Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, wczoraj bylem w trasie 700km, zapakowany w piec osob. Mam 320d, 163km 2005rok. kupilem we wrzesniu ubieglego roku i zrobilem ponad 10tys km bez problemu. Sprzeglo i dwumas byly regenerowane przed zakupem, mam fakture - ale czy faktycznie byly to nie wiadomo. I nagle wczoraj wlasnie puszczam sprzeglo na dwójce i zaczelo trząść całym autem przy koncówce gdy puszczam sprzęgło. Za chwile problem ustal, myslalem ze moze mi sie zdawalo ale powtorzylo sie to pare razy pozniej, na drugim, trzecim czy czwartym biegu. Na jedynce nic nie szarpie. Dzis robilem mala trase 100km, niby pieknie wszystko ale w dwoch momentach tak samo szarpalo calym autem - czyli nie dzieje sie to zawsze, a tylko czasami. Na dwojce - szarpie dosc mocno, tak jak by silnik miało przydusic zaraz i miał zgasnąć, na wyzszych biegach mniej jednak czuc to rowniez.

Na jałowym biegu raczej nic nie czuc, mozna wciskac puszczac sprzeglo nie ma roznicy. Co do drgania galki biegów, czy otwartych drzwi to są lekkie wibracje, jednak mysle ze byly od poczatku kiedy zakupilem auto i nie zwracalem nigdy na to uwagi, bo mysle ze to po prostu od wlaczonego silnika, minimalne drgania są.

 

I tez czytalem w innych tematach, aby poprobowac czy auto 'żabkuje', takze gdy wbije jedynkę - auto jedzie bez gazu, gdy wbije dwojke - auto rowniez jedzie bez gazu i nic nie trzepie.

Dodam, że to raczej sie dzieje podczas gdy auto jest na nizszych obrotach (np. gdy na dwojce przygniotę do 4tys i zmienie na trojke, wtedy nie czuc nic na sprzęgle).

Opublikowano
Wszystko wskazuje na rozlatujący się dwumas - tak to jest z jego regeneracją/naprawą.

-------------------

Artur

Opublikowano

Aha, dzięki za odpowiedź. Nieprzewidziany wydatek, ile na takim dwumasie pojezdze? Rozumiejac, ze dopiero zaczal sie rozlatywać, jeszcze nie slychać go. Wiadomo, gdybym mial odlozone 3000 to bym wymienil od razu, a tak to jednak musze sie wstrzymac conajmniej do wakacji, kiedy to do roboty pojde. Pozdr.

 

Aha i na pierwszy montaż był komplet firmy LUK? I taki nalezy kupić?

Opublikowano
Ok w takim razie zakupie LUK. Za 1700zl jest cały komplet na allegro, bo skoro sprzęgło tez było regenerowane to podejrzewam ze moze byc w podobnym stanie co i dwumas wiec wolałbym wymienić wszystko razem. Dzieki za odpowiedzi Panowie, wszystko chyba jasne Pozdr!
Opublikowano

TAk jak mówisz wymieniać w komplecie bo jedna robota która też warta jest z 650zł przy okazji możesz wymienić olej w skrzyni bo to cały czas jedna robota a pewnie nigdy nie wymieniany.

 

Ja przynajmniej taki komplet zrobiłem.

 

Komplet LUK

Opublikowano

Tak w skrzyni na pewno nie był pewnie wcale zmieniany, jednak mam w manualu i tak sie zastanawiam czy zmieniać czy nie, bo duzo osób pisze na forach ze w manualu raczej nie jest zalecana wymiana płynu w skrzyni, jednak to jeszcze kwestia do przemyślenia.

 

Musze jechac jutro w trase 500km łącznie, tylko z tym dwumasem... Nie powinno sie nic stać i objadę? Dzis sie okazało ze musze jechac niespodziewanie i troche dręczy mnie ta mysl. Co myślicie Panowie w takim wypadku? W ostateczności moge jechac drugim autem, ale musze nadkładać dodatkowo 200km czyli łącznie 700, zeby po nie jechac. Do tego czasu o wiele wiecej to zajmie. Dodam ze trasa 500km to ponad połowa autostrada, takze wbije tempomat i starałbym sie nie mniej używać sprzęgła. Pozdr!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.