Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Hej,

 

Nie ma różnicy w pasie przednim do wersji z klimą czy bez. Dokładałem do swojego E30 i nie ruszałem nic w pasie przednim

 

PZDR>

  • Zarejestrowani
Opublikowano
Kris... zdaje się, że jest dodatkowy otwór wlotu powietrza na chłodnicę klimy. Tak samo jeszcze niżej jest dodatkowy otwór dla chłodnicy oleju.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

https://www.google.pl/search?q=pas+przedni+e30&tbm=isch&imgil=J_ilCVOlyEgYHM%253A%253BYar9ISJXm2gktM%253Bhttp%25253A%25252F%25252Fwww.bazarek.pl%25252Fprodukt%25252F535081%25252Fbmw-e30-pas-przedni.html&source=iu&pf=m&fir=J_ilCVOlyEgYHM%253A%252CYar9ISJXm2gktM%252C_&biw=1280&bih=685&usg=__50UakrcOwJehTlFafktrxi1YVBg%3D&ved=0ahUKEwi59KX_s43KAhWhEHIKHUt8DJMQyjcIKw&ei=LvSIVrmlGqGhyAPL-LGYCQ#imgrc=J_ilCVOlyEgYHM%3A&usg=__50UakrcOwJehTlFafktrxi1YVBg%3D

 

Skraplacz idealnie pasuje w duży otwór, nawet jest ciut mniejszy wiec nie ma potrzeby dodatkowych nawiewów. Katalogi zamienników podają tylko rożnie miedzy przed i po lifcie. W moim prypadku wszystkie otwory montażowe do skraplacza wentylatora, spinek, mocowań, przewodów do skraplacza, otwór na przedowy elektryczne, no wszystko było dostosowane tak, że nic nie robiłem. Myślę żę tak samo do 325i podejrzewam ze miejsce na chłodnicę oleju dla tego modelu też jest już dostosowane miejsce. i raczej realoem to potwierdza: http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=1413-USA-06-1990-E30-BMW-325i&diagId=41_0129

Jedyne co nie pasowało to plastykowe kierownice powietrza.http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=1413-USA-06-1990-E30-BMW-325i&diagId=41_0123 Ale jak te od wersji bez klimy wyrzuciłem i zostawiłem bez tych kierownic. Nie zauważyłem by auto przez to cierpiało. w trasie się nie grzało aczkolwiek Visko częściej się załączało ale to ze względu na fakt ze skraplacz zasłania conieco i pewnie z tego powodu bylo słabsze chłodzenie. Ale sprawne visco i wentylator bez problemu trzymały temperaturę na odpowiednim poziomie.

 

PZDR>

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Co masz na myśli mówiąc o dwóch wlotach?? Jak to ma wyglądać? Masz jakieś zdjęcie, może czegoś poszukam A Tobie może chodzi nie o pas przedni a pas dolny tam gdzie halogeny itp??

 

 

PZDR>

Opublikowano

Są dwa wloty na chłodnicę, dolny jest do chłodnicy oleju i ten ma każdy pas a taki od klimy ma jeszcze nad nim jeden otwór mniej więcej tych samych rozmiarów. Jak obejrzysz sobie dokładki MT2 to zobaczysz też dwa wloty pomiędzy halogenami.

Pzdr

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dlatego piszę o tym czy mówimy o pasie przednim czy dolnym. To co Ty opisujesz to pas dolny. W pasach dolnych różnice były tylko w do 85 85-87 i 87-> i chyba po 87 różnica była tylko dla 325i, które miało chłodnicę oleju. Klima nie ma znaczenia tak jak automat.

 

pzdr

Opublikowano
Dlatego piszę o tym czy mówimy o pasie przednim czy dolnym. To co Ty opisujesz to pas dolny. W pasach dolnych różnice były tylko w do 85 85-87 i 87-> i chyba po 87 różnica była tylko dla 325i, które miało chłodnicę oleju. Klima nie ma znaczenia tak jak automat.

 

pzdr

No jak widzisz wyżej to ja rozkminiłem dobrze zamysł kolegi.

Pzdr

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Fakt, ale gdyby kolega zainteresowany klikną link z realoem lub zdjęcia z google które dałem na samym początku to mógł napisać ze chodzi o inny element. A tak nawet kolega nie pofatygował się obejrzeć zdjęć przez co zrobiły się domysły co kolega miał na myśli. Pełno takich na forum co nie potrafią doprecyzować o co im chodzi a jak człowiek zdjęciami chce pomóc to nawet na nie nie spojrzy.

 

Dalej jak wspomniałem, pas dolny nie ma znaczenia dla klimatyzacji. Jest różnica po 87 roku. Wszystkie wersje 316/318/320 mają ten sam pas niezależnie od klimy. 325/324td/324d mają pas z dodatkowym wlotem. I pewnie chodzi i chłodnicę oleju. Cena nowego pasa dolnego to 250 w zamienniku plus koszt przesyłki. Numer oem 41331961227 a nr. zamiennika kh0054227. Oczywiście to ten z dodatkowym wlotem.

 

PZDR>

Opublikowano

Jak tak dobrze orientujesz się w tych wszystkich pasach to może podłączę się do tematu bo czeka mnie wymiana pasa jak to nazywasz dolnego i tylnego do wąskiej 86r.

Są jakieś niuanse, albo na co miałbym zwracać uwagę żeby nie kupić złego? Oczywiście mam na myśli do wąskiej bo do szerokiej rozróżniam, może jakieś sugestię co do firm w zamiennikach żeby były dobrze spasowane?

Dzięki pzdr

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W tylnym do 87 nie było żadnych różnic. do 87 jest jeden rodzaj. Jeśli chodzi o przód. DO niby do 85 potem jest 85-87. Ale nie wiem czym się różną. musiałbym w katalogach popatrzeć. Jak się rozeznam dam znać :)P

 

PZDR>

  • Zarejestrowani
Opublikowano

Hehe... Kris, też jestem takim pasem zainteresowany, bo swój mam trochę pogięty i być może też będę chciał kupić ;) Na pewno chciałbym mieć wlot pod chłodnicę oleju (jeśli taki występował, ale w wąskiej chłodnica oleju chyba jest na poziomie dokładki i tam jest tylko wlot albo go nie ma) i wydaje mi się (z tego co oglądałem, realoem), że właśnie przed liftem były jakieś oddzielne pasy z wlotem powietrza dla chłodnicy klimatyzacji (na tym akurat mi nie zależy). U mnie także rok 86.

 

Marcinpp, co tam za nowy projekcik Ci się szykuje - może byś się pochwalił w galerii?

Opublikowano

No właśnie ja też potrzebuję pas z wlotem na chłodnicę oleju bo odnawiam cabrio ori 325 z wspomnianego 86r. Galerii na razie nie mam bo nie mam zdjęć, kiepska pogoda na foto story. Środek zrobiłem, na wiosnę odnowię skóry, a teraz czekam na pochromowanie zderzaków ale z tymi majstrami masakra bo czekam już ponad miesiąc i nic. Zostanie mi blacharka z zewnątrz i lakiernik ale to trochę później bo chcę to zrobić naprawdę profi a co za tym idzie nie tanio.

Pzdr

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

jadar-auto.pl

 

Wejdz w katalog i wklej taki numer: KH0054221 powinno wyjść zdjęcie pasa dla wersji 85-87.

KH0054220 pas dla wersji do 85

KH0054227 to jest dla diesla po 87 i taki jest opis, ale wydaje mi się że 325i też ma taki.

Ten wlot wyżej nie ma znaczenia. Skraplacz nie sięga tak nisko by cokolwiek to dalo po za tym obieg powietrza i tak jest wymuszony przez wentylator. Większe znaczenia ma przy chłodnicy które jest wyższa dla wersji na ciepłe klimaty. Wtedy ta chłodnica zachodzi nisko i ten wlot może ma znaczenie....może ten wlot też jest do jakiś wersji z automatem ale cieżko powiedzieć.

 

W real znalazłem jeszcze takie cudo: 41 33 1 933 772 to ma pas jak wersja 85-87 ale w ogromnymi wlotami powietrza.

 

PZDR>

  • Zarejestrowani
Opublikowano

Kris... super dzięki. Całkiem fajny ten katalog ;)

Co do wymuszenia obiegu przez wentylator... to przy optymalnej temp 90* wisko się nie załącza i lepiej, żeby nie musiało się załączać, więc lepiej żeby ten obieg był taki jak trzeba ;)

Co do wersji dla ciepłych krajów to właśnie w realoem występuje pod tym samym numerem co dla wersji z klimą.

Ten pas dla diesel'a to oczywiście wersja poliftowa (tak jak napisałeś >87).

Myślę, że najpierw muszę się dorwać na spokojnie do tego swojego pasa... przyłączyć chłodnicę oleju (sprawdzić, czy faktycznie ona jest pod pasem na wysości dokładki) i sprawdzić jak tam otwory się pokrywają z chłodnicą. Bo tak jak piszesz... jeśli ten dodatkowy otwór pod chłodnicę klimy nic nie da głównej chłodnicy i chłodnicy oleju, to chyba lepiej wziąć bez tego otworu - efekt może być tylko gorszy, bo będzie się bokiem dostawało dodatkowe niepotrzebne powietrze, które nic nie da :cool2:

A jak z jakością tych pasów? Podobnie nie jest źle pasy w zamiennikach dają radę w przeciwieństwie do błotników :duh:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Chodziło mi o elektryczny wentylator, który jest z klimą zawsze zamontowany. W chłodncy masz wtedy dwubiegowy czujnik. Jeden przy poniżej 90 ma pierwszy bieg a drugi coś lekko ponad 90. Wiec on zawsze pierwszys się załącza, a dopiero Visco. Mi po dołożeniu klimy, i nowego viscko co prawda częściej się załączało to Visco latem, ale głównie z kpl pasażerów +30, wspoma klima załączona i jakiś koreczek. wiec się trochę bardziej grzał. Ale nigdy temperatura mi nie przekroczyła pierwszej kreski po 12 wiec raczej wszystko działało prawidłowo. W trasie temperatura trzymała pion zawsze.

Jakość pasów...hmm cieżko powiedzieć, ale z tej firmy mialem błotnik w e30 i jedynym zabezpieczeniem był biteks od środka i oryginalny czarny kolor producenta błotnika i dopiero po drugiej zimię coś wychodziło, wiec gdyby był dobrze polakierowany to pewnie kilka ładnych lat by pośmigał. Tutaj też mi się wydaje że gdyby dobrze go zakonserwować i polakierować, to będzie śmigał i smigał. Ale z racji narazenia na kamienie to pomyślałbym i tak na oklejeniem jego folią ochronną.

Odnośnie katalogu, daj TWoje dane (Imię nazwisko, adres do wysyłki, tel i meil), założę konto, przydzielimu ceny hurtowe i możesz zamawiać :P

 

 

PZDR>

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.