Skocz do zawartości

Porównanie E90 320d czy E87 118d


roberd

Rekomendowane odpowiedzi

Miałem e90 i e91 oraz e87 i e81

 

Auta maja identyczne zawieszenia, komfort jazdy podobny - ilość miejsca także bardzo zbliżona. jakoś materiałów takze bardzo podobna (ale jedynka tylko po lifcie - inna deska, inne boczki)

 

Jak miałbym wybierać to tylko 1er w automacie na Mpakietowym zawieszeniu - genialne połączenie ale trudne do znalezienia (ja taką miałem)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem skąd wy bierzecie, żę jakość materiałów jest bardzo podobna i miejsce. Mam i jedno i drugie, stoi pod domem, jakość materiałów w 3 jest dużo lepsza niż w 1 a w szczególności deska rozdzielcza gdzie w jedynce cała jest praktycznie z plastiku a gora jest tylko oklejona jakimś winylem, w trójce jest całą gumowa. Jedynka też ma dosyć dużo plastikowych tandetnych plastików. Miejsca w 3 jest duuuużo więcej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, mam (kombi) E91 przedliftowe, i 3-drzwiowe E81 poliftowe.

Ogólnie jakość wykonania wnętrza jest zbliżona i jak dla mnie na dobrym poziomie. Podobno w E81/87 LCI jest wyraźnie lepiej niż przed liftingiem w kwestii jakości wnętrza.

Ciężko mi porównać oba auta, bo mają one zupełnie różne silniki: M57N2 3.0d 231KM i N47D20 143KM+Power Box. 3.0d to sprawdzony klasyk, a N47 143KM jeździ w E81 całkiem nieźle i zawsze można go podkręcić do 175-185K jeśli komuś będzie za mało, u mnie na razie wystarcza Box (różnica jest odczuwalna).

Różnica w spalaniu jest raczej niewielka biorąc pod uwagę ciężar,szerokość opon i wielkość obu aut, i wynosi około 0,7 l /100km przy zbliżonym rybie jazdy - oczywiście dla niektórych osób ta różnica będzie większa, wszystko zależy od prawej stopy :wink:

 

E81 jeździ na co dzień żona, a wcześniej jeździła 5 lat E91 - ona teraz woli zdecydowanie E81, ponieważ to mniejsze auto, łatwiejsze do ogarnięcia w mieście. Wcześniej z jazdy E91 była bardzo zadowolona i nie chciała innego auta.

Jak dla mnie oboma autami jeździ się dobrze, ze wskazaniem na Trójkę - zwłaszcza przy dłuższych trasach. Gdybym szukał auta dla siebie, to brał bym pod uwagę oba. Wszystko zależy: co kto potrzebuje. Gdy szukałem auta w 2010 roku to właśnie brałem pod uwagę E90/91 i E87. Wybrałem E91 bo to miało być auto uniwersalne dla 3-osobowej rodziny; jazda na co dzień i na wakacje (np z wózkiem dziecięcym). E81 jest teraz drugim autem i tu nie było konieczności iść na jakieś kompromisy.

Co do kosztów utrzymania 3.0d jest naprawdę porównywalnie z 2.0d (też zależy do której generacji). 3.0d mam już blisko 6 lat i coś mogę o tym napisać. Z głównych elementów nie wymieniałem praktycznie nic; ciągle oryginalne sprzęgło i dwumasa (choć już sprzęgło przydało by się nowe i najlepiej wymienić to z 2-masą), nie ruszane wtryski i turbina itp. Wymieniłem za to DPF ale to przez głupi przypadek (była odłączona przepustnica i dpf się nie wypalał - i pochopnie poszedł do czyszczenia chemicznego, po tym nie dopalał sadzy i poszukałem prawie nowy w dobrej cenie, a stary sprzedałem za 2/3 ceny zakupu prawie nowego filtra DPF). Od wymiany 5 lat temu nie ma z tym najmniejszych problemów.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.