Skocz do zawartości

N42B20- EML, nie odpala, generalnie kilka problemów.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich serdecznie.

 

E46, 318i, touring, N42B20- przebieg 179tyś (chyba)

 

Problem: w samochodzie zaświeca się EML (tylko eml-bez check,abs i inne) podczas jezdy.

Po podłączeniu do kompa :

2782-Czujnik wałka rozrządu zaworów wylotowych,

2781-Czujnik wałka rozrządu zaworów wlotowych,

27C1- Wszystkie czujniki wałka rozrządu nie działają.

 

Dodam że- auto zakupiłem w 2014r w listopadzie i po tygodniu założyłem LPG (na gazie zrobiłem ok 3 tyś km -jeżdżę bardzo mało tym autem) Na początku kwietnia zaczął brać coraz to więcej oleju, w wakacje było to już 1l na 500 km!! Kopcił na niebiesko. Dolewałem jakieś tam preparaty- olej stop. Trochę pomogły. We wrześniu wyjechałem do pracy za granicę i auto stało do końca grudnia. Jeździłem nim bardzo sporadycznie- z dwa dni na miesiąc w sumie z 50 km na miesiąc. Auto było parkowane pod chmurką.

Kontrolka EML po raz pierwszy włączyła się pod koniec grudnia kiedy samochodem nie było jeżdżone równo miesiąc. Po za paleniu eml nie można już było uruchomić ponownie auta. Dwukrotnie udało mi się odpalić awaryjnie na gazie ale było to trudne bo była minusowa temperatura. Kiedy mechanik skasuje błąd można z 2,3 razy odpalić, krótkie odcinki przejechać ok 3-5km i znów się zaświeca. Kolejna rzecz- na obotach kręci normalnie ale max prędkość to ok 70-80 km/h... no nie da się rozpędzić do setki. Przy 80 km brak mocy i jakby się dusił, dziwny tubalny odgłos dochodzi...

 

Co do ewentualnych napraw i moich spostrzeżeń:

 

Kolega, który odczytał błędy (swoją drogą bardzo dobry mechanik sam. ogólny) twierdzi że to rozrząd i nie warto go naprawiać bo nie wyeliminuje to problemu nadmiernego spalania oleju. Mówi żeby od razu wymienić cały silnik... ale rozrząd? I po skasowaniu jeździ? W sumie nie normalnie bo się dusi...

 

Kolejny kolega mechanik-amator- wymontował i wyczyścił czujniki wałka rozrządu. Teraz twierdzi że może to być przepustnica... :] Może być???

 

Zaciągnąłem opinii w zakładzie specjalizującym się w naprawach BMW w Chorzowie, byłem bez samochodu, chłopaki stwierdzili że przyczyn może być wiele...

 

Zależy mi żeby nie wyskakiwała kontrolka EML i żeby się nie dusił...

problem z nadmiernym spalaniem oleju zostawiam na później no chyba że te dwie usterki są z sobą powiązane.

 

I tak- boję się kosztownych napraw, nie za bardzo mam kasę na silnik. Mam nadzieję że mi pomożecie, może ktoś z Was miał podobne problemy i naprawa nie była zbyt skomplikowana i droga. Którą drogę wybrać?

Kupić silnik? Naprawiać? Czy sprzedać tak jak stoi...?

Dzięki

:zalamany:

Opublikowano
Jedyne co Ci mogę powiedzieć na pewno to daj te auto tym specom od BMW. Niech szukają, a powodów faktycznie może być wiele.
Opublikowano

Jesli zre tyle oleju to nie ma co sie oszukiwac, pierscienie. Zeby wiedziec czy warto robic silnik trzeba zrzucic glowice i obejrzec cylindry.

A co do rozrzadu, to Twoj kolega ma racje, do wymiany. Mozliwe, ze vanosy nie byly w najlepszym stanie, a dolewaniem uszczelniaczy do oleju dobiles je.

Podsumowujac, pierw sprawdz cylindry, bo jesli sa zdare nie ma sensu inwestowac ani zlotowki w ten silnik.

 

PS. Po rozgrzaniu slychac, ze cos nawala w srodku?

Opublikowano

Gdzieś Ty zaprowadził ten samochód...do znaochorów jakichś?

Skoro mechanik miał już czujnik położenia wałka w ręku to mógł go sprawdzić zwykłym miernikiem bo to, że nie odpala na 90% to będzie wina tego czujnika.

Na pewno nie jest to wina przepustnicy, a już na pewno nie trzeba wymieniać całego silnika :duh: Chyba, że gładzie cylindrów będą porysowane jak wspomniał kolega wyżej.

Mógł się rozlecieć rozrząd ale to też można łatwo zdiagnozować.

Branie oleju to najpewniej uszczelniacze, spotkałem się nawet z podobnym zużyciem oleju i po wymianie spadło do 0,7L na 10 tys. km ale z tym już można żyć.

A nawet jeśli trzeba wymienić pierścienie (o ile gładzie cylindrów są ok) to i tak będzie taniej niż wymieniać cały silnik, gdzie z dużą dozą pewności można stwierdzić, że nowy też będzie brał olej, albo będzie miał przytarte panewki...

Znajdź jakiegoś normalnego mechanika co widział silnik N42 i wie jak on działa zanim Ci coś więcej popsują.

Opublikowano

ok

dzięki za zainteresowanie. Zacznę najpierw od wymiany czujników. Podpowiedzcie mi na których aukcjach (allegro) kupię odpowiednie...niestety na mnie spoczywa ten zakup. Jak pisałem wyżej nie działa : -Czujnik wałka rozrządu zaworów wylotowych,

i -Czujnik wałka rozrządu zaworów wlotowych,

 

Czyli są to dwa różniące się od siebie? Razem z przewodami? Ma być komplet? np:

http://allegro.pl/listing/listing.php?string=czujnik%20polozenia%20walka%20rozrz%C4%85du%20bmw%20e46&search_scope=category-620&bmatch=engagement-v6-promo-sm-sqm-af-dyn-v2-aut-1-3-0118&buyUsed=1

 

ewentualnie jak nie allegro to gdzie szukać i jakie kupić... Dzięki

Opublikowano
Nie jestem specjalistą w tym zakresie, ale istnieje prawdopodobieństwo, że te czujniki pokazują błędy ze względu na zużyte vanosy. Nie trzymają ciśnienia i czujniki wykrywają, że wałki rozrządu są źle ustawione względem wału korbowego.
Opublikowano

Uwaga Uwaga. Mi brał 3,5 litra na 1000km. Zgadnijcie co naprawiłem.. Dla bystrych: Uszczelniacze zaworowe.

Ile bierze oleju: 0 grama na 1000km. A przejechalem juz z 3 tys po naprawie :)

 

Miałem to samo co ty z olejem. Z czasem brał coraz wiecej...

Opublikowano (edytowane)
ok

dzięki za zainteresowanie. Zacznę najpierw od wymiany czujników. Podpowiedzcie mi na których aukcjach (allegro) kupię odpowiednie...niestety na mnie spoczywa ten zakup. Jak pisałem wyżej nie działa : -Czujnik wałka rozrządu zaworów wylotowych,

i -Czujnik wałka rozrządu zaworów wlotowych,

 

Czyli są to dwa różniące się od siebie? Razem z przewodami? Ma być komplet? np:

http://allegro.pl/listing/listing.php?string=czujnik%20polozenia%20walka%20rozrz%C4%85du%20bmw%20e46&search_scope=category-620&bmatch=engagement-v6-promo-sm-sqm-af-dyn-v2-aut-1-3-0118&buyUsed=1

 

ewentualnie jak nie allegro to gdzie szukać i jakie kupić... Dzięki

 

Czujniki wałków zostaw w spokoju, to nie tu tkwi problem. Wywala błędy obu czujników nie dlatego, że są złe ale dlatego, że wartości ich wskazań znajdują się poza zakresem adaptacji ECU.

Po tym co teraz piszesz, to bardziej bym stawiał na to, że rozleciał się któryś ze ślizgów i po prostu przeskoczył rozrząd.

Jeśli miałbyś INPĘ - program diagnostyczny do BMW, to można to łatwo sprawdzić, wystarczy, że wkleisz zdjęcie z wartości ANALOG 4 silnika, powiem Ci czy masz rozrząd ok czy nie.

Ewentualnie inna metoda, trochę druciarska ale "da się". Na zgaszonym silniku, odkręć korek od wlewu oleju, poświeć do środka czymś i zobacz ewentualnie jakimś drutem zagiętym w haczyk zobacz czy możesz podnieść łańcuch do góry, powinien być sztywno napięty, jeśli możesz go swobodnie podnieść znaczy, że czeka Cię wymiana rozrządu i oby nie remont głowicy.

 

Tu masz pokazane OCB.

Edytowane przez rysiektr
Opublikowano (edytowane)
ok

dzięki za zainteresowanie. Zacznę najpierw od wymiany czujników. Podpowiedzcie mi na których aukcjach (allegro) kupię odpowiednie...niestety na mnie spoczywa ten zakup. Jak pisałem wyżej nie działa : -Czujnik wałka rozrządu zaworów wylotowych,

i -Czujnik wałka rozrządu zaworów wlotowych,

 

Czyli są to dwa różniące się od siebie? Razem z przewodami? Ma być komplet? np:

http://allegro.pl/listing/listing.php?string=czujnik%20polozenia%20walka%20rozrz%C4%85du%20bmw%20e46&search_scope=category-620&bmatch=engagement-v6-promo-sm-sqm-af-dyn-v2-aut-1-3-0118&buyUsed=1

 

ewentualnie jak nie allegro to gdzie szukać i jakie kupić... Dzięki

 

Czujniki wałków zostaw w spokoju, to nie tu tkwi problem. Wywala błędy obu czujników nie dlatego, że są złe ale dlatego, ale wartości ich wskazań znajdują się poza zakresem adaptacji ECU.

Po tym co teraz piszesz, to bardziej byłbym stawiał na to, że rozleciał się któryś ze ślizgów i po prostu przeskoczył rozrząd.

Jeśli miałbyś INPĘ - program diagnostyczny do BMW, to można to łatwo sprawdzić, wystarczy, że wkleisz zdjęcie z wartości ANALOG 4 silnika, powiem Ci czy masz rozrząd ok czy nie.

Ewentualnie inna metoda, trochę druciarska ale "da się". Na zgaszonym silniku, odkręć korek od wlewu oleju, poświeć do środka czymś i zobacz ewentualnie jakimś drutem zagiętym w haczyk zobacz czy możesz podnieść łańcuch do góry, powinien być sztywno napięty, jeśli możesz go swobodnie podnieść znaczy, że czeka Cię wymiana rozrządu i oby nie remont głowicy.

 

Tu masz pokazane OCB.

 

Dobrze kolega pisze co prawda nie robilem nigdy silnika BMW lecz robilem niejeden remont silnika Mercedesa gdzie posypal sie napinacz albo pekl slizg C36 AMG , moja wiedza jest taka ze silnik nie powinien w ogole dobrze chodzic czasem odpalic na luznym lancuchu a jak juz to by tak halasowal o pokrywe zaworow i mogl by ci kola poniszczyc najgorszy przypadek sie zerwac cos jak pasek rozrzadu w zwyklym aucie tylko lanchuch sie zawija na wal korbowy i rozpycha wszystko co ma na drodze + glowica ;/ wtedy silnik idize na stolik tylko (1 co bym zrobil przy sprawdzeniu rozrzadu to demontarz pokrywy ) kolega pisal ze jak skasuje bledy to 3-5 km jezdzi normalnie wiec cos tu jest nie tak albo ze sterownikiem albo poprostu po skasowaniu bledow sterownik stara sie utrzymac prace silnika a po jakims czasie daje znac ze cos jest nie tak i poprostu wywala wszystko . Czy jest tez mozliwe ze po rozgrzaniu ci sie to zapala bo np robi sie gesty olej i np uszczelniacz w vanosach ci piszcza olej i nie napina tak lancucha ?? Prosze kogos kto mial do czynienia z vanosem zeby sie wypowiedzial (chyba ze to dzaial jak wariatory w Mietkach ) to najlepiej bylo by oddac do serwisu na diagnoze lecz bez wymiany 3/4 silnika :> Co do spalania oleju mozesz sprawdzic odme czy nie jest uszkodzona biorac pod uwage ze w zime niezle dostaje guma jak ok to tylko grubsza robota i dodam tez ze jak mial bym kupic silnik nie wiadomo jaki za 2-3tys to wolal bym wyciagnac swojego i zrobic tulejowanie wszystkie uszczelki nowe szlify panewy itp itd za 5k i wiem ze mam praktycznie nowy silnik (mam lepiej bo jestem mechanikiem wiec koszt robocisny przekladam na koszt lepszych czesci ) mam nadzieje ze nie namieszalem zbyt duzo gdyz staram sie pomoc bo tez kupuje BMW z tym silnikiem :)

Edytowane przez Matius93
Opublikowano
Dokładnie to co kolega wyzej pisze. Ja w ostatniej chwili uratowałem silnik. Ślizg był.. w tragicznym stanie.
Opublikowano

Jutro auto na warsztat. Zacznie robić rozrząd. Zastanawiam się co jest zużyte, co będzie do wymiany... Jakich kosztów mogę się spodziewać gdyby to tylko łańcuch i napinacz był?

 

Ps Jestem pod wrażeniem Waszej wiedzy. Dzięki za pomoc.. ☺

Opublikowano

Części do rozrządu, to ok 400zł za ślizgi łańcuch i napinacz, do tego można doliczyć uszczelkę pokrywy zaworów ok 200zł, oringi elektrozaworów i czujników wałka ok 50zł, uszczelniacz wału ok 50zł.

Więc jakieś 700zł za części (mówię tutaj o zamiennikach) + robocizna pewnie ok 200-300zł.

Dobrze byłoby zmienić przy okazji uszczelniacze trzonka zaworów, wtedy trzeba doliczyć ok 100zł na uszczelniacze + dodatkowe 200-300zł do robocizny.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.