Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam znowu :)

 

Kolejny problem pojawił się jakiś czas temu. Chodzi o to, że gdy po zwolnieniu i wciśnięciu sprzęgła falują obroty od 500-1000 obr/min. Sytuacja nie powtarza się każdorazowo, np dzisiaj wracając ok 10 km 2 razy falowały i kilka razy np przy skręcaniu lub na światłach było normalnie. Obroty falują tak z 4/5 razy i uspokajają się ale wyczuwalne jest lekkie bujanie samochodem tzn trzęsie nim. Na benzynie nie falują obroty, ale troszkę trzęsie również. Mam prawdopodobnie uszkodzoną sondę lambda, bo świeci się Check od listopada. O dziwo gdy padł mi aku to przez około 250-300 km było bez checka. Czy mapa zapłonów się skasowała?

 

Dodam, że ok 2 msc temu miałem robioną regenerację wtrysków gazu i wymienione filtry + czujnik temp gazu. Wtedy facet powiedział mi, że w kolektorze dolotowym jest od 0,52-0,57 bara podciśnienia, czyli za dużo i że nie może mi wykalibrować w 100% gazu, bo łapie gdzieś lewe powietrze. Patrzyłem na wężyki i uszczelkę i nie zauważyłem żadnych przetarć czy pęknięć. Gdy nie było błędu auto chodziło dość stabilnie, ale troszkę nie równo na gazie, przy jeździe czułem jakby powyżej 2,5 tyś obr dopiero załączało mi 6 baniaków a tak jakbym jeździł na 4. Czy winą jest tylko sonda lambda czy to lewe powietrze, którego nie wiem gdzie szukać?

 

Z góry dzięki za odp.

Opublikowano

to co to za gazownik co stroi niesprawne auto, powinien ci je diagnozować i dopiero coś robić. Skoro nie działa na benzynie to jak ma jeździć na gazie.

 

Dość prosta sprawa na sprawdzenie czy ciagnie lewe powietrze i czy odma sprawna. Wystarczy odkręcić korek oleju, jak silnik zaczyna słabo pracować i nierówno to zdrowy, jak jego praca się nie zmienia mimo odkręcenia korka oleju to może byc odma niesprawna lub ciągnie lewe powietrze (np. przez odme). Potem warto sprawdzić pod komputerem jakie błedy ma, odnośnie czego i tam szukać przyczyny. Tylko znowu błędy też trzeba umieć sprawdzić, musi ktoś wiedzieć czy są stale obecne czy wyskoczył jakiś bład 3 lata temu, dawno naprawione a nikt go nie skasował. Wiec warto wszystko skasować do zera, pojeździć troche, podeptać na wyzszych obrotach i wtedy błąd obecny się pokaże.

 

a co jest uszkodzone nie bedziemy tutaj wróżyć. Poza tym pierwsza rzecz która odpowiada za wolne obroty skoro piszesz że ci latają w cały świat to silniczek krokowy do sprawdzenia.

szukam
Opublikowano

Gazownik od razu mi powiedział, że coś jest nie tak, bo buja samochodem. Zrobiłem tak z tym korkiem wlewu i różnicy nie ma. Odma tzn przewody czy zawór?

Jak tylko puszczą mrozy to zabiorę się za sprawdzenie silniczka krokowego i przepustnicy.

Jeśli chodzi o błędy to pojawia mi się sonda lambda a w opisie (spr w programie ESI tronic) pisze sonda lambda :P Diagnosta mówił, że padła, bo nie pokazuje wgl napięcia. Ale za to jakim cudem przez 3 msc jeździłem normalnie bez checka, a gdy przyszła zima to się zaświecił(zima tzn niskie temp.) Albo faktycznie jest padnięta albo może coś nie łączyć.

 

A co z mapą zapłonową ? :D

Opublikowano

przy niesprawnej sondzie auto pali ogromne ilości paliwa i jest mułowate. U ciebie chyba wiecej problemów bedzie.

 

A co chcesz od mapy zapłonu ?

 

jak w ogóle układ zapłonowy czyli cewki i świece. Może wypadają zapłony

szukam
Opublikowano

Spalanie jest większe pali przy trybie mieszanym 13-14 l/100km. I ma tak czasami, że muła ma, dopiero jak się przebije ponad 2,5 tyś obr/min to idzie w miarę :)

 

Bo słyszałem, że jak się zrestartuje to przez jakieś 300km jest spokój z sondą lambda.

Cewki ok, ale świece nie wiem. Gaziarz mówił, że są raczej dobre, bo winą falowania jest lewe powietrze, tak jak pisałem na wstępie :)

 

To co związne jest z błędem sonda lambda? Jak się pojawia check(który własnie to pokazuje) samochód dziwnie chodzi i jest flegmatyczny.

Opublikowano
wiec zacznij naprawiać, sondy tylko ori, zamienniki nie bardzo chca działać, uniwersalne też nie bardzo. Ori nie znaczy kupione w aso, tylko normalnie jako zamiennik ale tej samej firmy co na pierwszy montaż.
szukam
Opublikowano

Jak tylko będzie na + to zdemontuję odmę i przeczyszczę, posprawdzam wężyki i przepływomierz oraz silniczek krokowy.

Temat proszę nie zamykać, bo odświeżę go :)

Opublikowano

Temat odświeżam.

 

Dzisiaj jadąc pod wzniesienie zredukowałem bieg z 5 na 3 i samochód "zgasł" (zapaliły się kontroliki ładowania aku itd.) i zamilkł, gdy szybko nacisnąłem sprzęgło i dodałem gazu odżył. Problem raz już mi się pojawił gdy także zwolniłem hamując silnikiem z obrotów 3tyś do 1,5, wtedy zgasł mi i musiałem go odpalać :)

Co to może być? Czy to wina silniczka, czy prędzej czujnika położenia wałka? A może wału?

 

@Edit: Jak sprawdzić czy czujnik jest sprawy ? Nie ma błędów czujnika tylko od sondy.

Opublikowano

Kolego,zakręć ten gaz i trzeba doprowadzić do poprawnej pracy na benzynie

przy dwóch zasilaniach jest to trudniejsze

lewe powietrze znajdziesz-psikając czymś łatwopalnym na wszelkie połaczenia dolotu powietrza

jak obroty silnika wzrosną,to znaczy,że w tym miejscu ciągnie

jeżeli sonda do wymiany,to trzeba to zrobić

Opublikowano

Dzisiaj mając trochę wolnego czasu wziąłem się za sprawdzenie(dokładniejsze) przepływomierza oraz filtra powietrza. Mogę stwierdzić, że przepływomierz ma osad, który wygląda na taki jakby tłusty nalot. Czym mogę go przepłukać? Wpadł mi w oko również wąż który idzie od przepływomierza do przepustnicy, takie jakby kolanko. Tam gdzie ma taką "harmonijkę" widać, że ma swoje lata i jest skrupiały lekko porowaty, nie na wylot( nie ma żadnych oznak przedziurawienia, ale widocznie zestarzały. Czy wymaga wymiany?

Silnik krokowy nie sprawdzałem jeszcze, może na weekendzie się wezmę za to, ale jak dotykałem go to były odczuwalne impulsy, tak jak ktoś tutaj mówił.

 

Chciałbym poruszyć jeszcze jeden temat, a mianowicie w listopadzie miałem wymieniane oringi prawdopodobnie na pompie, bo uciekał mi olej. Został zalany na full stan. Od tamtego czasu sprawdzałem ten stan w grudniu, był ok, w styczniu już troszkę gorszy, a teraz pod koniec tyg widzę, że jego stan jest na minimum praktycznie. Obawiam się, że albo "mechanik" spierniczył robotę, albo gdzieś leje, tylko, że przy takiej pogodzie nie widzę żeby gdzieś ciekło. Uszczelka pod pokrywą zaworów jest lekko spocona, ale to nie tego wina prawda? Można obwinić za to odmę?

Opublikowano

dopóki nie zajrzysz pod auto to ciezko bedzie ci zlokalizować wyciek.

 

Ja u siebie gubiłem straszne ilości oleju przez podstawę filtra oleju, zarzygało mi cały dół silnika i skrzynie biegów :) oprócz uszczelki są tam jeszcze 2 zaślepki i tam również oringi itp. Zajrzyj i szukaj świeżego oleju, wyciagnij puszke filtra powietrza i zobacz przy pomocy lampki czy czegoś nie widać, od razu bedziesz widział tez odmę troche, możesz palcami poszukać świeżego oleju.

szukam
Opublikowano

To pod podstawą filtra powinno kapać jak jest uszczelka padnięta? Nic tam nie widziałem, ale zobaczę jak ściągnę filtr powietrza :)

A takie pytanie, czy przewód który idzie od pokrywy zaworów do odmy, ten który odpowietrza skrzynię korbową, to nie powinien być elastyczny, tzn nacisnę go i powinien wracać do poprzedniego stanu od razu? Bo ten mój jak go nacisnę robi się jak plastelina i po chwili wraca do poprzedniego stanu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.