Skocz do zawartości

Olej w Mostach i Skrzyni


Rysiekogl

Rekomendowane odpowiedzi

Wcześniej miałem Honde CRV co 40 tysiecy trzeba było wymieniać olej w mostach. Czy w e70 też trzeba, jeżeli tak co ile? Drugie pytanie czy olej w skrzyni automatycznej trzeba wymieniać , czytam różne czasopisma i opinie są podzielone. Jedni nie ruszają oleju , drudzy stanowczo polecają wymianę . Mam pierwszy raz auto z automatem.
WWW.POLISAOGL.PL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz dwie wersje. Jedna serwisu która stanowczo odradza wymianę - to są ich pieniądze jak się rozp.....szy, a drugie producentów tych części, którzy wręcz krzyczą aby pamiętać o regularnych wymianach. I teraz kogo się posłuchasz? Ja wybrałem producenta.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przebieg nie duży, być może zrobiona wymiana, ale ja dla świętego spokoju bym to właśnie zrobił teraz. Zawsze jak kupuję samochód używany, wliczam sobie w cenę pakiet startowy. Wiadomo trochę Cię to pociągnie za kieszeń, ale warto to zrobić dla swojego spokoju. Potem masz na jakieś 100 tyś, problem z głowy. Rób wymianą skrzynia, tylny dyferencjał, przedni rozdzielacz w jednym czasie.ZF zaleca wymianę co 70 - 100 tyś. km. Ale nie rób tego na serwisie. Ja wolę robić to w niezależnym warsztacie, któremu zależy na kliencie, a serwis wiadomo, że do niego i tak pojadą. Ja omijam serwisy z daleka. Nie raz miałem z nimi styczność, wpisy wpisami, a rzeczywistość okazywała się brutalna.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za info. Olej w silniku + wszystkie filtry, zmieniłem zaraz po kupnie. Muszę poszukać dobrego warsztatu który zajmuje się wymianą oleju w wymienionych przez Ciebie elementach. Mój znajomy ma nalatane 240tys w E53 i nic nie wymieniał (auto ma od nowości) mówi że serwis nie kazał to nie wymienia. Ja jednak wole wymienić

Pozdr

WWW.POLISAOGL.PL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Witam. Właśnie co do tego oleju w skrzyni to również słyszałem dwa fronty-jeden serwis nie ruszać bo w...... a drugi-niezależni mechanicy -to jak to nie wymieniać! olej ma swoją żywotność i po pewnym czasie traci swoje właściwości i koniecznie wymiana ( widziałem wyjętą misę olejową w x3 to było w niej tyle syfu że złapałem się za głowę) ,tak po około 100 tyś km. no i co robić? Jerzy czy w swoim aucie wymieniłeś olej po awarii w skrzyni czy też stało się to przed wymianą? Pytam bo doczytałem się na innym poście że miałeś awarię. W moim iksie przekroczyłem już stówkę i chyba też zdecyduje się na wymianę bo serwisom nie ufam za ch..ja. Pozdro. :cool2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I przed i po. Zanim mi padła mechatronika, to miałem po wymianie oleju w skrzyni zrobione 15 tys. km. Potem po wymianie mechatroniki, aby ważna była gwarancja na część, producent nakazuje zalanie skrzyni świeżym olejem i nowy filtr. Tak że znowu dodatkowy koszt. I potem na stronie ZF-a masz właśnie podane co jaki czas powinno się robić wymianę oleju w ich automacie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Panowie, nie znajdując odpowiedzi, odgrzewam kotleta. Ile oleju do przedniego mostu, a ile do tylnego? Chciałbym zalać coś z Motula, tak teraz :) polecają mechanicy od BMek. Co z Motula polecacie? Może taki Gear 300 75W90? Czy Gear 300 LS 75W90? A może jakiś inny z tej firmy? Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też jestem ciekaw ile i jakiego oleju gdzie wchodzi. Może ktoś by napisał i wyszczególnił co gdzie jaki i ile? Ja mam teraz wymienić olej w silniku i nie wiem ile wchodzi. Jak się sprawdza i dolewa olej do silnika bo chyba nie ma w nim szabelki, chodzi o silnik 3.0si. Wymieniłbym przy okazji olej w przednim moście i tylnym.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wchodzi ok 1 l w most, i tyle samo w skrzynię xdrive, w tylnym moście jest trochę zabawy żeby wymienić, oleje kupowałem w ASO, do skrzyni jest w białej butelce z logiem bmw do mostów castrol - mam chyba jeszcze w garażu sprawdzę i dam znać
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co niektórzy odpisują różne dziwne rzeczy, nie powiązane z moim pytaniem :D ....więc jeszcze się powtórzę... Co z Motula polecacie do mostów? Może Gear 300 75W90? Czy Gear 300 LS 75W90? A może jakiś inny z tej firmy?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

witam

 

GA6HP19ZTU

E70

3.0i from start production to present

The transmission fluid has a Condition Based Service interval of approximately 100,000 miles; please refer to S.I. B00 07

02 for further information. Never mix any other oil with this transmission fluid when doing repairs or topping up.

Shell M-1375.4, BMW Part No. 83 22 0 142 516.

 

GA6HP26ZTU

E70

X5 4.8i from start production to present

The transmission fluid has a Condition Based Service interval of approximately 100,000 miles; please refer to S.I. Bulletin

B 00 07 02 for further information. Never mix any other oil with this transmission fluid when doing repairs or topping up.

Shell M-1375.4, BMW Part No. 83 22 0 142 516.

 

 

1.0 Transfer Case Operating Fluids

Model: .. Fluid: .. BMW Part Number:

E70 All models .. TF0870 .. 83 22 0 397 244 (1 Liter)

 

Note: Before opening the container, shake the container to evenly mix the additives with the oil.

Pozdrawiam Andrzej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

witam

 

Czyli na tyle ile rozumie angielski olej powinno sie wymieniać co 100 tys mil czyli co 160 tys km

 

to sa zalecenia BMW :D

 

.... zalecenia producenta skrzyn to zupelnie inna bajka :cry2:

 

http://fs5.directupload.net/images/160312/mn7uwusl.jpg

 

 

=> " Zaleznie od stylu jazdy Firma ZF zaleca wymiane oleju co 80.00 do 120.000 km lub najpozniej po uplywie 8 lat "

 

https://www.google.de/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=3&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwij2PiUhLvLAhVM5xoKHYd8D-cQFggqMAI&url=https%3A%2F%2Fwww.bimmerfest.com%2Fforums%2Fattachment.php%3Fattachmentid%3D472571%26d%3D1414451942&usg=AFQjCNFzg_eHRTlV8piqKfL2Pq59yfb6ag

Pozdrawiam Andrzej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Moderatorzy

Jestem zwolennikiem wymiany oleju w skrzynia ale jak przeczytałem artykuł o E39 która zrobiła milion kilometrów bez wymiany oleju w automacie to już sam nie wiem :wink: http://www.auto-swiat.pl/uzywane/test-dlugodystansowy-bmw-serii-5-e39-jak-wyglada-auto-ktore-przejechalo-milion/mnh4d

Niemcy zgodnie z zaleceniami BMW i ZF oleju w skrzyni nie wymieniają przy zwykłej eksploatacji ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kruk...a potem sprzedają Polakom...czyli nam. :D :cool2: Moim zdaniem olej jaki by nie był...ma termin przydatności. No i sam napisałeś, przy zwykłej eksploatacji...tzn? 3-5 lat. Po tym okresie sprzedają :D A i kiedyś wszystko było trwalsze,kto przy normalnej eksploatacji wymieniał pompę wody...czy olej w skrzyni w mercedesie124 lub audi 100? :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Eeeee F10 widziałem już ponad 500tys. przebiegu i olej też w skrzyni nie wymieniany :)

Choć jak pisałem wcześniej nadal jestem zwolennikiem wymiany oleju w skrzyni i wymieniam zawsze przy przebiegu 160 tys.

Pomimo tego że ZF czyli producent skrzyni pisze:

All ZF transmissions are therefore filled with the semi-synthetic or fully synthetic premium grade oil ZF-LifeguardFluid. Thanks to the optimization of the lubrication properties, a lower fuel consumption and, consequently fewer CO2 emissions, is achieved. Under normal conditions, it lasts a vehicle's entire life cycle, but it can age prematurely in case of excessive loads – such as from frequent use of trailers or quick, sporty driving. Therefor an oil change is recommendable after 80 000 to 120 000 kilometers or eight years.

 

Czyli przy normalnej eksploatacji http://olej na całe życie pojazdu jednak przy dużym obciążeniu pojazdu wymiana co 80-120tys.km lub co 8 lat :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Kolego, wymieniaj i nie żałuj. Zarówno w skrzyni jaki w mostach. Na logikę biorąc: tam jest kupę rzeczy ścieralnych. Nasze fury raczej nie jeżdżą 89 km/h w trasie lecz szybciej. Wszystko się nagrzewa, trze itd., więc parametry olejów tracą własności. Nie ma co się czarować. Zatem wymieniaj i nie słuchaj serwisu. Tak jak poprzednicy mówili ASO musi na czymś zarabiać, a naprawa skrzyni, mostu to są duże koszty.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.