Skocz do zawartości

Kod błędu, INPA, Check Engine, Diagnoza, Rozkodowanie błędów


przemekmdc

Rekomendowane odpowiedzi

Witam , i proszę o pomoc odnośnie e46 n42. Dzis wymieniałem odmę i ściągałem kolektor ssący i jest problem ponieważ po odpaleniu auta wszystko było ok. Po jeździe próbnej jest brak wolnych obrotów i telepanie silnika i błąd 2731 sterowanie walka rozrządu zaworów dolotowych. Przed wymiana auto chodziło ok ,tylko jeździło z odpiętą wtyczka od czujnika ciśnienia kolektora dolotowego. Po złożeniu wszystkiego oczywiście podłączyłem tan czujnik i wszystko było ok do momentu jazdy próbnej, na wysokich obrotach ok a na jałowych telepie i gaśnie nie miłosiernie. Czujniki walków pozamieniane miejscami i ten sam błąd żadnej różnicy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,3 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

  • Zasłużeni forumowicze
Wyczyść i zamień miejscami elektrozawory vanosów, skasuj błędy i zrób trasę, po tym znowu sprawdź.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam, wszystkich forumowiczów. Mam na imię Mariusz i jestem świeżo upieczonym posiadaczem BMW :P Jako że jest to mój pierwszy post na forum, chciałem prosić o wyrozumiałość jeśli piszę nie w tym dziale/temacie. Przechodząc do sedna wyskoczył mi check engine i po podłączeniu pod komputer moim oczom ukazały się 3 błędy, ale nie wiele mi one mówią. Chciałbym prosić o pomoc w postawieniu diagnozy poniżej załączam screeny z błędami :


Błąd nr1

http://oi67.tinypic.com/34g24x4.jpg


Błąd nr2

http://oi66.tinypic.com/30vhug4.jpg


Błąd nr3

http://oi64.tinypic.com/2zq4sx4.jpg


Informacje o aucie :

Model : E46

Rok : 2003

Kod silnika : n46


Jeśli o czegoś zapomniałem dodać proszę pisać uzupełnię. Z góry dziękuje za wszelką pomoc.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

2760 - pompa powietrza wtórnego.

271A - sonda przed katalizatorem na banku 1.

271D - grzałka sondy przed katalizatorem na banku 1.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2760 - pompa powietrza wtórnego.

271A - sonda przed katalizatorem na banku 1.

271D - grzałka sondy przed katalizatorem na banku 1.

 

Wiesz może co powinienem zrobić aby tych błędów się pozbyć? Czy to oznacza że pompa powietrza wtórnego jest uszkodzona? Sonda wydaje się być w porządku, bo spalanie nie wzrosło. Nie wiem czy to istotne, ale miałem wymienianą odmę, bo olej uciekał korkiem i to nie długo po naprawie wyskoczyły błędy, czy jedno z drugim może mieć coś wspólnego czy to zwykły przypadek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jakby błąd dotyczył złego składu mieszanki to wtedy ma to sens, tu masz błąd sondy i jej grzałki, sprawdź ich pracę w inpa, najlepiej nagraj. Pompą nie musisz się przejmować.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podczas próby sprawdzenia pracy sondy wyskoczył mi błąd z ediabasem :

http://oi68.tinypic.com/2d002p.jpg

Po wciśnięciu "TAK" pojawił się taki widok :

http://oi66.tinypic.com/m80d37.jpg


Rozumiem że nie da się z tego nic odczytać? Aktualnie po wykasowaniu błędów pojawiły się już tylko dwa i błędu z pompą już nie było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Sprawdź jeszcze raz te sondy po rozgrzaniu, tu widać, że leży przed katem na banku 2.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, w moim 320d m47 wariuje coś z pompą. Auto zgasło i nie chce odpalić, kręci normalnie. Wywaliło błąd 68 Solenoid Valve Einspritzmenge, nie ma żadnego innego błędu. Nastawiać się na regenerację pompy, czy może sam sterownik? Żaden inny błąd nie wywalił. W sieci wyczytałem, że mogło się tylko zapowietrzyć ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Szykuj się na pompę niestety.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź jeszcze raz te sondy po rozgrzaniu, tu widać, że leży przed katem na banku 2.

Dziękuję za pomoc. Jednak pojechałem do fachowca i zdiagnozował uszkodzoną grzałkę na sondzie, więc po wymianie sondy powinno być w porządku.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Zaradnego masz chłopaka :cool2: :norty:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam tym razem auto podpięte pod inpe tak jak radziliście.

BMW E46 2000r 320i LPG Automat


214 Signal Geschwindigkeit

203 Lambdaregelung Bank 2 Regelanschlag

238 Verbrennungsaussetzer Zylinder 1

8 Signal Luftmassenmesser


214 Tachsignal unplausibel


Skrzynia

56 Symptom GLUE


Galeria błędów wraz z Vanosami i Cylindrami do oceny

https://photos.app.goo.gl/ehUm7EvSowbZG8e62

Z góry dziękuje za pomoc ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

214 sygnał prędkości pojazdu,

203 zły skład mieszanki na banku 2, do sprawdzenia korekty paliwowe i praca sond, może to nieszczelność,

238 wypadanie zapłonu cyl.1, zamień cewki między 1 a np. 2 cylindrem i zobacz czy błąd przejdzie,

8 przepływomierz, sprawdź masę powietrza na wolnych obrotach po rozgrzaniu oraz przy pełnym obciążeniu na 3 biegu (najlepiej nagraj),

56 zmieniałeś olej w skrzyni? Nie szarpie? Nie falują obroty (efekt tarki)? Wywala na desce błąd skrzyni?


Co wraca po zapłonie? 8?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cewka dała już o sobie znać 2 dni temu nierówna praca silnika po odpaleniu(odczuwalne telepanie budą) brak mocy, zdjęta klema na chwilę bo brak reakcji na zgaszenie i zapalenie silnika a wiadomo okres przedświąteczny brak czasu na grzebanie)

Skrzynia "podobno" wymieniana przed sprzedażą. Odczuwalne tarpniecie właśnie prawdopodobnie z biegu 2 na 3 (kręgów w kręgosłupie nie przestawia). Błędu na desce nie ma. Obroty bardzo ale to bardzo delikatnie falują (najczęściej na zimnym, sporadycznie na ciepłym) Gdy auto jest zimne jest strasznie ale to strasznie zamulone ledwo jedzie przez odcinek 0,5-1 km. Właśnie błędów po usunieciu nie było ale mój błąd bo przejechałem na krótkim odcinku bez redukcji i bez przeciągania (brak zadaszenia padał straszny deszcz)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Panowie, co mogą oznaczać te błędy:


228 lambda contol tolerance Bank 2 to big

Error frequency : 3

Logistic counter: 1

Engine speed 704.00 1/min

load 87.15 mg/Hub

temperature cooling water 79.50 Grad C

lambda contol tolerance Bank 2 20.31 %

appear before (rel.) 55.90 h

Abweichung fett

CARB-Fehler

Fehler nach Entprellung gespeichert

Fehler momentan nicht vorhanden

sporadischer Fehler

Errorcode: E4 B1 03 01 16 10 AA B4 81 AF


156 Signal Lambda probe after-Kat Bank 1 max value over limit

Error frequency : 4

Logistic counter: 37

Engine speed 672.00 1/min

load 92.60 mg/Hub

temperature cooling water 81.00 Grad C

lambda probe voltage after cat probe Ban 1.28 V

appear before (rel.) 20.60 h

Kurzschluss gegen U-Batt.

CARB-Fehler

Fehler nach Entprellung gespeichert

Fehler momentan nicht vorhanden

sporadischer Fehler

Errorcode: 9C B1 04 25 15 11 AC FF 83 10


? Błędy te są niestety powtarzalne. Auto to BMW E46 323i 99r z LPG. Pół roku temu wymieniona odma, świece. Problemów w trakcie jazdy nie zauważyłem - bardzo rzadko (póki co z 2 razy mi się tak zdarzyło) obroty mi falowały do momentu nagrzania auta. Czy to sonda? Jeśli tak to która?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nieszczelność dolotu.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
To nie są błędy sond a informacja o złym składzie mieszanki, który tak jak napisałem na 99% jest spowodowany nieszczelnością.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Sonda przed katalizatorem (bank 1).

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, pomoże mi ktoś w rozkodowaniu błędów?

BMW E46

2781 Cdkph Nockenwellengeber Einlass

2761 CDKSLS2 Sekundaerlaufsystem Bank2

274E CDKMD Aussetzererkennung, Summenfehler

2744 CDKMD02 Aussetzererkennung zyl. 4

2756 CDKDZKU3 uberwachung zuendspule 2

2745 CDKMD03 Aussetzererkennung zyl. 2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

2781 Cdkph Nockenwellengeber Einlass - czujnik wałka rozrządu dolotowego.

2761 CDKSLS2 Sekundaerlaufsystem Bank2 - pompa powietrza wtórnego.

274E CDKMD Aussetzererkennung, Summenfehler - wypadanie zapłonu.

2744 CDKMD02 Aussetzererkennung zyl. 4 - wypadanie zapłonu na 4 cylindrze.

2756 CDKDZKU3 uberwachung zuendspule 2 - cewka zapłonowa 2 cylindra.

2745 CDKMD03 Aussetzererkennung zyl. 2 - wypadanie zapłonu na 2 cylindrze.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam. Szukałem informacji na temat mojego problemu, ale nie znalazłem identycznego, a więc, mój problem polega na ciężkim odpalaniu, musi z 2-3 sekundy pokręcić zanim odpali, na zimnym maks 2 sekundy, podczas przyśpieszania na 5 biegu pojawiła się kontrolka DDE, tryb awaryjny i błąd 4496 (Rail-pressure plausibility), auto odpala, tylko dłużej kręci, a w wszystkich tematach które przeglądałem były problemy z gasnącym autem.

Screeny z INPY (na zimnym silniku):


12d22ddc0f943.jpg


ece3cf597af25.jpg


8f823af2d9a0c.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.