Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie moderatorów i wszystkich forumowiczów

Od miesiąca jestem szczęśliwym posiadaczem e90 320i n46, końcówka 2006, automat

Autko z potwierdzonym przebiegiem 160 tyś,cały ori Jeszcze zostało mi sprawdzić geometrie która powinna być sprawdzona przed zakupem ale nic nie wykazywało żeby autko miało jakieś przygody więc sobie darowałem.

 

http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/905/iBPoRE.jpg

 

Z racji, że jest to moja pierwsza bawarka jestem troszkę zielony ze znajomości problemów związanych z marką, lecz codziennie dokształcam się na forum.

Napotkałem na parę problemów, które chciałbym zrobić, i przedstawię co udało mi się znaleźć i proszę o ewentualnie sugestie i drobną pomoc znawców tematu.

 

1. lekkie falowanie obrotów ale tylko na biegu jałowym ( 1-2 mm na wskazówce) , na ssaniu czy klimie w normie, czasami chwilowy spadek poniżej 500

Przyczyn jak wiadomo może być cała masa trzeba wszystko sprawdzić ale najprawdopodobniejsza po objawach u mnie to wyczyszczenie regulatora biegu jałowego powinno pomóc.

 

3. po podpięciu kompa wyskoczyło kilka błędów i tutaj zacznie się zabawa

http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/910/6YsKCU.jpg

1. s0195 No communication possible with : telephone control unit – szwankujący moduł mulf, regeneracja ?

2. 002a6f DME- Valvetronic, minimun lift execeeded – wyczyszczenie wtyczki czujnika valvetronic z uszczelką powinno pomóc

3. 002a82 – DME VANOS instake – zacięty vanos ??

4. 002e68 DME knock sensor 1 i 1 – jeśli się pojawią ponownie to wymiana czujników spalania stukowego ?

5. 005de0 DSC : brake-pad wear : plaisibility, front axle – czujnik klocków

6. 005e5b DSC- DSC button - ???

7. FRM błędy – szwankuje moduł FRM ? przeprogramowanie pomoże ?

8. 00a112 CAS ELV fault –błędy wspomagania przeprogramowanie pomoże ?

9. 00a116 CAS critical status, el steering lock – wspomaganie, przeprogramowanie pomoże ?

10. 00a46d CID malfunction due to periphery- chyba coś związane z dodatkową pompą wody gdyż przy tym samym przebiegu wyskoczyło

11. 00A6d1 JBE Auxiliary water-pump- szczotki w dodatkowej pompie wody ?

 

czy obrane kierunki napraw błędów i interpretacja jest właściwa ?

poniżej błąd vanos, czego może dotyczyć co sprawdzić ?

http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/910/ac97Rr.jpg

Opublikowano
Skasuj błedy na poczatek i sprawdz czy wracaja, co do falowania u mnie tez występuje- wyczyścilem elektrozawory zmienilem uszczelki i poprawiłem mocowanie gumy miedzy przepustnica a obudowa filtra powietrza. Faluje mniej ale od czasu do czasu sie zdarza
Inpa, ncs expert, chętnie pomogę okolice Konina
Opublikowano

Jasne, że skasowane, po odpaleniu nic nie wyskoczylo oprocz mulfa, i dalej lekko faluje ale wyczyszcze regulator posprawdzam reszte mozliwych przyczyn falowania, uszczelnie wszytstkie nefralgiczne punkty wycieków, olej w skrzyni też w planach, termostat do wymiany gdyż przy obecnych temperaturach dochodzi max do 92 i spada do 82 i tak w kółko,

odme też wymienie profilaktycznie, zrobie z 500 km i zobaczę co dalej wyskoczy

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Zakupiony pakiecik startowy :

 

-świece denso vk20

- cewki beru zs324

-smar do swiec beru zkf 01

- odma ori wraz z 3 przewodami

- filtr oleju i kabinowy Mann

- czujnik spalana stukowego vdo siemens

- klocki tył textar

- olej millers 0w40 xf longlife

- plyn chlodniczy Prestone

-plyn hamulcowy ate sl6

-plyn wspomagania pentosin chf 11s

-olej do dyfra millers EE TRANSMISSION 75W90

- kompler rozrządu febi + 2 koła zębate pompy oleju

- termostat wahler

- komplet uszczelek silnika

pod klawiature, pod pompe vacum, podstawe filtra oleju, miski olejowej, czujnika poziomu oleju, eletrozaworów, czujnika polozenia walka , czujnika valvetronika,

-zrobiona geometria

 

Calosc gratow i sprawdzenie geometrii ok 3500 , montaż po nowym roku

W lutym jestem umowiony na profilaktyczną wymianę oleju w skrzyni i od razu renegeracja mechatronika , wszyysko na ori Zfa u naszego forumowego kolegi gorlika79

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
W tym aucie przede wszystkim masz zrobić porządek z katalizatorami i sondami, bo to one sterują całą pracą tego silnika. Jeśli katy ci padły przy 160tys - zwróć uwagę czy silnik dużo oleju bierze.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.