Skocz do zawartości

Doposażenie foteli w maty grzewcze


jacek1965

Rekomendowane odpowiedzi

Kolego musiałbyś wysłać link do zestawu, który chcesz założyć. Generalnie nie jest to jakiś wielki problem trzeba wyjąć fotele rozebrać i obrać je z tapicerki. Generalnie maty uniwersalne trzeba docinać tak żeby nie przerwać dopływu prądu do całej maty. Założyłem kilka takich mat do róznych aut i nie jest to naprawdę jakaś filozofia. Wymaga odrobiny cierpliwości i prezycji. Jedyne co może być problematyczne to mata zajętości fotela pasażera. Czy ta Twoja dołożona nie będzie miała jakiegoś wpływu na działanie tej oryginalnej od zajętości. Jeśli jeszcze nie jest ominięta jakimś emulatorem. Bo to akurat słaby punkt sporej liczby BMW.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mata zajetosci jest sprawna, chodzi mi własnie czy ta "ciepła" mata nie będzie miała wpływu na piankę, tapicerkę lub własnie matę zajętości. Czy samo poszycie zdejmuje sie z pianki bez problemu.....?

 

http://allegro.pl/mata-grzewcza-grzejna-pod-tapicerke-12-v-komplet-i5084998475.html ( przykładowe maty)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o piankę to nie ma żadnego problemu. Co do maty zajętości to umieściłbym grzewczą pod nią tak żeby nie miała wpływu na indukcyjność, bo na tej zasadzie działają maty.Co do rozbierania samego poszycia to jest ono przymocowane za pomocą metalowych oczek do drutów osadzonych w piance. Trzeba je poprzecinać a później przy składaniu w tych samych miejscach mocować za pomocą plastikowych try-tytek. Rozbierać trzeba delikatnie, stopniowo i pomału odchylając poszycie i odcinając oczka tak, żeby nie wyrywać drutów z pianki. Wyrwane druty powodują, że później nie ściągniesz wystarczająco mocno poszycia i nie będzie ono dobrze naciągnięte, nie będzie tych charakterystycznych wgłębień na poszyciu siedzenia albo będzie się fałdować. Jeśli mata ma być oprócz siedziska również w oparciu to ważne jest by przewody puścić tak by miały zapas na ruch oparcia a zarazem w miarę blisko były przymocowane w oparciu i siedzisku. Jeśli masz poduszkę boczną to możesz puścić przy przewodach od poduszki. No i ważne jest odpowiednie przycięcie maty czyli zrobienie miejsca na własnie te wszystkie miejsca gdzie ściągasz poszycie z gąbka. Ale to jak wycinać powinieneś też mieć w jakiejś instrukcji do mat.Jak już będziesz miał towar w ręku to odezwij się do mnie to podeślę Ci schematy jak rozebrać fotele, coś podpowiem jeszcze.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziekuję za wskazówki..same prace "manualne" to nie problem łacznie z eletryką ( nie jestem "palcem" robiony - znam się na mechanice , przy autach robię praktycznie wszystko sam, z zawodu i z zamiłowania jestem elektronikiem, jedyna rzeczą ktora mnie niepokoi to własnie jak rozwiązac sprawę kontaktu ( a raczej żeby nie było zakłoceń z mata zajętości) może ktoś wie dokładnie jak to wygląda w oryginale....

 

edit: poczytałem troche na forum , obejrzałem na youtubie i raczej wszystko wiadome.

 

Pozkazane maty sa przykładowe, trzeba poszukac dobrej jakości z fajnym sterowaniem. Zapakuje na przodzie i tyle, bedzie elegancko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podeślij 7 ostatnich VIN-u to postaram CI się ustalić. W oryginale maty były chyba przyklejane do gąbki siedziska a grzewcze w szyte w poszycie fotele ale nie chce Ci skłamać, bo pomimo że kilka zmieniałem to w wersji z USA i w trochę nowszych BMW i dokładnie nie pamiętam. Poza tym to oryginał więc troszkę inna bajka bo wszystko obliczone.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.