNIT
D_0080              *       Instrumentenkombi
                              ### SYS-0012: IDENTIFICATION ERROR
D_0048              *       Japan Bit
                              ### IFH-0009: NO RESPONSE FROM CONTROLUNIT
D_005B              *       Klimaautomatik
                              ### IFH-0009: NO RESPONSE FROM CONTROLUNIT
D_EPS               *       Lenkung / Electrical Power Steering
                              ### IFH-0009: NO RESPONSE FROM CONTROLUNIT
D_0057              *       Lenkwinkelsensor
                              ### IFH-0009: NO RESPONSE FROM CONTROLUNIT
D_0066              *       Licht / Active Light Control
                              ### IFH-0009: NO RESPONSE FROM CONTROLUNIT
D_00D0              *       Lichtschaltzentrum
                              ### IFH-0009: NO RESPONSE FROM CONTROLUNIT
D_0050              *       Multifunktionslenkrad
                              ### IFH-0009: NO RESPONSE FROM CONTROLUNIT
D_00BB              *       Navigationssystem Japan
                              ### SYS-0012: IDENTIFICATION ERROR
D_007F              *       Navigationsrechner
                              ### SYS-0012: IDENTIFICATION ERROR
D_0068              *       Radio alle Typen ausser MOST-FZGe
                              ### IFH-0009: NO RESPONSE FROM CONTROLUNIT
D_00E8              *       Regen- Lichtsensor
                              ### IFH-0009: NO RESPONSE FROM CONTROLUNIT
D_0060              *       Park Distance Control ACT
                              ### IFH-0009: NO RESPONSE FROM CONTROLUNIT
D_SBSL2             *       Satellit B-Säule links
                              ### IFH-0009: NO RESPONSE FROM CONTROLUNIT
D_SBSR2             *       Satellit B-Säule rechts
                              ### IFH-0009: NO RESPONSE FROM CONTROLUNIT
D_STVL2             *       Satellit Tür vorne links
                              ### IFH-0009: NO RESPONSE FROM CONTROLUNIT
D_STVR2             *       Satellit Tür vorne rechts
                              ### IFH-0009: NO RESPONSE FROM CONTROLUNIT
D_SZM               *       Schaltzentrum Mittelkonsole
                              ### IFH-0009: NO RESPONSE FROM CONTROLUNIT
D_0074              *       Sitzbelegung Beifahrer
                              ### IFH-0009: NO RESPONSE FROM CONTROLUNIT
D_0072              *       Sitzmodul
                              ### IFH-0009: NO RESPONSE FROM CONTROLUNIT
D_00DA              *       Sitzmemory
                              ### SYS-0012: IDENTIFICATION ERROR
D_00C8              *       Telefon oder Universelle Lade- und Freisprecheinrichtung
                              ### IFH-0009: NO RESPONSE FROM CONTROLUNIT
D_00ED              *       Videomodul
                              ### IFH-0009: NO RESPONSE FROM CONTROLUNIT
D_003B              *       Videomodul Graphik-Teil
                              ### SYS-0012: IDENTIFICATION ERROR
D_0044              *       Wegfahrsperre / Elektronische Wegfahrsperre EWS
                              ### IFH-0009: NO RESPONSE FROM CONTROLUNIT
D_ZKE_GM            *       Zentrale Karosserie Elektronik 1 oder 3 Grundmodul
                              ### IFH-0009: NO RESPONSE FROM CONTROLUNIT
===============================================================================

 

Po dzisiejszych zabawach znowu padł mi akumulator :/

Czy z tego wynika, że mój interfejs jest kiepski? Czy może konfiguracja INPY jest nie ok?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie pewnie masz ok , to kolega mlodzik ci już podpowiedział nie masz pinu 8 w interfejsie dlatego masz tylko silnik i skrzynie

zlutuj pin 7 i 8 razem w interfejsie i będziesz miał diagnostykę reszty modułów ,

lub przełącznik ori k-dcan nie ma pinu 8 w interfejsie dlatego w e46 , e52,e53,e83 po 2000 roku nie ma diagnostyki reszty modułów tylko silnik i skrzynie , maja dwie linie k na pinie 7 silnik i skrzynie dsc i na pinie 8 reszta modułów i tak samo pewnie jest w e85

Opublikowano

Temat ogarnięty. Po zlutowaniu pinu 7 i 8, wszystkie modułu w aucie są widoczne i mam możliwość odczytu i skasowania błędów. W module SIM był błąd niskiego napięcia. Teraz już auto jest w pełni sprawne.

 

Wielkie dzięki koledzy za pomoc. Kabelek który kupowałem, miał nieć możliwość współpracy ze wszystkimi modułami. Teraz dzięki Waszej pomocy tak jest :)

 

Pozdrawiam,

Paweł

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam serdecznie. Posiadam BMW Z4 (2003) M54 B30. Używam INPY w wersji 5.0.0. Chciałbym się dostać do błędów poduszki powietrznej. Udaje mi się odczytać tylko błędy silnika. Po próbie odczytania pokazuje mi się komunikat :

requested control unit: 'ACSM60/V3.00,ACSM85/V3.oo,ACSM2/V1.00' not found.

Control unit found: 'SIM85'.

Program will be stopped!

 

Wiem, że zlutowanie pinu 7 i 8 mogłoby pomóc, lecz te piny fabrycznie są zlutowane.

 

Czy ktokolwiek ma jakiś pomysł i mógłby mi pomóc ?

Serdecznie dziękuję.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ponieważ klikasz nie tam gdzie trzeba ACSM jest po 2005 roku

a Ty masz SIM i jego satelity tak jak w e60

[ROOT_SICHERHEITSMODULE]

DESCRIPTION=Safety modules

ENTRY= SIM,Safety Information Module,

ENTRY= STVL,Satellite door front left,

ENTRY= STVR,Satellite door front right,

ENTRY= SBSL,Satellite B column left,

ENTRY= SBSR,Satellite B column right,

Opublikowano
Dzięki za odpowiedź ale dalej nie wiem co mam kliknąć, bądź zmienić by dostać się do błędów poduszki powietrznej. Mógłbyś napisać trochę jaśniej ??
Opublikowano

Ah, zrozumiałem :D Niestety wchodząc w SIM wyświetlił się komunikat :

Versions do not match.

Malfunction possible!

 

SGBD Version: 2.000 (in INPA)

SGBD Version: 3.010

INPA Version: 1.030

 

Czy znasz może rozwiązanie tego problemu ?? :)

Opublikowano

Dopiero uczę się obsługi tego programu stąd moje głupie pytania. Nie udaje mi się wykasować trwale tylko jednego błędu. Czy ktoś mógłby mi wyjaśnić co może oznaczać ten komunikat ? :

 

986D Interruption detonation circuit4 (E85: side airbag left/E60,E61: Thorax airbag rear left/E63,E64: knee airbag front left)

 

Jestem bardzo wdzięczny za pomoc :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

przetłumacz sobie w google tłumacz (błędy do pliku masz zapisane w EC-APPS/INPA/BIN/ na_FS.TMP otwierasz w notatniku i kopiujesz normalny text

gdzie chcesz i w google tłumacz i masz odpowiedz tak samo inne dane są zapisane w plikach .TMP jak na_ID identyfikacja itp

986D Przerwanie obwodu detonacji 4 (E85: Airbag boczny lewy / E60, E61: Thorax Poduszka tylna lewa / E63, E64: kolano airbag przedni lewy)

zobacz kostki w poduszkach informacja o przerwanym obwodzie to brak komunikacji z elementem układu

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.