Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Pacjent e60 520d.

Ostatnio na ekranie pojawił się serwis i inspekcja więc weszłem na menu do inspekcji i pisało że 150 km do zrobienia hamulców przednich.

Pojechałem do mechanika i mówi że klocków jest jeszcze sporo i że z 5000km zrobie na pewno.

Więc skasowałem inspekcję z licznika i wyskoczyło mi 40000 km.

Zrobiłem autem 40 km i po odpaleniu pojawiło mi się na liczniku auto na podnośniku i na desce zapaliła się kontrolka od hamulców pomarańczowa i błąd na wyświetlaczu brake pads wear indication.

Po zgaszeniu auta i ponownym odpaleniu kontrolka hamulców zgasła i inspekcja klocków wskoczyła na 0 więc świecił się tylko sam serwis przy odpaleniu i gasł.

więc powtórzyłem kasowanie inspekcji i wszystko ok. Na drugi dzień zapaliło się znowu auto na podnośniku i błąd brake pads wear indication i pomarańczowa kontrolka od hamulców, wchodze w inspekcje a tam pokazuje że zrobie 40 000km na klockach, już nie wskoczyła na 0. Zgasiłem i odpaliłem silnik i nie ma żadnych błędów. I teraz pytanie czy świruje czujnik czy nie ufać mechanikowi i zmienić klocki wraz z czujnikiem? Dziwi mnie dlaczego kontrolka pomarańczowa sama zgasła, bo przecież gdyby przerwał się czujnik to świeciła by cały czas. Bo jeśli miałbym mało płynu hamulcowego to wyskoczył by inny błąd?

Opublikowano
Miałem podobny przypadek u mnie był czujnik klocków uszkodzony który jest osobną częśćią, zerknij też na przewody czujnika czy nie jest jakiś przetarty i nie robi zwarcia. Jeśli kupisz nowy będzie trzeba go doszlifować do klocka zw zależności ile zostało ci klocka który jest już w jakimś stopniu zużyty ,Ja nie musiałem. Czujnik się ściera a komputer mierzy jego oporność dzięki temu oblicza ile zostało do przejechania.
Opublikowano

Ok dzięki. Klocków zostało na moje oko na ~7000 km.

Dla pewności i świętego spokoju doszedłem do wniosku, źe wymienie klocki i czujnik, bo koszt to ok 200zł za części i to chyba powinno załatwić sprawę,a bezpieczeństwo na pierwszy plan, mam tylko nadzieje, że to załatwi sprawę.

Opublikowano
Mi pomogła zmiana samego czujnika który kupiłem na allegro za 20zł i bez wymiany czujnika nawet inspekcji wymiany klocków nie wykasujesz. Powodzenia w naprawie. I daj znać czy udało się rozwiązać problem.
Opublikowano

Już zamówiłem klocki i czujnik ma przyjść pon/wt.

I widzisz to jest właśnie dziwne, że udało mi się skasować inspekcję klocków bez wymiany czuujnika. I komp pokazuje mi ją na zielono i zasięg 40000km. Narazie jest cisza spokój i nie wyskakuje żaden błąd.

Opublikowano
ja nie mogłem skasować na uszkodzonym czujniku .dopiero po wymianie czujnika udało się.w twoim przypadku może być inaczej czujnik uszkodzony. zobaczymy jak wymienisz. A na chwile wszystko ok?
Opublikowano

Tak 2 dni już nic nie świeci.

 

Ty masz automat? Na ile Ci trzyma obroty? mi na jałowym ok 750 a jak minimalnie dodam gazu i puszcze to leciutko schodzi gdzieś do 700 i wskakuje momentalnie na 750. I jak jadę i hamuje autem i automat zrzuca biegi to obroty schodzą do 600 i jak się zatrzymam to wskakują spowrotem na 750. Nie wiem czy tak powinno byc?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.