Skocz do zawartości

[BMW E87 - 120d] - czyszczenie turbo


Kaamil

Rekomendowane odpowiedzi

Czesc,

 

chciałbym się Was zapytac czy macie jakies doswiadczenie z czyszczeniem turbo. Na ile jest to operacja bezpieczna i nie trzeba miec obaw że coś sie samemu spieprzy? Jest możliwość żeby samemu rozkręcić turbo na pojedyncze czesc, wyczyscic i skrecic bez negatywnego wpływu?

Znalazłem nawet tutotial zdjeciowy na innym forum, ale sprzed 10 lat. Zdjecia juz niedostępne. W innych wątkach na tym forum ludzie mówią, że czyscicli samemu turbo, ale nie jestem pewny które elementy i w jakim stopniu je rozbierali.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyscic oczywiscie mozna ale nie rozbierac na czesci 1 mozesz rozebrać do rdzenia... samego rdzenia rozkrecac nie wolno. bo trzebaby wyważać na nowo. natomiast mozna rozebrać kierownice turbo sprawdzic ich stan wyczyścić
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli rzecz w tym żeby wiedziec kiedy sie zatrzymac :P Rozumiem że moge rozkręcić wszystko do uzyskania poniższej postaci (link) i więcej nie ruszać? Czym można czyścic wirniki, kanały i całą reszte? Jest jakis sprawdzony środek?

Mam jeszcze pytanie, które moze byc dla Was idiotyczne... Czy trzeba spuscić olej przed wymontowaniem turbo? Czy po prostu odlacza się wezyki i zatyka je jakos?

http://sklep.gazparts.pl/pictures/7295_0.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak jest tyle mozesz rozebrac dalej juz nie. weze rozłączasz nic sie nie wylewa poza tym co w wezu nie trzeba spuszczac natomiast po czyszczeniu odpaleniu warto olej wymienic na wszelki wypadek takze operacje czyszczenia najlepiej planowac przed serwisem olejowym
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super. Dzieki za odpowiedz :) Teraz juz chyba nie bede mial oporów żeby ją zdemontowac i rozebrac.

 

A jest może gdzieś bardziej szczegółowa budowa tego turbo niż ta na realoem? Wymieniłbym przy okazji jakies uszczelki czy cokolwiek co jest do wymiany po rozkręceniu.

 

http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=UG51-EUR-01-2007-E87-BMW-120d&diagId=11_3667#11657795499

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do wymiany jedynie oring na zimnej muszli oraz ew przyłącza olejowe tyle rozbiórka banalnie prosta natomiast jesli jest luz poprzeczny w rdzeniu mozna kupic sobie nowy rdzen i zlozyc i masz nowe turbo ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do wymiany jedynie oring na zimnej muszli oraz ew przyłącza olejowe tyle rozbiórka banalnie prosta natomiast jesli jest luz poprzeczny w rdzeniu mozna kupic sobie nowy rdzen i zlozyc i masz nowe turbo ;)

 

A mógłbyś podac numer części z realoem do wymienionych przez Ciebie części? Chyba nie da się bardziej rozbić turbo na realoem. U dilera dostane sam rdzeń?

 

Jak tylko będzie troche cieplej zabieram sie do roboty. Na pewno zrobie małą instrukcje ze zdjęciami bo nie moge się tutaj takiej doszukac :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U dealerów nic nie dostaniesz turbo dla bmw to 1cześć szukaj rdzenia w sieci wraz ze rdzeniem dostaniesz komplet uszczelek warto jak chcesz napisze co pokolei ściągać
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U dealerów nic nie dostaniesz turbo dla bmw to 1cześć szukaj rdzenia w sieci wraz ze rdzeniem dostaniesz komplet uszczelek warto jak chcesz napisze co pokolei ściągać

 

Chetnie. Wole nie popelnic zadnego bledu. Co do wymiany rdzenia to mysle ze nie jest to w moim przypadku konieczne. Ta cała akcja i wątpliwość co do turba jest spowodowana tym, że pierwszy wlasciciel w Niemczech wymieniał turbo. Tyle wiem. A moze to była regeneracja, kto wie? Drugi wlasciciel nie mial wiecej informacji. Zapobiegawczo chce je wyczyscic bo nie wiem w jakim jest stanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Sciagnij gumowa rure z turbiny ,zobaczysz rdzen ,luknij na luz jak radzi Cypisek 21 i jesli nie bedzie tam oleju to jest okejo

Po co chcesz rozbierac czesc ktora jest sprawna i dziala poprawnie

W niemczech nie regeneruje sie czesci tylko wymienia na nowe

w okolicach 250 tys przebiegu turbina ma juz prawo sie skonczyc wiec pewnie dlatego byla wymieniona

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zdejmujesz obudowe wyjmujesz filtr powietrza pod filtrem sa 3 zaslepki zdejmujesz macasz zaslepke w osłonie termicznej i zdejmujesz. masz dojacie do 3 srub które trzymaja turbo zdejmujesz rure miedzy przepływomierzem a turbo i masz dojscie do przewodu olejowego teraz od dołu osłona, katalizator lub dpf, i masz dojscie do 2 przewodu olejowego i turbo. tyle w trudnosci turbo wyjmij wraz przewodami olejowymi. odepnij elektronike turbo w imadło. zaznacz dokładne wzajeme polozenie rdzenia zimnej i gorącej muszli. teraz mozesz rozkrecac pare srub troche popukac mlotkiem po gorącej muszli i wszystko rozebrane
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak na złozonej turbinie musisz to oznaczyc bo polaczenia sa okragle i nie ma elementów pozycjonujących okreslających dokladne polozenie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Dzięki. Tutaj jest dosyć dobrze opisane co i dlaczego trzeba oznaczyć.

 

Jedno pytanie mi się nasuwa, chociaż odpowiedz pewnie jest jasna... Turbo można wyciągnać tylko dołem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak dołem sie wyciąga

natomiast jak rozkrecisz rdzen i złozysz w ten sam sposób turbo i tak bedzie zle wyważone !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak dołem sie wyciąga

natomiast jak rozkrecisz rdzen i złozysz w ten sam sposób turbo i tak bedzie zle wyważone !

 

Moment, moment bo teraz nie rozumiem. Wspominałem, ze chce rozebrać tylko do takiej postaci i nie więcej - http://sklep.gazparts.pl/pictures/7295_0.jpg. Potwierdziliśmy, że jest to bezpieczne. Czyli jednak rozebranie do takiej opcji wpływa na wyważenie?

 

BTW. Znalazłem takie rdzenie na Ali

 

http://pl.aliexpress.com/item/Powertec-turbo-turbocharger-cartridge-core-CHRA-TF035-49135-05670-49135-05671-120D-320D-M47TU2D20-E87-E90/2042797248.html?spm=2114.010208.3.1.TbnAzc&ws_ab_test=searchweb201556_3,searchweb201644_1_10014_10001_10002_10005_301_10006_10003_10004_62,searchweb201560_2,searchweb1451318400_6150,searchweb1451318411_6449

 

http://pl.aliexpress.com/item/TF035HL-49135-05671-Replacement-CHRA-Turbocharger-for-BMW-120-d-E87-Turbo-Rebuild-Parts-OEM-11657795499/32454486549.html?spm=2114.010208.3.9.TbnAzc&ws_ab_test=searchweb201556_3,searchweb201644_1_10014_10001_10002_10005_301_10006_10003_10004_62,searchweb201560_2,searchweb1451318400_6150,searchweb1451318411_6449

 

Czy to powinnno byc w takiej cenie? Nie wiem ile to powinno kosztować, a ile nie, ale 100 za nowy rdzen wydaje mi sie mało. No i podejrzane bo z Chin :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zalozysz nowy rdzen to bedzie ok ale ten zestaw z ebay to flaki do rdzenia . stad moja uwaga. rozbierasz muszle czyscisz geometrie wkladasz rdzen skrecasz wszystko i mniej wiecej jest... wypadaloby skalibowac jeszcze geometrie ale sam tego nie zrobisz... ja oddalem turbo osobom ktore sie tym zajmuja wlasnie dlatego by wszystko bylo zrobione a nie tylko czesciowo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zalozysz nowy rdzen to bedzie ok ale ten zestaw z ebay to flaki do rdzenia . stad moja uwaga. rozbierasz muszle czyscisz geometrie wkladasz rdzen skrecasz wszystko i mniej wiecej jest... wypadaloby skalibowac jeszcze geometrie ale sam tego nie zrobisz... ja oddalem turbo osobom ktore sie tym zajmuja wlasnie dlatego by wszystko bylo zrobione a nie tylko czesciowo

 

Aa jak bebechy to wszystko jasne :).

 

A ile placiles i za co dokladnie? Nie wiem jak to sie kształtuje kasowo.

 

Czy orientujecie się gdzie na terenie Śląska, najlepiej blisko Gliwic, jest jakis kanał, podjazd gdzie można podjechać i troche czasu spędzić przy samochodzie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do tego wystarczy żaba i 2 koziolki turbo robiłem w rotortech Katowice o ceny zapytaj osobiście
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nic nie trzeba czyscic... tylko wymiana zrob płukanke przed wymiana oleju i wymiana odmy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nic nie trzeba czyscic... tylko wymiana zrob płukanke przed wymiana oleju i wymiana odmy

 

A jak się robi płukanke i czym?

 

Naszło mnie jeszcze takie pytanie co do elektrozaworów. Trafiłem na ten temat - viewtopic.php?t=29414&highlight=zaworki

Możecie mi powiedzieć czy odnosząc to do e87, chodzi tu o 9 czy 11? http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=UG51-EUR-01-2007-E87-BMW-120d&diagId=11_3717 czy moze nr 1 z http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=UG51-EUR-01-2007-E87-BMW-120d&diagId=11_3659

Które elektrozawory warto jeszcze przeczyścić? Mówie tu o bezpiecznym rozebraniu, wyczyszczeniu i złozeniu czesci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten drugi od EGR pozycja 1 z 2 linka ale najlepiej kupic nowy a nie bawic sie w czyszczenie filterka ;) oczwiscie mozna ale trudno nie uszkodzic tego tworzywa osłaniającego filtr. jesli klapki masz w kolektorze to równiez ten pierwszy mozesz wyczyscic ale do tego trzeba zdjąc kolektor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.