Skocz do zawartości

320D 110kW Ciężko pali na ciepłym silniku.


splawik206

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Od pewnego czasu borykam się z problemem uruchomienia auta na ciepłym silniku...

Na zimno pali na strzał nie zależnie czy jest -20 czy + 10 stopni.

Auto po odpaleniu i przejechaniu nawet ok 100 km nie traci mocy.

Problem zaczął się po miesięcznym postoju auta pod moją nieobecność (nikt go nie dotykał dla jasności).

Komputer był podłączony pod komputer i pokazał błąd zaworu EGR, który jest już po czyszczeniu oraz błąd

"niskie ciśnienie na listwie wtryskowej przy rozruchu".

Nie bardzo wiem od czego tutaj zacząć czytałem ze są w tym modelu 3 pompy paliwa, a raczej nie chce wymieniać wszystkiego po kolei i liczyć na złoty "strzał" :mad2:

Macie jakieś propozycje? Pomysły? :)

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Proponowałbym zrobić test przelewowy, bo bardzo prawdopodobne, że wtrysk/wtryski daje na przelew i stąd spadek ciśnienia. Objawy pasują też do czujnika położenia wałka rozrządu, ale wtedy powinien być jego błąd.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dużo roboty jest z tymi testami przelewowymi ? Mam ogólnie kabelek OBD2 na stanie, nie da rady wpierw sprawdzić ciśnienia w fazie rozruchu za jego pomocą ? czy potrzeba jakiś bardziej specjalistycznych narzędzi?

No chyba, że uważasz że od razu lepiej robić testy przelewowe to oczywiście postaram się je zrobić :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Prosta robota, jest sporo filmów na YouTube, na forum też jest temat co jest potrzebne. Jeśli chodzi o kompa to co Ci da to, że zobaczysz spadek ciśnienia przy rozruchu? Skoro nie będziesz wiedział co jest powodem, mam pompę w baku (taki błąd pojawia się np. gdy odepnie się wtyczkę od niej), pompę progową, czujnik ciśnienia cr, zawór na listwie cr, ale bez podmianki tego nie sprawdzisz. Objawy idealnie pasują do wtrysku dającego na przelew, czyli problem z zapłonem na ciepłym.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To świetnie, że tor prawdopodobieństwa kieruje się w jednym kierunku. Jak zrobię testy to oczywiście postaram się wrzucić to na forum, ale tutaj też od razu pytanko, czy jeśli któryś byłby wadliwy to czy warto robić regeneracje czy kupywać nowy ?

Wiem, że być może dużo głupich pytań ale jednak auto jest mi niezbędne na co dzień.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ja nie do końca wierzę zakładom regenerującym wtryskiwacze, może 1 na 10 zrobi to dobrze, chyba, że masz takiego pewniaka, jak nie to polecam używkę z gwarancją rozruchową. Jak masz kabel to możesz nakręcić film z korekcjami na rozgrzanym silniku na biegu jałowym. Nie ma to nic wspólnego z testem przelewowym, ale będzie jakiś obraz w jakim stanie są wtryski.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posiadam kabelek, chodzi Ci o korekcje z OBD2 tak ? To byś musiał mi opisać troszkę jak to zrobić i jakim programem, tak się składa, że pogoda jest niezła, a jutro mam wolne od pracy także mogę coś pogrzebać. Z filmikami też nie powinno być problemu posiadam jakiś statyw i aparacik także oczywiści to zawsze może się przydać kolegom z portalu.

 

Tak ogólnie jestem z okolic Bydgoszczy, ja w przeciwieństwie do Ciebie jestem troche sceptyczny co do używanych części bo wymieniałem silnik w VW gofie 4 i trafiło się tak, że silnik był padnięty co oczywiście zostało wymienione po jakimś czasie (bo chodziło mi o konkretny kod silnika) na inny i puki co jest okej (1,5 roku od wymiany).

Mam jakieś pojęcie ale nie ukrywam, że specjalistą nie jestem. Brałem też regenerowaną maglownice, do golfa i szczerze powiem, że jestem zadowolony bo jest wszystko super.

Nie wiem być może wiesz kto takie wtryski ew. w moich okolicach potrafi zrobić porofesjonalnie..

I tak coś tam będę musiał grzebać akurat przy tym temacie także (skoro widzę, że jesteś aktywnym działaczem forum) podpowiedzieć mi co mogę utrwalić na fotkach tak, aby bylo nam wszystkim łatwiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Program to inpa a jeśli chodzi o film to nagranie ekranu, np. przy pomocy camstudio, statyw jest zbędny :wink: nie wiem gdzie dobre regenerują wtryskiwacze, jak kupowałem używany z gwarancją.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Program to inpa a jeśli chodzi o film to nagranie ekranu, np. przy pomocy camstudio, statyw jest zbędny :wink: nie wiem gdzie dobre regenerują wtryskiwacze, jak kupowałem używany z gwarancją.

 

Coś na pewno stworze :), dzięki bardzo . Będziemy dyskutować po tym jak to zrobię, mam nadzieję, że jutro się uda wsio wykonać.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Miałem podobny problem do Twojego. Auto miało moc, na zimnym silniku odpalał idealnie. Natomiast po zagrzaniu był problem z odpaleniem - musiałem kręcić czasem po kilka sekund. Raz jadąc autostradą zgasiłem po kilku minutach stania w korku auto i potem po 15 minutach kręciłem chyba 15 sek :/. Okazało się po teście przelewowym, że jeden wtryskiwacz był padnięty. Kupiłem nowy i założyłem razem z kumplem i auto odpalało jak nowe :)(10min roboty, bo wtryskiwacza wyszedł bez problemu- fart:P ) Test przelewowy naprawdę jest dość prosty wiec warto spróbować samemu:)

 

Tutaj masz wynik testu jak u mnie zachowywały się wtryski przed wymianą:

http://images76.fotosik.pl/344/f7b4f2479dcddcfe.jpg

 

a tutaj po wymianie:

http://images76.fotosik.pl/344/509291affa8574ba.jpg

 

Całość jak widać dość prosta :) od tego momentu auto przejechało ok 10 tyś km i nie ma żadnych podobnych problemów. czy zimny czy ciepły pali bez problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie było podobnie ale dodatkowym objawem był tryb awaryjny w zależności od przejechanych kilometrów jednorazowo - raz po 200 raz po 400 czy 600km wyskakiwał tryb awaryjny. Ponowny rozruch kasował tryb awaryjny i można było jechać kolejne 200-600km. Bawiłem się w wymianę pompy progowej, podmiany czujnika ciśnienia na szynie itd - test przelewowy jest najprostszy i najtańszy w przeprowadzeniu. Aktualnie po regeneracji wtryskiwacza 10tys przejechane bez najmniejszego problemu - czy silnik ciepły czy zimny to pali tak samo.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Trochę mi niestety zeszło z tym testem z powodu braku czasu ale mam nadzieje ze wszystko się rozjaśniło.

Oto moje wyniki:

http://images77.fotosik.pl/400/8a945d9a4eeaad99med.jpg

 

http://images77.fotosik.pl/400/7375176a678a9816med.jpg

 

Co myślicie :)? z nrku 3 troszkę mi się ulało ale praktycznie identyczne wyniki były ok 30 ml, a próbka nr 1 ponad 70 ml. Myślicie, że wystarczy go wymienić ?

Druga sprawa regenerowany brać czy po prostu jakaś używkę ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Różnica zdecydowana, nie zwlekałbym z wymianą, bo dojdzie do tego, że nie będzie odpalać wcale. Ja jestem zwolennikiem używek z gwarancją rozruchową, mało jest serwisów, które robią sumienną regenerację (wtedy spory koszt). Po wymianie wpisz nowy kod ima, inpa daje taką możliwość.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem na "allegro" regenerowane wtryski na które podobno dają rok gwarancji i dokument poświadczający sprawność wtryskiwacza, co myślisz o tym?

Dodam, że mój motor był "podkręcony" przez V-Tech tuning Olsztyn i czy taka wymiana wtryskiwacza na coś wpłynie? Chciałbym zachować zhamowane 180 KM i 420 NM.

Dodam też, że naprawę na pewno wykonam sam i może jakieś specjalne uwagi ? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie wypowiem się, bo nie miałem z tym styczności, może robią to dobrze. Wymiana wtryskiwacza wpłynie na poprawę pracy silnika, mniejsze wibracje, program nie ma tu nic do rzeczy. Tak jak pisałem pamiętaj o zmianie kodu ima i założeniu nowej podkładki miedzianej, którą trzeba przed założeniem wyżarzyć. Ogólnie potrzeba sporo cierpliwości jeśli wtryskiwacz nie będzie chciał wyjść, pamiętaj o przykręcaniu śrub kolektora ssącego kluczem dynamometrycznym z odpowiednią siłą, oczywiście wypadałoby dać nowe uszczelki. Przy okazji jak nie wyrzuciłeś klapek to warto to zrobić i ewentualnie wymienić żarowe jeśli tego wymagają.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maniek

Klapki wymieniłem na nowe, nie żadne zaślepki tylko nowe klapki ze względu na to co wyczytałem na forum (być może trafiłem na zły temat, ale było to ponad 2 lata temu).

wszystkie części typu uszczelki i temu podobne to przy wymienię nie wyobrażam sobie tego nie wymienić ze względów oczywistych ( koszta niewielkie, a oczywiście może to zapobiec głupim problemom).

Może masz jakieś praktyczne i teoretyczne odnośniki do użycia programu impa to bym poprosił, ze względów oczywistych ponieważ posiadałem "golfa" znam program VAG, ale od 2 lat nie miałem najmniejszego problemu z BMW i nie używałem programu impa także jestem troszkę zielony.

Mam również kilka innych odmiennych pytań, a widzę, że jesteś znawcą i pewnie pasjonatą tematu także bym prosił o pw z kontaktem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Śmiało pisz na pw, jak będę potrafił to pomogę. Z głowy nie pamiętam jak dojść do zmiany kodu ima, ale prawdopodobnie w czwartek podepnę kompa i podam po kolei.

 

edit: Po wejściu w silnik dajesz F6 -> F3 -> F1 i otwiera się okno z instrukcją jak wpisać kod, silnik musi być odpalony.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.