Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Siemanko koledzy. Na forum jestem nowy, przynajmniej nigdy tu nie pisałem. Nie jestem za to nowy w świecie trzech liter, miałem dawno temu E46 328i, a później E46 M3 (tutaj je zdokumentowałem: http://www.mforum.com.pl/viewtopic.php?f=17&t=1510 - w sumie 9 lat. Potem przyszło rozstanie, teraz czas na powrót.

 

Kilkanaście dni temu kupiłem sobie autko, z którego wiele razy pokpiwałem, nigdy mi się nie podobało (nadal mi się mało podoba :P) i nie zaliczałem do grona beemek.

Ale gdy w zeszłym roku pojeździłem trochę 116d koleżanki, przeprosiliśmy się i zacząłem się rozglądać za czymś mocniejszym i oczywiście w benzynie. No i mam teraz Osła - szary i o marnej prezencji, ale ma dobre serce (silnik znaczy się :D).

 

Osioł jest już trochę leciwy i napracował się w swoim życiu (2006, przebieg 220000), za to zadbany, z wiarygodnym i udokumentowanym przebiegiem, a co najważniejsze w świetnym stanie technicznym i bez większych przygód. Na razie się poznajemy.

 

Samochód sprawdził DRAY, za co niniejszym dziękuję.

 

Z wyposażenia ma sporo, część rzeczy dołożył Niemiec, za co też mu dziękuję, bo oszczędził mi przerabiania wnętrza na poliftowe. I tak bym to zrobił.

 

Wyposażenie według VIN mam tylko na kartce, więc podaję co ważniejsze rzeczy:

 

Kolor Quarz-Blau Metallic (a wygląda jak typowy szarak, może jak go umyję i zaświeci słonko, to zobaczę ten Blau)

N52B30 - 265 KM

M-Pakiet zewnętrzny i wewnętrzny (to też zasługa Niemca)

Zawieszenie sportowe

Fotele sportowe z elektryką

Podgrzewanie foteli

Kierownica M z multifunkcją

Dostęp komfortowy

Szyberdach

Ksenony z adaptacyjnym doświetlaniem zakrętów

PDC przód i tył

Klimatyzacja automatyczna

Radio Professional

Zmieniarka CD

Tempomat

 

Nie ma nawigacji z czego się cieszę, bo te pierwsze wyglądały koszmarnie. A ja i tak nie lubię jak mi za dużo świeci w aucie w nocy.

 

Wrzucam pierwsze fotki "dla ubezpieczalni", więc są takie jak widać. Jak pogoda zmieni się na pozytywną, to może zrobię jakąś sesję na jaką Osioł czeka. Łącznie z wydobyciem pięknego wnętrza :D

 

http://images76.fotosik.pl/266/9da6d486400f8660med.jpg

http://images76.fotosik.pl/266/b3147ebb06f09730med.jpg

http://images78.fotosik.pl/266/c48997697d1fcad4med.jpg

 

Co zrobiłem po zakupie:

 

kupno felg Styling 207 (na lato zostały 18") i opon Michelin Alpin 5 - opony super!

wymiana oleju, filtrów, płynu hamulcowego, wycieraczek na szybę i na podłogę, geometria

wymiana gałki skrzyni biegów - oryginalna owszem ładna, ale zbyt kanciasta - kupiłem dwie: Performance i klasyczna z M-Pakietu - zostanę pewnie przy tej drugiej

wymiana akumulatora

 

Co w planach:

 

audio z niedużym wzmacniaczem i subwooferem

może zmiana mapy, aby żwawiej na gaz reagował na niskich obrotach

może polerka i renowacja lakieru (zobaczę na wiosnę)

sprzedaż i zakup 335i ;)

 

Teraz wrażenia z jazdy.

 

Zacznę od tego, że jestem marudą, więc na początku co mniej mi się podoba.

 

1) Widoczność i przestrzeń w środku - ale to 1er, więc to takie marudzenie proforma, że woda jest mokra

2) Trochę za wolne czasami - ale jak się jeździło poprzednio M3, to wspomnienia się narzucają

3) Brak wskaźnika temperatury oleju - wiem, że po lifcie był, więc może da się licznik podmienić i podpiąć czujnik?

4) Słabe hamulce - ale może to wina starego płynu - napisałem, że zmieniłem, ale faktycznie zrobię to dopiero jutro ;)

 

Co mi się podoba?

 

1) Kompromis między szybkim a praktycznym autem - zwykły hatchback, składane siedzenia, 5 drzwi czyli wszystko co lubi twoja rodzina i przyjaciele, a do tego 265 KM, co lubisz ty :)

2) Byle jaki wygląd - w końcu dresiarze nie będą mnie zaczepiać na stacji i pytać "to oryginalna emka?!"

3) Zawieszenie - jest sztywno, ale nie twardo

4) Dźwięk - co prawda czasem trochę buczący na dole, ale za to niski i charakterystyczny - dźwięk na wysokich obrotach to już piękna muzyka

5) Cena - za tyle co dałem dostaję naprawdę dużo w porównaniu z nowymi autami z automatem i dźwiękiem silnika z głośników

 

To tyle na dziś, będę apdejtował jak będzie o czym :) A myślę, że będzie.

Opublikowano
Gratuluje zakupu:) Też się zdecydowałem na 130i w październiku 2015r. Autko świetne, naprawdę nie miałem lepszego. Niestety muszę sprzedać bo mało praktyczne - nie zapakuje się jadać z narzeczoną do Holandii :/ I nie przegadam jej, żeby brała mniej rzeczy :mad2:
Opublikowano

Heh :) Rozumiem problem, ja akurat z tym kłopotu nie miałem, dla nas auto jest wystarczające nawet dla 4 osób od czasu do czasu.

 

Mam jeszcze pytanko. Zastanawiam się nad lampami przednimi. Pierwszy właściciel zmienił tylne na poliftowe, ale jakoś nie potrafię dopatrzyć się różnic w przednich - jak to najłatwiej poznać?

Chciałbym zmienić angel eyes na białe i jaśniejsze, a do tych poliftowych można pakować mocniejsze żarówki. No i nie wiem, które mam. Ktoś pomoże?

Opublikowano

U Ciebie chyba jest coś kombinowane ale wychodzi na to, że masz xenon pre lci, chociaż dziwne bo środek jest ciemny w lampie a pre lci były jasne.

Tu masz pre lci

https://www.google.pl/search?q=bmw+e87+xenon+lci&espv=2&biw=1920&bih=955&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwj-mMnNr8fKAhWHXiwKHX-eB0sQ_AUIBigB#imgrc=whKcMX6SM6oSGM%3A

a tu lci

https://www.google.pl/search?q=bmw+e87+xenon+lci&espv=2&biw=1920&bih=955&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwj-mMnNr8fKAhWHXiwKHX-eB0sQ_AUIBigB#imgrc=bmVzvidgrG2X1M%3A

 

Nie jestem pewien co do pre lci, ale w lci dlugie swiatła masz w xenonie, czyli w tych "okrągach" od drzwi a te okrągi od środa są do angel eyes i w lci widać właśnie tą kulke a pre lci widać zarówke w tych srodkowych okragach.

 

Mam nadzieje, że wszystko zrozumiałe napisałem :mrgreen: no i według mnie masz pre lci

Opublikowano

@Taucher, a jak myślisz? ;)

 

@Duffy, dzięki za obszerne wyjaśnienia i linki, jutro przyjrzę się dokładnie moim lampom. A nie mogło być też tak, że to zależy czy lampa jest bi-xenon czy xenon? Czy po liftingu wychodziły tylko z bi-xenonami?

Opublikowano
@Taucher, a jak myślisz? ;)

 

@Duffy, dzięki za obszerne wyjaśnienia i linki, jutro przyjrzę się dokładnie moim lampom. A nie mogło być też tak, że to zależy czy lampa jest bi-xenon czy xenon? Czy po liftingu wychodziły tylko z bi-xenonami?

 

po lifcie jest tak

Zwykły xenon

https://www.google.pl/search?q=bmw+e87+xenon+lci&espv=2&biw=1920&bih=955&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjF3te5-MnKAhWGZw8KHac8CqcQ_AUIBigB#imgrc=u_0tClYumThY4M%3A

 

a to bi-xenon

https://www.google.pl/search?q=bmw+e87+xenon+lci&espv=2&biw=1920&bih=955&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjF3te5-MnKAhWGZw8KHac8CqcQ_AUIBigB#imgrc=DMA1PJla2Cd5gM%3A

 

Nie mam pojęcia jak było przed liftem, ale prawdopodobnie jest tylko zwykły xenon

 

u Ciebie ta lampa wygląda tak tylko z czarnym środkiem,

https://www.google.pl/search?q=bmw+e87+xenon+lci&espv=2&biw=1920&bih=955&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwj-mMnNr8fKAhWHXiwKHX-eB0sQ_AUIBigB#imgrc=whKcMX6SM6oSGM%3A

 

więc może ktoś po prostu środek przemalował na czarno lub wymienił ? bo nigdy nie widziałem na serio oryginalnych xenonow pre lci z czarnym środkiem

 

ps.

Ksenony z adaptacyjnym doświetlaniem zakrętów

to jest z rozkodowanego vinu ? jesli tak to mozliwe ze masz wlasnie bi-xenon pre lci dlatego środek jest czarny może tak się je rozpoznawało, a jeśli nie to rozkoduj vin :wink:

Opublikowano

Przyjrzałem się lampom i na pewno mam zwykły xenon z żarówką dla długich. A środek chyba jednak jasny, tylko na tym zdjęciu tak wyszło.

Pytanie - co kupić, żeby zmienić ringi na białe i jaśniejsze - cree mark ledy? Jedni to polecają, inni odradzają. Są różnej mocy - te mocniejsze dla poliftingowych lamp. Co się stanie gdy założy się je do przedliftingowych? Będą się grzały, będą błędy?

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Nic nie pisałem ostatnio, bo i nie było specjalnie o czym. Nic nie zmieniałem, nic się nie popsuło, ale od paru dni czuję powiew wiosny. Inni kierowcy próbują się z Osłem ścigać, co zawsze kończy się dla nich porażką i pewnie zdziwieniem ;)

 

Zdążyłem się już przyzwyczaić do tego auta i nie traktuję go jako coś niezwykłego, dlatego takie reakcje jak dziś są dla mnie dużą przyjemnością i gratyfikacją z posiadania takiego samochodu.

Spotkałem się z koleżanką, posiadaczką E87 116d i tyle "łał" i "oh" nie słyszałem od dawna :D Podobało jej się wszystko, od foteli, przez kierownicę, dźwięk silnika i przyspieszenie. Dopiero gdy zobaczyła ile pali to stwierdziła, że go jednak nie kupi ;) A ja myślami jestem już trochę w 335i albo 435i...

 

Aha. Zastanawiam się nad tanim upgradem dźwięku, tak do tysiaka z hakiem. Nie planuję mieć tego auta dłużej niż pół roku, może rok, więc wstawianie dobrego audia odpada, ale to co gra (zwykłe radio Professional z paroma głośnikami) to największa bolączka tego samochodu. Jakiś Logic7, wzmacniacz Alpine? Jakieś sugestie?

Opublikowano

Ze spalaniem jeszcze w pełni nie ogarnąłem, bo jeżdżę mało i w różnych warunkach. W mieście gdy się zrobiło cieplej i miałem trochę dłuższe odcinki, trochę korków, trochę ścigania trzymał się w okolicy 14,5.

Gdy było zimno i jeździłem na bardzo krótkich odcinkach przekraczał 17. Na trasie przy spokojniejszej jeździe (120-140) zeszło poniżej 11, gdy się jedzie 160-200+ to przekroczył 13. Na trasie nie po autostradzie pewnie by zszedł poniżej 10. W M3 miałem podobnie na trasie, w mieście więcej.

 

Ktoś coś z tym audio podpowie?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.