Skocz do zawartości

Charakterystyka sportowej skrzyni biegów


Kecaj72

Rekomendowane odpowiedzi

Witam..

Mam kolejne pytanie odnośnie sportowej skrzyni biegów:

 

S2TBA SPORT-AUTOMATIK-GETRIEBE Sportowa automatyczna skrzynia biegów

 

Niestety moderator zamknął mój poprzedni temat dot. tej skrzyni , dlatego zakładam nowy.

 

Czy ktoś z forumowiczów miał do czynienia z tą skrzynią.

 

Jeździłem dzisiaj 5 z taką skrzynią, niestety nie jestem do końca zadowolony z jej działania...ale być może tak ma być.

Mianowicie, kiedy jadę spokojnie na "D" skrzynia przyzwoicie zmienia biegi w górę i w dół...Podobnie jest kiedy daję ostro w palnik...nie ma w/g mnie jakichś niepokojących objawów.

Natomiast kiedy zmieniam sobie na SPORT i zaczynam bawić się łopatkami , zwłaszcza przy zmienianiu z 2 na 3 i przy redukcji z 3 na 2 jest jakieś takie dziwne szarpnięcie, czego na innych biegach nie ma...

Mam wrażenie że ogólnie na "SPORCIE" skrzynia pracuje gorzej, w sensie że tak jakby bardziej podszarpywała..

I teraz pytanie - czy tak ma być...czy coś w skrzyni zaczyna się złego dziać...

Z tego co wiem automaty w BMW są udanymi skrzyniami...

Dodam , że olej w skrzyni był wymieniany ok. 10 tys. km. wstecz..

 

Dzięki za informacje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikt nic nie wie?... A czy jeżeli podepne auto pod urządzenie diagnostyczne, czy cos o stanie skrzyni biegów się dowiem? Domyslam sie ze jeżeli będzie jakiś początek problemu mechanicznego, urządzenie nic nie wykaże...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest normalna skrzynia doposażona w sportowy wybierak, łopatki i sportowy soft....Nie powinny występować żadne szarpnięcia, u mnie chodzi bardzo płynnie.
Spolszczenie CCC na PW ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie..a tutaj przy zmianie z 2 na 3 i redukcji z 3 na 2 to tak jakby ktoś w plecy dechą przywalil.. Nie ma żadnego metalicznego uderzenia czy cos w tym rodzaju,a jedynie szarpniecie.

 

Dzięki za informacje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że sportowa skrzynia (automat ZF + sportowy soft) może różnie działać z różnymi silnikami. W 550i, które ma waco_o2, może nie szarpać ale ciekawe jak działa w dieslach. Dobrze by było aby wypowiedzieli się właściciele modeli 530d oraz 535d , którzy posiadają opcję S2TBA.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wlasnie nie mylic stanowczego zapiecia biegu z szarpaniem. Mialem tak w 530d w 535d i teraz w 530i więc chyba to nie skrzynia.

 

Czy skrzynia na sporcie redukuje wogole bieg do 1 ? Raczej rzadko i dlatego najbardziej odczuwalne to jest z 2 na 3.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak Kacper..masz racje..tylko to jest skrzynia sportowa i można łopatkami zmienić biegi nawet do 1..

 

Zredukować do 1 biegu można i w normalnej automatycznej skrzyni w trybie manualnym :)

 

Pytanie trochę z innej beczki ale również dotyczące opcji S2TBA. Mam u siebie zwykłą skrzynię automatyczną. Lewarek pracuje lekko, a w trybie manualnym przełączanie biegów można porównać do klikania myszką. Miałem okazję przejechać się sportowym automatem i tutaj lewarek chodził dużo ciężej. Miałem wrażenie, że coś z nim jest nie tak. Ale może to normalne i sportowy lewarek ma po prostu twardszą charakterystykę pracy. Proszę o opinię osób, które miały możliwość sprawdzenia sportowego lewarka zmiany biegów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.