Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Czy kroś z forumowiczów może podpowiedzieć jak sprawdzić elektrozawór podcśnienia sterujący EGR ? Historaia jest taka ,że od czasu do czasy zapala się kontrolka Check engine . Samochód jeżdzi w zasadzie normalnie . Błedy na komputerze są różne . Raz tylko przepływomierz , innym razem przepływomoierz EGR i DPF . Przepływomierz sprawdzony , EGR technicznie sprawny . Moje podejrzenie jest takie , że problem tkwi w sterowanieu EGR'a a w zasadzie w jego brakiu . Wydaje się że nie jest podawane podciśnienie na EGR czyli praktycznie EGR się nigdy nie otwiera . Sprawdziłem to zdejmując wężyk podciśniena z EGR , zatykająć go palcem i zwiększająć obroty silnika . Nie było żadnego podciśnienia . Na wężyku doprowadzającym podciśnienie do elektrozaworu podciśnienie jest ok . Na kabelku sterującym na podłaczomym voltomierzu po właczeniu zapłonu 0V po uruchomieniu silnika 10,7V niezależnie dod obrotów silnika . Czy takie objawy oznaczają , że elektrozawóe jest uszkodzony ? Czy to napięcie nie powinno się zmieniać w zależności od obrotów ?
Opublikowano
takie objawy wygladaja na zapchany dpf... on psuje wszystkie przeplywy stad moga pojawiac sie bledy EGR oraz przeplywomierza.
Opublikowano
Mam nadzieję że DPF jest ok , bo co jakiś czas jest uruchamiane wypalaneie i samochód jeździ normalnie , będę jednak musiał sprawdzić . Zależy mi na sposóbie sprawdzenia tego konkretnego zaworu . Trochę szkoda mi kasy na wymianęzaworu , który może być sprawny .
Opublikowano

Temat w zasadzie zamknięty . Elektrozawór wymieniony i sterowanie EGR'em wróciło do normy . Miałem możliwośc podłaczenia EGR bezpośrednio do zaworu sterującego i obserwacji reakcji na zmianę obrotów silnika .

- przed wymianą elektrozaworu - brak jakiejkolwiek reakcji zaworu EGR na obroty silnika

- po wymianie :

a) wolne obroty - zawór otwarty czyli jest podciśnienie na wyjściu zaworu

b) zwiększanie obrotów - zawór zamknięty tzn. brak podciśnienia na wyjściu zaworu

c) stabilne wysokie obroty - zawór otwaryty - jest podciśnienie

Myślę , że aby sprawdzić ten zawór nie trzeba mieć dodatkowego EGR'a jak w moim przypadku , tylko polegać na obserwowacji wytwarzanego podciśnienie na wężyku wyjścia elektrozaworu w zależności od obrotów silnika .

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.