Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie wszystkich forumowiczów.

Chciałbym na wstępie napisać ze do tej pory jeździłem Audi a6 2.5TDI Quattro 184PS i dwa lata temu niespodziewanie zakupiłem Bmw e87 118D z 2008r 143PS. Autko zaskoczyło mnie pozytywnie do tego stopnia ze na przełomie kwietnia i maja postanowiłem zakupić następne Bmw:)) Mimo tego ze bardzo jestem zadowolony ze swojej e87 to jednak preferuje większe samochody ,a moc 143Ps nie jest dla mnie wystarczająca (zona natomiast jest zachwycona).

Spędziłem dziesiątki godzin w internecie przeglądając rożnego rodzaju testy , opinie na temat Bmw serii 5-3 i ostatecznie wybór padł na trójkę. Niestety problemy zaczęły się przy wyborze silnika:( im więcej czytałem tym bardziej rozbieżne opinie się pojawiały i dlatego postanowiłem zaczerpnąć wiedzy u prawdziwych wyjadaczy BMW na waszym forum :)

 

Przejdźmy do rzeczy:

Mam budżet 25000€ i interesują mnie modele z rocznika 2011-2012 o przebiegu max 130000Km , moc min. 180PS , z automatyczna skrzynia biegów i obowiązkowo w M-pakiecie gdyż zwykła buda trojki mi się nie podoba. Modele których szukam to:

-E91 320D lub 330D

-ALPINA D3 kombi

-F31 320D lub 328i

Auto będzie kupione za granica z pewnego źródła.Rocznie robię jakieś 14000Km w cyklu mieszanym i dwa razy do roku długa trasa wiec nie specjalnie zwracam uwagę na spalanie. Wizualnie podobają mi się wszystkie trzy modele z lekka przewaga na ALPINE D3 wiec z tym nie mam problemu. Chciałbym natomiast poprosić o Wasze rady w nastepujacych kwestiach:

 

-czy koszt utrzymania AlpinyD3 jest droższy od zwykłej E91?( np. ceny części wymiennych , ich dostępność) i czy jest to solidne autko?

-czy mogę ja serwisować w BMW czy trzeba jakiegoś specjalnego serwisu ALPINY?

-który z wyżej wymienionych silników jest najmniej awaryjny i jakich oznaczeń silnika powinienem unikać przy zakupie??

-czy automatyczna skrzynia biegów nie sprawia jakiś większych problemow w tych modelach ?

-czy jest możne jakiś silnik benzynowy dla E91 który byłby lepszy od tych które podałem?

-czy warto inwestować w xdrive kosztem innych opcji? (ustalony budżet i nie można mieć wszystkiego:( )

-czy Waszym zdaniem lepiej kupić E91 na full wypasie z mniejszym przebiegiem z końca produkcji czy możne F31 z początku produkcji w gorszej opcji ?? Co byście zrobili na moim miejscu??

-czy w razie zakupu zwykłej budy za mniejsza kasę koszty uzbrojenia jej w M pakiet są bardzo wysokie i skomplikowane ?

 

Bede bardzo wdzięczny za wszelkie wskazówki , opinie i porady w tym temacie i z góry serdecznie dziękuję za każdą pomoc.

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zastanów się czy przy takim rocznym przebiegu (jak podajesz , raczej minimalnym) potrzebny ci diesel? Diesle mają sens przy przebiegach powyżej 30 kkm /rok. Za tą kasę bez problemu powinieneś kupić dobre "wypasione" E91 330i i w M-Paku (może nawet i w X Drive) - F31 to raczej 328i bo 335i to raczej z kasą za cienko.

Najpierw przemyśl temat czy ma być to diesel :-)

 

O Alpine D3 się nie wypowiem. Możesz spytać kolegi DRAY bo on się Alpinami interesuje .

Pozdrawiam,



Trzastek

BMW Klub Polska

Opublikowano
Zastanów się czy przy takim rocznym przebiegu (jak podajesz , raczej minimalnym) potrzebny ci diesel? Diesle mają sens przy przebiegach powyżej 30 kkm /rok. Za tą kasę bez problemu powinieneś kupić dobre "wypasione" E91 330i i w M-Paku (może nawet i w X Drive) - F31 to raczej 328i bo 335i to raczej z kasą za cienko.

Najpierw przemyśl temat czy ma być to diesel :-)

 

O Alpine D3 się nie wypowiem. Możesz spytać kolegi DRAY bo on się Alpinami interesuje .

 

Nie, wcale nie musi być to diesel i jestem otwarty na wszelkie opcje :) aczkolwiek problem w tym ze 330i w M pakiecie jest jak na lekarstwo :( na Mobille de znalazłem raptem 3 sztuki w kombi bez M, a we Francji gdzie mieszkam nie znalazłem żadnej!! wow!! Co do F31 328i to jest ich trochę ale do 25000 to mogę tylko pomarzyć o M pakiecie w tym przebiegu. Wiec wybór diesla jest bardziej z przymusu niż wyboru , ale nie martwi mnie to jakoś specjalnie:)

Doczytałem jeszcze trochę i wpadł mi w oko silnik 325. Czy to dobra jednostka ? Jest mniej awaryjna od 320 i 330 ? Czy jest gorsza?

 

Wielkie dzięki za odzew:)

Opublikowano
Jeśli chcesz się dowiedzieć czegoś więcej o D3 to zadzwoń - numer telefonu jest w linku w podpisie

 

Bardzo dziękuje za kontakt na pewno zadzwonię bo mam wiele pytań :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.