Skocz do zawartości

Common rail - za wysokie ciśnienie na listwie CR


danny_dm

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam bmw e90 320d 2006 r. 163 km. Mój problem wygląda następująco:

 

-Podczas mocniejszego wciśnięcia gazu wyskakuje mi błąd check egnine (Kolor żółty)

-Kiedy podłączam auto do komputera i obserwuje ciśnienie actual oraz specified jest duża różnica specified 350 Bar, a actual 550 Bar.

-Podczas jazdy różnice są jeszcze większe np. specified 1000 Bar, a actual 1600 Bar.

-Dzieje się tak aż do momentu w którym włącza się check engine, o którym wspominałe. Po wystąpieniu komunikatu ciśnienie specified i aktual wyrównują się i problem ustaje.

 

Oznacza to, że ciśnienie na listwie jest o wiele za duże do momentu przejścia auta w tryb serwisowy. Dodam, że w ten sam sposób obserwuje przelew pompy i wszystko się zgadza.

 

Dotychczas wymieniłem. Czujnik na listwie ciśnienia, zawór regulacyjny na listwie ciśnienia, sprawdziłem pompę. Co może być problemem? Może zawór na pompie?

 

Po za tym problemem wiem, że mam zepsuty moduł świec żarowych, czy to może powodować ten problem?

 

Kod błędu, który się wyświetla to: 0045A0

DDE: Rail-pressure plausibility pressure-control

 

Nie wiem już co mam robić będę wdzięczny za każdą sugestię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za ciśnienie na listwie odpowiedzialny jest regulator który jest po jednej stronie listwy (zawór), oraz czujnik ciśnienia.

Kąpiel w myjce ultradźwiękowej rozwiązuje 95% przypadków.

Bardziej zuchwali przycinają sitko z regulatora i dają mu tym zabiegiem drugie życie :P

Jest jeszcze 1 możliwy wariant, ale raczej wywalił by inny błąd - jak uwali się zawór od regulatora (komunikat przerwa lub zwarcie).

 

Jeszcze jedno pytanko nie było czasami grzebane przy sterowników - jakiś mod?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisałem. Zawór na listwie CR wymieniony ostatnio, czujnik po drugiej stronie listwy również. Jeszcze ew. zawór na pompie wysokiego ciśnienia ale przepływ wg ISTY jest wporządku.

Gorzej z ciśnieniem przy odpalaniu się zgadza. Porządane ciśnienie 350 Bar mniej wiecej i aktualne też. Po wciśnięciu gazu problem zaczyna się pojawiać bo ciśnienie skacze do 600 a powinno być ok. 400.

Zrobiłem również adaptacje tego czujnika ciśnienia paliwa w ISTA.

 

W komputerze było grzebane, program był wgrywany rok temu ponad, a błąd zaczął wyskakiwać jakiś miesiąc temu i było to powiązane z walniętą pompą niskiego ciśnienia.

Zepsuł się pływak i nie pompowało paliwa z jednej komory w baku do drugiej. Paliw się skonczylo i zassało cały syf z dna baku. Do filtra dostał się cały syf z baku, a auto zgasło.

Po wymianie pompy podprogowej został ten błąd i z nim walcze.

 

Możesz powiedzieć coś więcej o tym sitku w regulatorze? Chodzi o regulator na listwie czy pompie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompa wtryskowa nie ma zaworu scv - regulującego ciśnienie paliwa.

Zawór który się tam znajduje służy jedynie do odcięcia dopływu paliwa.

W rozwiązaniach siemensa zawór scv znajduje się wraz z zaworem gaszącym na pompie, zaś na listwie jest jedynie czujnik ciśnienia.

Zawór scv znajdujący się na listwie, jeśli kupiłeś go używanego to przez stanie w środowisku nie hermetycznym jest w stanie się uszkodzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak kupiłem używany. Polecasz w takim razie wymontowanie wrzucenie do myjki ultradźwiękowej i zamontowanie jeszcze raz na nowo?

Mam jeszcze dwa pytania czy ten zawór trzeba poddawać komputerowej adaptacji lub regulacji po wymianie?

I czy sprawcą zamieszania mogą być przewody powrotne paliwa połączone z listwą lub pompą. Czy przytkane mogą powodować wzrost ciśnienia na listwie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok zrobię próbę przelewową i dam znać czy temat się rozwiązał. Przedmucham też przewód powrotny na listwie CR. Przewód na pompie wykluczam bo przelew mi ista pokazuje aktualny taki jak specified.

Dzięki za pomoc. Będę informował na bieżąco jak wygląda sytuacja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymontuj wtryski i czujniki i jedź do pompiarza.

Oni mają zajebiste urządzenia do sprawdzania czujników regulatorów wtrysków.

Te wtryski są w pełni regenerowane i mogą je wyczyścić.

Czujniki zaś wyczyszczą w myjce.

Wałkowałem to wielokrotnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem dzisiaj moduł świec żarowych bo był walnięty i to nic nie dało. Lepiej odpala na zimnym, ale to tyle.

 

Zanim zabiorę się za wymontowywanie wtrysków i oddam je do sprawdzenia mam jeszcze jedno pytanie.

Mógłbyś wyjaśnić dlaczego uszkodzone wtryskiwacze mogą powodować za duże ciśnienie na listwie? Za mało paliwa puszczają na przelew bo są przytkane?

I jaki rezultat próby przelewowej wskaże jedno znaczenie na wtryski ? Chciałbym wiedzieć jak zinterpretować wyniki.

U mnie ciśnienie jest za duże do póki nie włączy się tryb serwisowy. Potem komputer ładnie reguluje sobie ciśnienie i aktualne jest takie jak powinno być.

Będę wdzięczny za odpowiedź. Pewnie innym z podobnym problemem też mogłoby to pomóc i rozwiać wątpliwości co do przyczyny usterki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli przy określonych obrotach wydajność wtrysków jest za niska to będzie rosnąć ciśnienie.

Próby przelewowe pokażą Ci które odbiegają od normy.

Ja osobiście ze względu na moje znajomości wywalił bym wsio z auta i ganiał do znajomego który by mi to posprawdzał.

Fakt nie kosztuje mnie to nic, ale dowody na poprawność działania wszystkich podzespołów mam na kwicie.

Takie sprawdzenie nie jest przesadnie drogie, jak również w e90 nie ma złego dostępu do układu wtryskowego.

Jak kupiłem e90 to dla zasady jak zwaliłem kolektor w celu wywalenia klapek to zrobiłem dla zasady testy wszystkiego.

W twoim przypadku rozwieje ci to wszystkie wątpliwości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak tyla samo paliwa idzie do komory co na przelew, więc jeśli wtryskiwacz podaje za mało do cylindra to podaje też za mało na przelew i ciśnienia na listwie rośnie.

To by się zgadzało. Komputer widzi problem wchodzi w tryb serwisowy i zwiększa dawkę tam gdzie jest mniejsza i wszystko wraca do normy.

Zrobię w takim razie tak jak proponujesz. Autko ma też już swoje najechane więc dobrze będzie wszystko posprawdzać. Dzięki za pomoc dam znać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Mam identyczny problem

 

Czy mógłbym się dowiedzieć co było przyczyną ponieważ moje auto stoi już 3 tydzień w kolejnym serwisie i nikt nie może sobie z tym poradzić

 

Wymieniłem już:

- Pompę paliwa w baku

- Czujnik ciśnienia na listwie wtryskowej wraz z zaworem

- zawór na pompie wysokiego ciśnienia

- Oryginalny filtr paliwa

 

Silnik M47n2 163km

 

Auto normalnie pracuje na wolnych obrotach, gdy wrzucam Drive i silnik jest pod obciążeniem przechodzi w tryb awaryjny (zapala się połowa ikonki Check Engine) i gdy doda się trochę mocniej gazu silnik gaśnie

 

Proszę o odpowiedź jeśli udało się komuś rozwiązać powyższy problem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam posiadam e46 320D 150km i mam z nią problem a mianowicie na postoju jak dam gazu to się nic nie dzieje a podczas jazdy jak przekrocze 3 tyś obrotów wyskakuje błąd świec i auto momentalnie traci moc. Po ponownym uruchomieniu silnika wszystko jest normalne dopóki się nie przekroczy tych obrotów. Błędy na komputerze to:

- Wysokie ciśnienie na listwie CR

 

 

Wymieniona listwa wtryskowa wraz z zaworem i czujnikiem oraz filtr paliwa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.