Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czesc,

 

chciałbym się Was zapytac czy macie jakies doswiadczenie z czyszczeniem turbo. Na ile jest to operacja bezpieczna i nie trzeba miec obaw że coś sie samemu spieprzy? Jest możliwość żeby samemu rozkręcić turbo na pojedyncze czesc, wyczyscic i skrecic bez negatywnego wpływu?

Znalazłem nawet tutotial zdjeciowy na innym forum, ale sprzed 10 lat. Zdjecia juz niedostępne. W innych wątkach na tym forum ludzie mówią, że czyscicli samemu turbo, ale nie jestem pewny które elementy i w jakim stopniu je rozbierali.

 

Pozdrawiam.

Opublikowano
czyscic oczywiscie mozna ale nie rozbierac na czesci 1 mozesz rozebrać do rdzenia... samego rdzenia rozkrecac nie wolno. bo trzebaby wyważać na nowo. natomiast mozna rozebrać kierownice turbo sprawdzic ich stan wyczyścić
Opublikowano

Czyli rzecz w tym żeby wiedziec kiedy sie zatrzymac :P Rozumiem że moge rozkręcić wszystko do uzyskania poniższej postaci (link) i więcej nie ruszać? Czym można czyścic wirniki, kanały i całą reszte? Jest jakis sprawdzony środek?

Mam jeszcze pytanie, które moze byc dla Was idiotyczne... Czy trzeba spuscić olej przed wymontowaniem turbo? Czy po prostu odlacza się wezyki i zatyka je jakos?

http://sklep.gazparts.pl/pictures/7295_0.jpg

Opublikowano
tak jest tyle mozesz rozebrac dalej juz nie. weze rozłączasz nic sie nie wylewa poza tym co w wezu nie trzeba spuszczac natomiast po czyszczeniu odpaleniu warto olej wymienic na wszelki wypadek takze operacje czyszczenia najlepiej planowac przed serwisem olejowym
Opublikowano

Super. Dzieki za odpowiedz :) Teraz juz chyba nie bede mial oporów żeby ją zdemontowac i rozebrac.

 

A jest może gdzieś bardziej szczegółowa budowa tego turbo niż ta na realoem? Wymieniłbym przy okazji jakies uszczelki czy cokolwiek co jest do wymiany po rozkręceniu.

 

http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=UG51-EUR-01-2007-E87-BMW-120d&diagId=11_3667#11657795499

Opublikowano
do wymiany jedynie oring na zimnej muszli oraz ew przyłącza olejowe tyle rozbiórka banalnie prosta natomiast jesli jest luz poprzeczny w rdzeniu mozna kupic sobie nowy rdzen i zlozyc i masz nowe turbo ;)
Opublikowano
do wymiany jedynie oring na zimnej muszli oraz ew przyłącza olejowe tyle rozbiórka banalnie prosta natomiast jesli jest luz poprzeczny w rdzeniu mozna kupic sobie nowy rdzen i zlozyc i masz nowe turbo ;)

 

A mógłbyś podac numer części z realoem do wymienionych przez Ciebie części? Chyba nie da się bardziej rozbić turbo na realoem. U dilera dostane sam rdzeń?

 

Jak tylko będzie troche cieplej zabieram sie do roboty. Na pewno zrobie małą instrukcje ze zdjęciami bo nie moge się tutaj takiej doszukac :)

Opublikowano
U dealerów nic nie dostaniesz turbo dla bmw to 1cześć szukaj rdzenia w sieci wraz ze rdzeniem dostaniesz komplet uszczelek warto jak chcesz napisze co pokolei ściągać
Opublikowano
U dealerów nic nie dostaniesz turbo dla bmw to 1cześć szukaj rdzenia w sieci wraz ze rdzeniem dostaniesz komplet uszczelek warto jak chcesz napisze co pokolei ściągać

 

Chetnie. Wole nie popelnic zadnego bledu. Co do wymiany rdzenia to mysle ze nie jest to w moim przypadku konieczne. Ta cała akcja i wątpliwość co do turba jest spowodowana tym, że pierwszy wlasciciel w Niemczech wymieniał turbo. Tyle wiem. A moze to była regeneracja, kto wie? Drugi wlasciciel nie mial wiecej informacji. Zapobiegawczo chce je wyczyscic bo nie wiem w jakim jest stanie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Sciagnij gumowa rure z turbiny ,zobaczysz rdzen ,luknij na luz jak radzi Cypisek 21 i jesli nie bedzie tam oleju to jest okejo

Po co chcesz rozbierac czesc ktora jest sprawna i dziala poprawnie

W niemczech nie regeneruje sie czesci tylko wymienia na nowe

w okolicach 250 tys przebiegu turbina ma juz prawo sie skonczyc wiec pewnie dlatego byla wymieniona

Opublikowano
zdejmujesz obudowe wyjmujesz filtr powietrza pod filtrem sa 3 zaslepki zdejmujesz macasz zaslepke w osłonie termicznej i zdejmujesz. masz dojacie do 3 srub które trzymaja turbo zdejmujesz rure miedzy przepływomierzem a turbo i masz dojscie do przewodu olejowego teraz od dołu osłona, katalizator lub dpf, i masz dojscie do 2 przewodu olejowego i turbo. tyle w trudnosci turbo wyjmij wraz przewodami olejowymi. odepnij elektronike turbo w imadło. zaznacz dokładne wzajeme polozenie rdzenia zimnej i gorącej muszli. teraz mozesz rozkrecac pare srub troche popukac mlotkiem po gorącej muszli i wszystko rozebrane
Opublikowano
zaznacz dokładne wzajeme polozenie rdzenia zimnej i gorącej muszli.

 

A możesz wytlumaczyc po co to? Nie moge sobie tego wyobrazic. Na nierozebranym turbie to zaznaczac?

Opublikowano
tak na złozonej turbinie musisz to oznaczyc bo polaczenia sa okragle i nie ma elementów pozycjonujących okreslających dokladne polozenie.
Opublikowano

tak dołem sie wyciąga

natomiast jak rozkrecisz rdzen i złozysz w ten sam sposób turbo i tak bedzie zle wyważone !

Opublikowano
tak dołem sie wyciąga

natomiast jak rozkrecisz rdzen i złozysz w ten sam sposób turbo i tak bedzie zle wyważone !

 

Moment, moment bo teraz nie rozumiem. Wspominałem, ze chce rozebrać tylko do takiej postaci i nie więcej - http://sklep.gazparts.pl/pictures/7295_0.jpg. Potwierdziliśmy, że jest to bezpieczne. Czyli jednak rozebranie do takiej opcji wpływa na wyważenie?

 

BTW. Znalazłem takie rdzenie na Ali

 

http://pl.aliexpress.com/item/Powertec-turbo-turbocharger-cartridge-core-CHRA-TF035-49135-05670-49135-05671-120D-320D-M47TU2D20-E87-E90/2042797248.html?spm=2114.010208.3.1.TbnAzc&ws_ab_test=searchweb201556_3,searchweb201644_1_10014_10001_10002_10005_301_10006_10003_10004_62,searchweb201560_2,searchweb1451318400_6150,searchweb1451318411_6449

 

http://pl.aliexpress.com/item/TF035HL-49135-05671-Replacement-CHRA-Turbocharger-for-BMW-120-d-E87-Turbo-Rebuild-Parts-OEM-11657795499/32454486549.html?spm=2114.010208.3.9.TbnAzc&ws_ab_test=searchweb201556_3,searchweb201644_1_10014_10001_10002_10005_301_10006_10003_10004_62,searchweb201560_2,searchweb1451318400_6150,searchweb1451318411_6449

 

Czy to powinnno byc w takiej cenie? Nie wiem ile to powinno kosztować, a ile nie, ale 100 za nowy rdzen wydaje mi sie mało. No i podejrzane bo z Chin :D

Opublikowano
zalozysz nowy rdzen to bedzie ok ale ten zestaw z ebay to flaki do rdzenia . stad moja uwaga. rozbierasz muszle czyscisz geometrie wkladasz rdzen skrecasz wszystko i mniej wiecej jest... wypadaloby skalibowac jeszcze geometrie ale sam tego nie zrobisz... ja oddalem turbo osobom ktore sie tym zajmuja wlasnie dlatego by wszystko bylo zrobione a nie tylko czesciowo
Opublikowano
zalozysz nowy rdzen to bedzie ok ale ten zestaw z ebay to flaki do rdzenia . stad moja uwaga. rozbierasz muszle czyscisz geometrie wkladasz rdzen skrecasz wszystko i mniej wiecej jest... wypadaloby skalibowac jeszcze geometrie ale sam tego nie zrobisz... ja oddalem turbo osobom ktore sie tym zajmuja wlasnie dlatego by wszystko bylo zrobione a nie tylko czesciowo

 

Aa jak bebechy to wszystko jasne :).

 

A ile placiles i za co dokladnie? Nie wiem jak to sie kształtuje kasowo.

 

Czy orientujecie się gdzie na terenie Śląska, najlepiej blisko Gliwic, jest jakis kanał, podjazd gdzie można podjechać i troche czasu spędzić przy samochodzie?

Opublikowano
Do tego wystarczy żaba i 2 koziolki turbo robiłem w rotortech Katowice o ceny zapytaj osobiście
Opublikowano

Zeby nie otwierac nowego tematu mam jeszcze pytanie co do odmy/separatora oleju.

Gdzieś tu na forum wyczytałem, że warto wymienić/przeczyścić przewody które od niej odchodzą. Czy możecie mi pokazac na realoem o które chodzi?

Opublikowano
nic nie trzeba czyscic... tylko wymiana zrob płukanke przed wymiana oleju i wymiana odmy
Opublikowano
nic nie trzeba czyscic... tylko wymiana zrob płukanke przed wymiana oleju i wymiana odmy

 

A jak się robi płukanke i czym?

 

Naszło mnie jeszcze takie pytanie co do elektrozaworów. Trafiłem na ten temat - viewtopic.php?t=29414&highlight=zaworki

Możecie mi powiedzieć czy odnosząc to do e87, chodzi tu o 9 czy 11? http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=UG51-EUR-01-2007-E87-BMW-120d&diagId=11_3717 czy moze nr 1 z http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=UG51-EUR-01-2007-E87-BMW-120d&diagId=11_3659

Które elektrozawory warto jeszcze przeczyścić? Mówie tu o bezpiecznym rozebraniu, wyczyszczeniu i złozeniu czesci.

Opublikowano
ten drugi od EGR pozycja 1 z 2 linka ale najlepiej kupic nowy a nie bawic sie w czyszczenie filterka ;) oczwiscie mozna ale trudno nie uszkodzic tego tworzywa osłaniającego filtr. jesli klapki masz w kolektorze to równiez ten pierwszy mozesz wyczyscic ale do tego trzeba zdjąc kolektor

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.