Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć

Podejdzie, tylko nie pamiętam która jest dłuższa a która krótsza, ale z tego powodu nie będzie pasował Ci wał i wybierak oraz dyfer będzie miał do d.. przełożenia- 2.0 chodziły na krótszych dyfrach od 2.5

Pzdr

  • Zarejestrowani
Opublikowano

eeetam... ja mam skrzynie i dyfer (wraz z wałem) od b20 (wąska lampa) i jak dla mnie przełożenia są idealne dla m20b25 ;) odcinka na drugim biegu jest w okolicach 90km/h, a na piątym biegu 120km/h mam przy 3500obr/min. Na czwartym biegu można pojechać ponad 180km/h. Wg. mnie dłuższe przełożenia nie mają sensu ;) Bo pewnie nie będziesz tym autem robił kilometrów po autostradach ;)

Chyba, że mnie licznik przekłamuje ;) Ale to i tak nie chciałbym dłuższych biegów.

Odpowiadając na pytanie... Jeśli dobrze pamiętam skrzynia od b25 jest dłuższa od skrzyni od b20... a wał odwrotnie: w b25 jest krótszy od tego w b25. Także skrzynię najlepiej mieć w komplecie z wałem.

EDIT: Ahaaaa zapomniałem, że w temacie napisałeś o automacie. Wszystko to piszę o różnicach w skrzyniach manualnych - jak to się ma do automatu... nie mam pojęcia. No i nie wiem jakie są przełożenia dyfrów przy skrzyni automatycznej - tutaj mogą być jakieś problemy przy przełożeniach. Więc może być konieczność wymiany takiej jak pisze Marcinpp - komplet wraz z dyferem. Ale setup od manualnego m20b20 do m20b25 jak dla mnie pasuje idealnie.

Opublikowano

Źle mnie rozumiesz. Jak masz skrzynię od 2.0 i dyfer od 2.0 to wszystko zabangla i silnik który będzie tym kręcił nie ma nic do tego, ale jak zmienisz skrzynię z 2.0 i zostawisz dyfer od 2.5 to klapa bo ze skrzyniami 2.0 jeździły dyfry np. 4.10 a z 2.5 np. 3.64

Tutaj faktycznie trzeba sprawdzić jakie przełożenie jest do automatu bo ja też odzwierciedlam sytuację z manuałami.

Dodam jeszcze że jak się przechodzi z automatu na manual trzeba połączyć jakieś 2 kabelki na łączu buda silnik bo inaczej nie będzie się wkręcał na obroty czy coś w tym stylu.

Pzdr

  • Zarejestrowani
Opublikowano
Źle mnie rozumiesz. Jak masz skrzynię od 2.0 i dyfer od 2.0 to wszystko zabangla i silnik który będzie tym kręcił nie ma nic do tego, ale jak zmienisz skrzynię z 2.0 i zostawisz dyfer od 2.5 to klapa bo ze skrzyniami 2.0 jeździły dyfry np. 4.10 a z 2.5 np. 3.64

Aaaa, czaje. No tak i do tego jeszcze dochodzi problem z długością wału - i to właściwie może być największy problem. Bo co do dyfra... to na początek można zmienić samą skrzynię (z wałem) i zobaczyć jak to będzie jeździć... jak będzie lipa z przełożeniami to wtedy zmienić dyfer. No ale wał tak czy siak do skrzyni trzeba dopasować.

 

A nie macie takiej skrzyni najlepiej wszystkiego do 2.5

Ja mam tylko skrzynię od 2.5, ale z E34 - więc tutaj to już całkiem nie wiem jakie będą te przełożenia ;)

 

Tutaj masz jakąś podpowiedź co do przełożeń różnych skrzyń: http://www.e30zone.net/e30zonewiki/index.php/Gearbox#Gearbox

I w sumie jak na to patrzę to nie wiem czy dyfer będzie miał jakieś inne przełożenia w przypadku 325i manual i 325i automat. Skrzynia oczywiście ma zupełnie inne przełożenia, ale ma też tylko 4 biegi.

Na 90% do skrzyni manualnej będziesz musiał jeszcze dokupić wał. Na początek nie kupowałbym od razu dyfra... Zamontuj skrzynię z wałem (bo i tak skrzynie razem z dyfrem w komplecie nie są sprzedawane) i zobacz jak to jeździ. Jak będzie źle to sobie dobierzesz odpowiednie przełożenie w dyfrze.

Opublikowano

Ja miałbym skrzynię od 2.0 a wał to dopiero po założeniu po zmierzeniu długości może jakiś bym dobrał.

Pzdr

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.