Skocz do zawartości

E60 dziwne zachowanie skrzyni automat


Symek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Mam taki problem, zauważyłem, że wraz ze spadkiem temperatur na dworzu moja skrzynia dziwnie sie zachowuje. Problem jest wsumie tylko jak silnik jest zimny np. po nocy. I co sie dzieje...odpalam auto, wrzucam na D , trzymam hamulec i czuć, że aut by chciało ruszyć ale nie może bo trzyma je hamulec, obroty mocno spadają i trzęsie autem i poprostu się dusi. Puszczam hamulec i auto jedzie normalnie. Tak samo dzieje sie na R. Tak jak pisałem dzieje się tak tylko jak silnik jest zimny i zaczynam odrazu jechac bo np. jak odpale, troche wszystko pochodzi i sie rozgrzeje to nie ma problemu. Z skrzynią generalnie nie ma innych żadnych problemów. W lato profilaktycznie wymieniany był olej. Co to może być? Żadnych błędów na INPIE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam identyczny, problem. Jak silnik chwilę pochodzi to już nie ma żadnych problemów a jak zimny przy tych mrozach to po wrzuceniu biegu od razu nie czekając na nagrzanie, potrafi nawet tak zadusić, że zgaśnie. Pisałem już o tym wcześniej i nawet również założyłem taki temat, ale nikt mi nie odpowiedział.

Więc teraz może razem coś się od kogoś dowiemy o co chodzi.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wydaje mi sie ze to wina bardzo niskiej temperatury poprostu olej w nieskiej temp gestnieje co utrudnia plynne dzialenie skrzyni a wraz ze wzrostem temp rozrzedza sie co ulatwia smarowanie wiec z waszymi skrzyniami jest wszystko wporzadku tylko te globalne ocieplenie i -20 daje o sobie znac no chyba ze klopot ze zmiana biegow wystepuje nawet przy dodatnich temp :D

Czasem na drodze spotykam prawdziwych szalencow...

Pedza na złamanie karku i wbrew rozsadkowi...

Czasem naprawde ciezko ich wyprzedzic...

 

 

Moje 730d==>

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wydaje mi sie ze to wina bardzo niskiej temperatury poprostu olej w nieskiej temp gestnieje co utrudnia plynne dzialenie skrzyni a wraz ze wzrostem temp rozrzedza sie co ulatwia smarowanie wiec z waszymi skrzyniami jest wszystko wporzadku tylko te globalne ocieplenie i -20 daje o sobie znac no chyba ze klopot ze zmiana biegow wystepuje nawet przy dodatnich temp :D

 

 

też mam takie wrażenie, że rozchodzi się o gęstość oleju jednak tutaj akurat temp nie powinna tego aż tak powodować.

 

Dawno był olej zmieniany? może jest w nim tyle opiłków już że po nocy robi się gęsty kisiel zamiast oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...
Jak to jest wkońcu z tymi automatami. Wymieniłem olej przy 275k, bardziej zapobiegawczo, była to wymiana dynamiczna. Fachowcy mi powiedzieli ze w misce nie było zadnych opiłków ale olej był brudny.Na zimnym silniku przy aktualnych temperaturach przy wrzuceniu R mam wyraźne szarpniecie całym autem, nieprzyjemne uczucie, gdy przerzucę pierwsze na D i potem na R dopiero jest to lekksze. I sedno sprawy, skrzynia chodzi zaleznie od humoru. Czasami zmienia tak aksamitnie ze można się zakochać w tym aucie, gdy jeździ się dużo austostrada to jest wszystko wporzadku, a z racji ze mieszkam w okolicach gór, mam wrażenie jakby skrzynia właśnie wariowała na tych górkach gdy nie jeździ się w trase. Jadac pod gorke i wciskając pedal gazu do polowy, zbija bieg i na około 3k się wkreca(diesel) sporadycznie robi to z szarpnieciem, spuścisz noge z gazu czasami wydaje się że jakby chciała zbić bieg a nie mogła i tak szarpie góra dół góra dół, na tempomacie wrzucisz jej 70 to czasem ani nie drgnie, czasami cos tam puszcza gora dol i to wszystko jest w niejasnych oklolicznosciach, czasami zimna jeździ git, a ciepla odwala. Czytałem trochę tematów z podobnymi objawami to ludzie którzy mieli przestrogę od osób które wydały 6000 na remont skrzyni i było po dwóch tygodniach tak samo, po prostu akceptowały te błędy i tłumaczyły sobie ze tak widocznie ten typ ma. Znajomy który uzytkuje tak samo e60, pracuje za granicą i mowi ze gdy jeździ tylko autostradami to jest wszystko wporzadku, a gdy zaczyna jeździć po górkach to ta skrzynia się gubi wariuje.Wiadomo niektóre dziwne zachowania można wytlumaczyc wypalaniem DPF ale chyba nie wszystkie. Coś w tym jest?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.