Skocz do zawartości

Nie grzeją świece a wszystko wygląda na sprawne


maydaypolska

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Wiem że może i mało się odzywam ale dużo postów czytam umiem ich szukać i wiele z nich bardzo mi pomogło.

U mnie problem jest następujący:

Ostatnio przy większym mrozie w górach (-17*) i postoju 2 doby mój silnik miał dość duże problemy z odpaleniem, powiem nawet że słychać było jak odpalają po kolei poszczególne cylindry kręcił może z 5 s. odpalił jeden dalej kręcił później drugi wkręcił się na większe obroty, zawył rozrusznik później sieę wyłączył i po chwili telepania budą doszły pozostałe dwa. Dodam że aku dobre kręcił normalnie.

Z myślą że nie tak dawno mierzyłem świece wymieniłem 2 przepalone zabrałem się za wyciągniecie sterownika.

W otwartym sterowniku nie zauważyłem odłączonych drucików co potwierdził multimetr mierząc pomiędzy pinami a płytką rezystancję. Z kolei mierząc pomiędzy wejściem 12v a wyjściami na świece wartości ok 500 omów i 800 omów między jedną z nóżek sterowniczych. Dodatkowo po przyłożeniu 12v na wejście podobnie było na wyjściach. Moim zdaniem sterownik jest ok.

Także przeniosłem się do samochodu: Mierząc na przewodzie od rozrusznika +12v jest. Na kostce szerokiej piny 1,2,3,4 wartości 1,3 omów na jednej świecy 1,4 omów także świece ok. Dodam że temperaturę na desce wyświetla ok i płynu chłodzącego też ok.

Niestety czekam jeszcze w kolejce na wypożyczenie komputera od Góreckiego a inpa na moim kompie nie chce gadać.

Wszystko wygląda na sprawne a jednak wydaje mi się po ostatnim incydencie że świece nie grzeją.

Może ma ktoś z kolegów jeszcze jakiś pomysł?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie tez po tym jak bylo -20 i trzy dni stalo auto nie chcialo zapalic.

Zamowilem nowy filtr paliwa ,swiece,sterownik i uszczelki kolektora...

ON mialem zimowy.

Mnie nie stac jest wymieniac tylko przepalone wiec caly nowy zestaw wpuszczam za jednym zamachem.

Producent BERU podaje ze jak ci sie przepalily dwie to masz do wymiany od razu cztery...

 

 

UPDATE :

 

Trzy swiece byly spalone :)

Edytowane przez KumatyWujek
MADE IN PRL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiedziałem że jest osobno od temperatury silnika, wydawało mi się że jest tylko od wody, ten nr 6 na rysunku

http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=UG51-EUR---E87-BMW-120d&diagId=11_3311

Czy mógłbyś podać mi jego lokalizację?

Co do mierzenia na fajkach to bardzo utrudniony dostęp bez zdjęcia kolektora mierzyłem na sterowniku ale nie było warunków żeby świece grzał musiałbym wymusić z komputera, na sterowniku na wyjściach napięcie było ale nie przepuszczał prądu bo zbyt ciepło było w garażu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podstawowa sprawa to napięcie na fajkach i czujnik , zapewne ten z tyłu to temperatury silnika odłącz i zobacz jak będzie palił silnik i wtedy sprawdź zasilanie na fajkach to podstawa zeby szukać dalej . Na pewno gdybyś podpinał kompa to było by szybciej zdiagnozować.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.