Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie kupilem używane kompletne webasto chce je sam zamontować i tu prośba do posiadaczy takiego wynalazku w e34:

1.które węże ciąć?(może foto lub realOEM)

2. skąd prąd?

3. jak kable sterownika przeciągnąc do kabiny?

4. czy to urządzenie nie spowoduje przegrzania silnika?,czy bedzie grzało wnętrze pojazdu(zawoki na nagrzewnice zamknięte przy zgaszonym aucie?)

Prosze o pomoc najwieksze moje dokonanie mechaniczne w bmw to samodzielna wymaina chłodnicy + odpowietrzanie!

BMW 525i od 340 dni---------wcześniej e23, 732i--------- tylko automat!
Opublikowano

Witam. Zakładałem "webasto" w swoim e32, po miesiącu to poprawiałem, bo niektóre podłączenia były średnie :mad2: ale później wszystko chodziło cacy :mrgreen: więc chyba mogę Tobie pomóc :dance:

1. Sprawa węży: wąż którym "webasto" ssie zimny płym najlepiej podpiąć (przez trójnik) do wyjścia z nagrzewnicy, a waż z podgrzanym płynem wychodzący od "webasta" podłączyć (przez trójnik :) )do wejścia nagrzewnicy. Ominiesz w ten sposób te kłopotliwe zaworki, całe ciepło z webasta będzie szło na nagrzewnicę.

2. prąd najlepiej brać z akumulatora. Jednak z mojego doświadczenia wynika, ze dobrym rozwiązaniem jest dołożenie gdzieś małego aku (idealne są żelowe), 14 -20Ah wystarczy, ponieważ webasto jest w stanie wyciągnąć w ciągu 1- 1,5h całkiem nową baterię. Jezeli nie założysz doatkowego aku, to możesz bez problemu po nocy ogrzać wnętrze auta, bo na to prądu wystarczy (zazwyczaj webasto wyłącza po jakim czasie pracy (u mnie było 30 min.) ) ale o siedzeniu w aucie np. pod McDonaldem z włączonym radiem i ogrzewaniem możesz zapomnieć.

3. Kable najlepiej ciągnąc tym samym otworem co fabryczna wiązka, zawsze jest tam miejsce na dodatkowe przewody.

4. Silnik przegrzewać się przez to nie będzie. "Webasto" ma zabezpieczenie, które wyłącza grzanie, lub uniemożliwia załączenie ogrzewania jeśli płyn ma temp powyżej chyba 70 st. C.

 

Jest jeszcze jedna sprawa. Zeby ciepło z nagrzewnicy było rozprowadzane po wnetrzu auta, musisz do "webasta" podłączyć jeszcze dmuchawę. Każde wodne "webasto" ma kabel sterującu wentylatorem, na którym pojawią się zasilanie po załączeniu ogrzewania. Poprzez bezpiecznik podłącz go do wentylatora.

 

Jeśli masz jeszcze jakieś pytania to pytaj.

 

Pozdrawiam

Bądź miły dla ludzi kiedy pniesz się w górę,

bo możesz ich spotkać kiedy będziesz spadał w dół...

Opublikowano
dziekuje kolego za pomoc.pochodze z Góry śl. wiec mam do ciebie nie daleko. W razie klopotów odezwe sie.
BMW 525i od 340 dni---------wcześniej e23, 732i--------- tylko automat!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Elektrozawory ogrzewania są OTWARTE, kiedy zapłon jes wyłączony, więc z nimi problemu nie ma. Jeżeli podepniesz się tylko pod nagrzewnicę, to webasto nie będzie grzało silnika. Przypuszczam, że przecież o to też chodzi.

Właśnie, jak pisze kolega - nie zapomnij o podłączeniu do dmuchawy...

Kai
Opublikowano

powiem szczerze że bardziej zależy mi na grzaniu silnika niż wnętrz auta.Nie mam garażu.A skrobanie szyb po zapeleniu to nie problem przynajmniej zimnego nie męcze wysokimi obrotami.

Wiec jak to podłączyć w które węże?

BMW 525i od 340 dni---------wcześniej e23, 732i--------- tylko automat!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.