Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Dzień dobry! :) Na wstępie chciałbym zaznaczyć, że raczej jestem laikiem, biorę się za proste naprawy i wymiany, ale lubię robić sam i przy okazji zawsze czegoś się nauczę. Mam ostatnio trochę wolnego czasu i postanowiłem trochę pogrzebać przy aucie, przy okazji poznając jego anatomię. Podczas wymiany filtra oleju zobaczyłem, że mam alternator zalany trochę olejem. Pogrzebałem po forach i doszedłem do wniosku że olej wydobywa się spod zawora EGR, trzeba go wyczyścić itd. Znalazłem też wzmiankę o zaślepieniu go (jakiś tam odczuwalny niewielki przyrost mocy, mniej kopci). Niestety zdjęcia które tam były już wygasły i nie bardzo wiem jak to dobrze zrobić. http://i.imgur.com/vtG9ZJv.jpg

Odkręciłem śruby zaznaczone na żółto i wiem że do wyczyszczenia jest to co zaznaczyłem na czerwono. To jeszcze będę w stanie ogarnąć. Chciałbym prosić o pomoc w dwóch sprawach.

 

Po 1. Czy wszystko dobrze jest u mnie podłączone. Bo znalazłem taki bajer ktory wisi luzem i na moje oko brakuje jakiegoś wężyka :shock: http://i.imgur.com/a64Awil.jpg.

Tak to wyglądało jak jeszcze był podpięty http://i.imgur.com/215cxPO.jpg http://i.imgur.com/4EI3pVm.jpg.

 

Po 2. Jak łatwo i dobrze zaślepić ten zawór EGR.

 

Mam nadzieję, że ktoś coś poradzi. Z góry dzięki i pozdrawiam.

Edytowane przez CiagA

IMG_20241124_105416388_HDR.thumb.jpg.3a791b4a8162ae18ff734e88542a0d50.jpg

 

Opublikowano

Na zdjęciach jest elektrozawór sterujący zaworem EGR z pierwszego zdjęcia. Masz dobrze podłączone te wężyki,a do wolnego króćca powinien iść taki krótki wężyk z filterkiem,mocowany zazwyczaj pod zbiorniczkiem wyrównawczym. Jest to połączenie elektrozaworu z atmosferą - więc brak wężyka nie robi żadnej różnicy.

 

Zaolejenie zaworu EGR jest najczęściej spowodowane popuszczaniem oleju przez turbinę ew.zanieczyszczoną odmą. Samo wyczyszczenie zaworu EGR za bardzo nie pomoże,spróbuj zajrzeć do odmy i wyczyścić ją (wymyć w benzynie ekstr.). Weź pod uwagę,że tak samo zanieczyszczony jest cały układ dolotowy,czyli kolektor dolotowy,intercooler i węże. Jeżeli masz nadmiar czasu,to rozkładaj dolot i do dzieła.

Inna rzecz,że to silniki już wysłużone i olej w dolocie zawsze będzie - ważne,aby go nie było za dużo.

 

Po co chcesz zaślepić EGR? Odczuwalny przyrost mocy to będzie jak zrobisz mu nową mapę.

Zaślepienie polega na wywaleniu rurki EGR i zaślepieniu wylotu z kolektora wydechowego oraz wlotu do zaworu EGR.

 

I popraw ten tytuł,bo nie będzie gdzie doradzać..

http://images75.fotosik.pl/97/7ea837af20c745c4.jpg
Opublikowano
Myślę, że tytuł już OK :wink: Dziękuję Dimo za odpowiedź, rozjaśniłeś mi trochę to ustrojstwo :) Czyli nie polecasz zaślepiania EGR? W weekend się zabiorę za czyszczenie zobaczymy co z tego wyjdzie.

IMG_20241124_105416388_HDR.thumb.jpg.3a791b4a8162ae18ff734e88542a0d50.jpg

 

Opublikowano
Cały luty wolny, to napewno przejrzę :wink: Jeszcze raz dzięki! Pozdrawiam!

IMG_20241124_105416388_HDR.thumb.jpg.3a791b4a8162ae18ff734e88542a0d50.jpg

 

Opublikowano
Sorry za posta pod postem, ale byłbym wdzięczny jakby ktoś łopatologicznie wyjaśnij jak to jest z tym zaślepieniem EGR (jakie ma to konsekwencje dla silnika) i jak to zrobić porządnie (dobrze by było jakby ktoś posłużył się zdjęciami).

IMG_20241124_105416388_HDR.thumb.jpg.3a791b4a8162ae18ff734e88542a0d50.jpg

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.