Skocz do zawartości

BMW E46 325Ci by Boqler


boqler

Rekomendowane odpowiedzi

Hej wszystkim

 

Jestem na forum już od jakiegoś czasu, swoje 325Ci posiadam od ponad 2 lat - trochę przez ten czas się działo. Autko miało być do sprzedania jakiś czas temu - jednak zrezygnowałem z tego pomysłu - od tamtego czasu powoli doprowadzam auto do ideału bo ostatnimi czasy mocno je zaniedbałem. Prawdopodobnie zostanie u mnie już na zawsze.

 

Rozkodowany VIN:

 

Numer podwozia WBABN31060JW00474

Kod typu BN31

Typ 325CI (EUR)

Typoszereg E E46 (2)

Seria 3

Rodzaj konstrukcji COUPE

Układ kierowniczy LL

Drzwi 2

Silnik M54

Pojemność skokowa 2.50

Moc 141

Napęd HECK

Skrzynia biegów MECH

Kolor TOPASBLAU METALLIC (364)

Tapicerka STANDARDLEDER/GRAU (N6TT)

Data prod. 2000-10-04

 

S265A TIRE PRESSURE CONTROL (RDC) Kontrola ciśnienia w oponach (RDC)

S279A LT/ALY WHEELS STAR SPOKE 45 Obr. BMW, st. le. spr. gwiaz. 45

S302A ALARM SYSTEM Instalacja alarmowa

S403A GLAS ROOF, ELECTRIC Dach przesuwno-uchylny, elektryczny

S415A SUNBLIND FOR REAR WINDOW Roleta przeciwsłoneczna tylna

S423A FLOOR MATS, VELOUR Dywaniki podłogowe Velours

S428A WARNING TRIANGLE Trójkąt ostrzegawczy i apteczka

S431A INTERIOR RR VW MIRROR W AUT ANTI-D Lusterko wewn. ściemniane automatycznie

S434A INTERIOR TRIM Wyp. wn., powierzchnia aluminium

S459A SEAT ADJUSTM., ELECTR. W. MEMORY Elektryczna regulacja foteli z pamięcią

S464A SKIBAG Worek na narty

S494A SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER Podgrzewanie fotela kierowcy/pasażera

S502A HEADLIGHT WASHER SYSTEM Spryskiwacze reflektorów

S508A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Park Distance Control (PDC)

S534A AUTOMATIC AIR CONDITIONING Klimatyzacja automatyczna

S660A RADIO BMW REVERSE Radio BMW Reverse (C42)

L801A GERMANY VERSION Wersja krajowa Niemcy

S863A EUROPE/DEALER DIRECTORY Spis dealerów, Europa

S879A GERMAN/OWNERS HANDBOOK/SERVICE BOOKLET Instrukcja obsługi, jęz. niemiecki

S915A BODY SKIN CONSERVATION, DELETION Brak konserwacji pokrycia zewn.

S226A SPORTS SUSPENSION SETTINGS Sportowe dostosowanie podwozia

S255A SPORTS LEATHER STEERING WHEEL Kierownica sportowa ze skóry z poduszką

S520A FOGLIGHTS Lampa przeciwmgłowa

S548A SPEEDOMETER WITH KILOMETER READING Licznik kilometrów

S550A ON-BOARD COMPUTER Komputer pokładowy

S832A BATTERY IN LUGGAGE COMPARTMENT akumulator w bagażniku

S851A LANGUAGE VERSION GERMAN Wersja językowa, niemiecki

 

 

Od razu po kupnie autko wyglądało tak:

 

HFX1I4P.jpg

aMozgei.jpg

xbi16vl.jpg

LIaNArB.jpg

 

Ktoś zamontował inne sprężyny i tył stał wyżej niż fabrycznie :)

 

Po przerejestrowaniu i wymianie sprężyn już na ori

 

iO9hhl8.jpg

GeUwaMO.jpg

 

Pierwsze mycie - lakier w miarę dobrej kondycji

 

ItBjgWO.jpg

1GhwpY0.jpg

egVl1U5.jpg

 

Czyszczenie wnętrza - od razu jaśniej się zrobiło

 

fH5ydi3.jpg

0GhbofO.jpg

 

Nowe fanty

 

JjQH0X2.jpg

 

I ramki zegarów oraz multifunkcja już na miejscu

 

5sJueBB.jpg

Xr9ElM1.jpg

 

Nowe koło na lato

 

fHcT13B.jpg

 

Zimowa wersja

 

soSahjS.jpg

 

Początek kompletowania mpakietu od lotki :) Dorwałem w kolor to aż żal było nie wziąć

 

WFvCyVZ.jpg

cBnbIZC.jpg

 

 

Koła na aucie + wstawione Eibach Pro Kit + mała sesyjka

 

jPMtIbD.jpg

FAGud9T.jpg

J6b1KL7.jpg

xnT8SpS.jpg

WkVoTUY.jpg

H9COZCa.jpg

yml6ee2.jpg

GEaVDRx.jpg

 

Próba ręcznej polerki

 

Uc55FrG.jpg

 

I efekty po 6cio godzinym pucowaniu :)

 

CjYgHt2.jpg

kTryBB5.jpg

 

W wersji nocnej robione podeszwą :D

 

1VSbsGg.jpg

DZJAX6j.jpg

 

Coś zaczęło walić przy skręcaniu na dziurach - okazała się winna tulejka wahacza - wymieniony komplet

 

IAApgKV.jpg

eSaPWk6.jpg

 

Wpadła czarna nerka + pomarańczowe kierunki

 

sqHnqEy.jpg

v1aZEA1.jpg

FLfThp5.jpg

 

Tylny amorek KYB poddał się - wleciały przyszłościowy Bilstein B6

 

QHhJbfg.jpg

 

Dodatkowo wymieniłem 2x łączniki stabilizatora

 

8XyEENA.jpg

 

Wszystko już na aucie :)

 

aYFXUO6.jpg

 

Wesele kolegi z klubu i klika zdjęć (PS. tył nie jest niżej - akurat ruszałem :)

 

uRPnJnY.jpg

zGHJzez.jpg

9O8ba5K.jpg

jdCfCrd.jpg

 

Kolejna wymiana okresowa

 

gefufua.jpg

 

Poszła w ruch odma + rurki - dymił strasznie po odpaleniu..

 

MdEbtym.jpg

 

W wolnej chwili udało się podłączyć multifunkcję

 

tHn0Qhb.jpg

 

Zestaw do mycia ;) aktualnie już sporo większy

 

7AGVfYz.jpg

 

Dystanse na tył 20mm - niestety nadal nie ma efektu wow..muszę coś z tym zrobić - jakieś pomysły?

 

pwdZDJw.jpg

 

I po założeniu

 

ZeXVozW.jpg

fGij1C5.jpg

vU0KQfp.jpg

DC1QuP4.jpg

 

Rozpoczęcie sezonu w Trójmieście

 

g3s9K8d.jpg

3sMDCP1.jpg

4zh4UCC.jpg

MA53HXf.jpg

 

Mały serwisik + poduchy pod silnikiem i skrzynią - telepało na zimnym po nocy, przy ruszaniu też szarpie - jak się później okazało winny był LPG.

 

3PxdyFu.jpg

 

Doczekałem się przeprowadzki do Gdyni - na nowych blachach

 

NgB80Gg.jpg

 

+ przymierzam się do regeneracji vanosów

 

nayRVtk.jpg

 

W międzyczasie udało mi się znaleźć przyczynę telepania budy na ssaniu (szczegolnie po nocy) - okazal sie walniety jeden z wtrysków LPG (hana czerwone) - wyrzuciłem wszystkie i wpadło 6 nowych wtrysków Barracuda - od tamtego momentu jak ręką odjął.

 

Niedługo muszę wymienić też sprzęgło + chyba dwumas - szarpie przy ruszaniu a wszystko już co chyba mogłem sprawdzić to sprawdziłem - zobaczymy co się okaże przy zdjęciu sprzęgła. Wymienię chyba nawet profilaktycznie bo nalatane już mam 324tyś więc niedługo pewnie i tak i tak to poleci..

 

Do lata muszę ogarnąć rudą - szybko się rozwija i czeka mnie na 99% malowanie wszystkiego bez dachu.

 

Inna sprawa - jak starczy kasy na lato to planuje wrzucić springi Eibach Sport Line + zmienić opony na lato - ktoś może potrafi wywróżyć czy opona 225/40/18 na tych BBSach 8J ET45 18" wejdą z dystansem 20mm przy Sport Line? Czy kombinować mniejszy dystans czy inną oponę czy co robić?

 

 

W planach:

 

- doprowadzić lakier do perfekcji

- Eibach Sport Line

- Pełny mpakiet zew + wew

- Listwy zewnętrzne na czarny połysk

- Nerka w czarny połysk

- Dymione kierunki depo na przód + dymione led na tył

- Listwy wew piano black

- Czarne dywaniki

- Boczki drzwi pomiędzy skóra też na czarno

- Sportsitze albo fotele z M3

- Wydech motorsport

 

Reszta dojdzie pewnie w praniu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

 

Piękna maszyna, pozazdrościć - gratuluję. Jakiś czas temu w moim przypadku zluzowały mi sie tematy techniczne w moim e46 318ci i chciałbym wziąć sie za stronę wizualną. Widzę, że ładnie zadbałeś o lakier.

Byłbyś w stanie w kilku zdaniach podpowiedzieć, jak zacząć i z jaka chemią? Na chwile obecna korzystam co tydzień z myjni ręcznych, ale czuje, ze efekt po nich nie może sie równać z taką np Twoja robotą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hm po pierwsze to na pewno nie jeździć na żadne szczotki itd bo szkoda lakieru..

W zależności czy masz dostęp gdzieś do wody czy nie...ja albo biorę wiadro + szampon i wieczorem na myjce bezdotykowej myję ręcznie albo bezdotykową ich środkami (które tylko zmiotą kurz a nie umyją auto niestety).

 

W szybkim skrócie:

 

1. Mycie wstępne - spłukanie piachu itd żeby nie narobić rys.

2. Mycie właściwe - wiadro, woda, szampon, rękawica do mycia (ja aktualnie używam Shiny Garage truskawkowy :)

3. Płukanie, suszenie ręcznikiem (ja używam 3x Fluffy)

4. Później na to nakładam Quick Detailer'a - aktualnie testuję Shiny Garage Morning Dew - wg mnie :cool2:

 

To jest standardowe mycie. Jeśli chcesz polerkę to niestety w BMW ręcznie nie da się tego osiągnąć bo ma bardzo twardy lakier. Ręcznie co najwyżej to można sobie odświeżyć trochę lakier.

 

1. Mycie wszystko jak wyżej - do momentu suszenia

2. Glinkowanie (glinka + woda z szamponem do poślizgu)

3. Mycie ponowne

4. Suszenie

5. Czyszczenie lakieru (ja używam Meguiars Ultimate Compound)

6. Cleaner (Akurat również mam Meguiars_

7. Politura (Tu akurat ja mam Topasblau więc używam Poorboys Black Hole

8. Wosk (najlepiej na lato naturalny -ja używam Poorboys Wax Red

 

Przydałoby się od czasu do czasu (przy pierwszym razie na pewno - psiknąć Iron Offem - do lotnej rdzy na felgi, progi) - przed myciem - na suchy lakier.

Dodatkowo są środki do usuwania kleju, owadów itd - ale osobiście nie używam

Do każdej chemii najlepiej mieć oddzielną mikrofibrę + aplikator. Do Ultimate Compound polecam Tricolor - najtwardszą częścią, do cleanera drugą stronę, do wosku oddzielny :)

 

Jak coś to pytaj - jest też forum z autokosmetyką - tam sporo rzeczy idzie się doczytać.

 

Środek auta to drugie tyle jak nie więcej :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki serdeczne!

 

Wszystko wydaje się jasne. W pierwszym podejściu nie stosujesz twardego wosku na końcu?

Mam orientblau metalic więc Poorboy black hole też będzie ok.

 

No to plan jest jasny, zakup chemii, dzień urlopu w pracy i sam sie pochwalę furką :).

 

Ah, jeszcze jedno. Co jaki czas powtarzasz wszystko? Mi brud na samochodzie zaczyna przeszkadzać mniej więcej po tygodniu. Zastosowanie innych środków pomaga utrzymać stan czystości dłużej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto myję średnio raz w tygodniu - w zależności od pogody. Fakt, że nie brudzi się tak szybko i łatwiej się myje.

Wosk nakładam raz na 3-4 miesiące. Jak myjesz ręcznie to trzyma się dość długo - jak myjesz chemią z myjni to niestety dość szybko go wypłukuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

No i vanos zregenerowany. Wymienione uszczelki, skasowany luz na tłokach, sprawdzony rozrząd, wymieniona uszczelka vanos-silnik, uszczelka pod pokrywą zaworów, 15 uszczelek pod śruby.

 

Przy okazji wymieniona DISa bo stara już grzechotała.

 

Rezultat - auto jak nowe, nawet nie wiedziałem, że potrafi tak się zbierać od dołu i tak reagować na gaz :shock: Obroty nie falują, jak ręką odjął. Kilka zdjęć z zabawy

 

http://i.imgur.com/RcAGddb.jpg

http://i.imgur.com/rF3XL9m.jpg

http://i.imgur.com/knLDUuX.jpg

http://i.imgur.com/wL4FkTw.jpg

http://i.imgur.com/z36k4Tk.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo ładna e46, widziałem ją ja szukałem swojej do zakupu.

Teraz też mam w identycznym kolorze jak twoja,

Przy okazji , na jakiś świecach jeździsz przy LPG? bo widzę jeździłeś na denso pod gaz co niby chwalą?

jak to jest u ciebie?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak to jest 18" ale niestety trochę za wąskie.

 

Jeździłem na Denso ale po jakimś czasie zaczął mi ciężko odpalać i nie palił na jednym cylindrze (po dość krótkim czasie) - od tamtego czasu jeżdżę jak fabryka przykazała na NGK i jest :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.