Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam serdecznie w moim skromnym temacie!

 

Szukałem jakiś czas auta na codzień do jazdy. Czy deszcz czy śnieg, czy do Bierdonki czy do Złotych Tarasów, miało spełnić cztery dla mnie podstawowe warunki.

Napęd na cztery koła, mocna wolnossąca benzyna 200KM+, skrzynia automatyczna i pewna historia bezwypadkowości auta jak i jego przebiegu wraz z serwisem.

No może jeszcze, by miało jakiś mały pazur w sobie ;)

W poszukiwaniach było AUDI A3 sportback quattro 3.2 DSG.... teraz bardzo się cieszę, że przypadkiem wyszło jednak BMW.

Od chwili obecnej magia prowadzenia się tego wozu tak mnie wkręca, że na bank będę wierny marce w przypadku aut codziennego użytkowania.

 

Moje BMW E90 330xi to salon Polska, pierwsza rejestracja 2007 rok, przebieg 178tyś km. Przez ten czas tylko w rękach dwóch właścicieli, którzy serwisowali wóz w ASO i nie szczędzili na niego grosza.

Serwis, przebieg i historia bezwypadkowości auta w pełni udokumentowana. Mam tony książek, faktur, paragonów, wydruków, kwitów, wycen i zdjęć od samego początku.

Na tą chwilę mogę podziękować poprzednim właścicielom, że chciało im się tak pedantycznie i skrupulatnie wszystko trzymać - cóż muszę kontynuować tą "tradycję" ;)

 

Jaki mam cel? Utrzymać auto w perfekcyjnej kondycji i delikatnie je poprawić by troszkę się wyróżniało na tle innych sprzętów na ulicy.

 

 

Vehicle information

========================================

 

Type code: VD31

Model: 330XI OL (EUR)

E-F-R series: E90

Series: 3

Type: LIM

Steering: LL

Doors: 4

Engine: N52

Displacement: 3.00

Power: 190 (258 hp)

Drive: ALLR

Transmission: AUT

Paint code: A22 - SPARKLING GRAPHITE MET

Upholstery code: LCSW - LEDER DAKOTA/SCH

Prod.date: 2006-11-07

S1CA SELECTION COP RELEVANT VEHICLES

S2CY BMW light alloy wheel, spider spoke 158

S4AD Interior trim strips, brushed aluminium

S4AE Armrest front, retractable

S5DC Rear-seat headrests, folding

P7RS Package Comfort

S8SP Control unit COP

S203 4-wheel drive

S205 Automatic transmission

S249 Multifunction f steering wheel

S255 Sports leather steering wheel

S302 Alarm system

S321 Exterior parts in vehicle colour

S354 Green windscreen, green shade band

S415 Sun-blind, rear

S417 Roller sun visor, rear door

S423 Floor mats, velours

S428 Warning triangle and first aid kit

S430 Interior/outside mirror with auto dip

S431 Interior rear-view mirror with auto dip

S441 Smoker package

S459 El. front seat adjustment w. memory

S465 Through-loading system

S481 Sports seat

S488 Lumbar support, driver and passenger

S493 Storage compartment package

S494 Seat heating driver/passenger

S497 Centre armrest, rear

S502 Headlight cleaning system

S508 Park Distance Control (PDC)

S520 Fog lights

S521 Rain sensor

S522 Xenon Light

S524 Adaptive Headlights

S534 Automatic air conditioning

S544 Cruise control with brake function

S548 Kilometre speedo

S563 Light package

S609 Navigation system, Professional

S620 Voice control

S644 Preparation f mobile phone w Bluetooth

S672 CD changer for 6 CDs

S676 HiFi speaker system

S851 Language version German

S863 Dealer List Europe

S889 Operating instructions, Portuguese

S993 model year code in VIN

 

 

http://i.imgur.com/k1n2ELq.jpg

 

 

http://i.imgur.com/Kq3OHty.jpg

 

 

http://i.imgur.com/YEXCtc1.jpg

 

 

http://i.imgur.com/7alkemB.jpg

 

 

http://i.imgur.com/IZh6n7S.jpg

 

 

http://i.imgur.com/3ftHiYl.jpg

 

 

http://i.imgur.com/ietIB2l.jpg

 

 

http://i.imgur.com/G71vcYs.jpg

 

 

http://i.imgur.com/Q6rrKEB.jpg

Edytowane przez boyler
Opublikowano

Dzięki siodema :) szczerze to kupując auto nie wiedziałem, że te fotele są pożądanym elementem wyposażenia przez wiele osób heh fakt pełna elektryka, pamięć, pompowanie boczków, lędźwi - świetna sprawa jak chcesz polatać szybciej w zakrętach - bardzo dobre połączenie komfortu na dłuższych trasach wraz z trzymaniem bocznym.

 

Z racji tego, że parę kilometrów i tras nim zrobiłem to spokojnie mogę opowiedzieć o spalaniu w tej konfiguracji. Miasto, miastu nie równe wiadomo, ale minimum jakie byłem w stanie wydusić

po mieście to 11,5 litra, na ogół jeżdżąc normalnie mam wyniki 12,5 - 13,8 (średnia z baku wahy) A 15 ście i więcej średniej nie miałem nigdy - może jestem emerytem hehehh ;) bądź kwestia małej ilości korków w moim przypadku - zauważyłem, że dzięki tempomatowi jestem w stanie ekonomiczniej śmigać, szczególnie w trasie i na obwodnicach miasta.

Dystans z północy do Zakopanego w dwie strony około 1400 km jadąc dynamicznie, na odcinkach ekspresowych często 150-170 na tempomacie średnia z trasy 9,5 :shock:

 

Chronologicznie wrzucając do tematu, to po zakupie od razu ręce skierowałem ku skrzyni biegów i olejowi w niej z racji tego, że ASO nie przewiduje wymiany, a producent skrzyni (moja ZF) tak.

Olej okazał się bardzo ładny, a na misce z filtrem data produkcji 2010r tak więc pierwszy właściciel faktycznie o to zadbał - plus ;) dyfry i skrzynka rodzielcza też przy okazji ogarnięte zostały i zalane świeżyną.

 

Pierwsze tuny to wymiana całego oświetlenie wnętrza na ledy - w tym podświetlenie nóg, podsufitowe jak i drzwi od dołu to całe led moduły-oprawki.

Fotek wszystkiego nie mam bo nie myślałem, że będę zakładać temat na forum ;)

 

http://i.imgur.com/Kqq2iLD.jpg

 

 

 

Tak samo z tablica rejestracyjną led całe oprawki - tylko, że z trzech rzędów pozostawiłem po jedym bo całościowo za mocno to świeciło.

 

http://i.imgur.com/7xutzIu.jpg

 

 

W ringi wrzuciłem markery LED i klasycznie czarny grill w macie bo jakoś mi lepiej on podchodzi od połysku na dzień dzisiejszy.

 

http://i.imgur.com/ZMWesFf.jpg

 

 

http://i.imgur.com/JD1Mhaw.jpg

 

 

O skóry sam zadbałem, a do wnętrza kupiłem na testy ori zapach.

 

http://i.imgur.com/0EGw4Ze.jpg

 

 

http://i.imgur.com/XVrGXz4.jpg

Opublikowano

Heh na szczęście w mojej mieścinie nie ma takich korasów jak w wuwua ;)

Ten pachnący wynalazek idealnie na takich koreczkach gumowych wchodzi w nawiewy - montaż, wygląd jak i zapach pierwszego dnia to jedyne jego plusy - jak ktoś chce co 5 dni wymieniać wkłady lub lubi jak z wozu niesie się perfumem jak od porządnego turasa na dyskotece to to nie jest wybór dla nich.

 

Prowadzenie auta:

 

Z racji tego, że w xdrive auto stoi trochę wyżej niż RWD postanowiłem coś z tym zrobić, nadal mając na uwadze to, że wóz jest na codzień do jazdy bez względu na warunki pogodowe czy drogowe.

Wybór padł na nowy zestaw sprężyn Eibach Pro-Kit, a i przy okazji by dwa razy nie rzeźbić wrzuciłem nowe amortyzatory Bilstein B6.

Pojeździłem tydzień by to się trochę "uklepało" i pojechałem na konkretną geometrię. Auto proste jak igła, aczkolwiek palnik musiał być użyty przy dwóch punktach by nie było niedociągnięć heh.

Po miesiącu i przejechaniu 1700 km pojechałem ponownie na sprawdzenie geometrii - praktycznie nic nie trzeba było poprawiać - ciut, ciut lekko zbieżność ale to gram "pół obrotu"

Wrażenia? - to powinno być w fabryce montowane :D

 

 

http://i.imgur.com/PXRdMy0.jpg

 

 

http://i.imgur.com/WYlSNtf.jpg

 

 

http://i.imgur.com/cr74v69.jpg

 

 

http://i.imgur.com/7CrtvvQ.jpg

 

 

http://i.imgur.com/5XD5oAD.jpg

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Już Ci to wcześniej pisałem ale powtórzę się :)

Plus za silnik, plus za pewną historię auta, plus za sporty (strasznie na to choruje).

Zdecydowanie przydałby się tutaj Mpak :norty:

 

Myślę, że przyjemności z jazdy Ci nie zabraknie :mrgreen:

 

 

ps. wrzuć więcej zdjęć na tym pro-kicie. Jestem ciekaw jak siadło.

.

Opublikowano
FAJNY WOZ ! odpusc mpak juz kazdy jezdzi na mpaku znajdz cos innego :)

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano
FAJNY WOZ ! odpusc mpak juz kazdy jezdzi na mpaku znajdz cos innego :)

faktycznie co drugie e90 jakie widuję jest z mpakiem :lol:

lol

 

na rynku wtórnym tez każda fura jest w mpakiecie, człowiek chciałby kupić jakaś normalną wersję no ale co zrobisz jak nie ma :lol:

 

 

Nie rozumiem tego "wyróżniania się" na siłę. Zadbana sztuka, w mpakiecie, do tego ładne koło plus dobre obniżenie i walić całą resztę laminatów. To jest BMW...nie Honda :lol:

.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.