Skocz do zawartości

E90 320D Wibracje gwałtowne przyspieszanie, tylko 3 bieg AT


FadMaker

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Panowie!

 

e91 LCI 320D N47 177hp, 216Hp/417nm 2009 192kkm skrzynia automatyczna ZF6HP19Z

 

Zauważyłem u siebie następujący objaw. Podczas przyspieszania (2300-3000 obr.) pojawia się u mnie wibracja na całej karoserii.

Wartość obrotów nie jest przypadkowa, gdyż właśnie wtedy silnik osiąga max moment obrotowy. Dziwi mnie tylko to, że objaw ten ma miejsce tylko na 3cim biegu.

Skok momentu na 2gim biegu jest agresywniejszy niż na 3cim- objaw nie wystepuje. O ile mi się wydaję wzrost predkości obrotowej wału napędowego na czwartym biegu jest większy niż na 3cim i wibracje też nie wystepują, Wiem, że moment jest nieco wyższy niż wskazywany przez ZF (400nm) Jednak latałem dwoma innymi (takimi) automatami. które miały podniesiony moment do ok. 440-460 i objaw ten nie występował, dlatego też tak zostawiłem.

Zdaję sobie sprawę, że temat był już poruszany, jednak objawy jakie wskazywali inni użytkownicy były inne , nikt jednak kto uporał się z tymi wibracjami nie

wypowiedział się co było przyczyną.

 

wykres momentu i mocy:

http://zapodaj.net/69d5c228b9e85.jpg.html

 

bezpośredni link do wykresu:

http://zapodaj.net/69d5c228b9e85.jpg.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Odświeżam trochę temat, pojawiły się nowe okoliczności:

 

-wymieniłem oba gumowe łączniki (przy skrzyni biegów i samym moście) i pierścień centrujący

-podporę wału

 

nie dało to żadnego pozytywnego rezultatu ale zaobserwowałem, że usterka postępuje bo wibracje pojawiły się również na wyższych biegach (głównie pod obciążeniem)

np. kiedy na czwórce, piątce jadę pod górę. Po krótkim czasie i kilku dynamicznych przyspieszeniach zaczynam słyszeć dyferencjał (szumi jakbym miał z tyłu krzywo zużyte opony). Jak się zatrzymam i rozpędzę to dalej szumi ALE jak sie zatrzymam i wykonam np. zawracanie w miejscu np. w lewo kiedy dyfer przerzuca napęd na jedno z kół i znowu się rozpędzę, nie szumi.

 

W związku z tym, umiera dyfer, czy może któraś półoś? Jutro jak będe miał chwilę spróbuje ściągnąć z z niego trochę oleju i zobaczę w jakim jest stanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z reguły przy przebiegach od 500tys km padaja krzyzaki na wale bo nie maja smarowania, nie ma sensu regenerowac krzyzakow koszt okolo 200-250zł, wazne: kup caly wal razem z gumami i podpora, znajdziesz za 50zł plus przesyłka, do tego wymiana u Pana Mietka około 1 godzina z 50zł, czyli razem okolo 120zł koszt naprawy.

te 192tys km to pewnie miał po 2 latach eksploatacji, dlatego obstawiam krzyzaki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.