Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 65
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie wiem dlaczego tak dymi ci spod korka. Sprawdź odmę.

 

To stukanie zdecydowanie za głośne, ale przed odkręceniem wydaje się w normie.

Prawdopodobnie pompa vacum do wymiany oraz uszczelka od niej - ale wcześniej porównaj to stukanie z takim samym silnikiem u kogoś innego. Pompa trochę kosztuje.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano

Nie wiem czy to dym raczej para wodna , różnica temperatur., też obstawiam na pompe , jak podpompuje hamulec stuki ustają. Ciekawe czy jest skomplikwana wymiana tej pompy.?

 

 

Wysłane z mojego iPad przez Tapatalk

Opublikowano
Kolego mialem e60 535d teraz e92 335d w e60 mialem identyczna sytuacje jak Twoja i gdzies na forum znalazłem ze to "normalne zachowanie w tych silnikach" w e92 mam dokładnie taka sama sytuacje tylko ze tu nie "kopci" ;) wiec ja utrzymuje wersje ktora kiedys gdzies wykopalem na forum ze to "norma". Jak znajdziesz jakies rozwiazanie to chetnie skorzystam :)

Garage:

f87 M2 LCI 2018r -> https://bit.ly/3BgwoE6

e92 M3 2010r -> https://bit.ly/3BgwoE6


Ex:

e46 318i 1999r

e46 330Ci 2002r

e60 535d 2006r

e92 335d 2007r @410KM/750Nm -> http://bit.ly/2NRV79i

Opublikowano
Te stuki to raczej norma w tych silnikach. Ja u siebie wymieniłem pompę vacum na nową oryginalną i nie ustały te stuki. Choć w twoim przypadku dochodzi jeszcze zapocenie pompy. Odmę wymienił bym profilaktycznie bo nie jednokrotnie nadmiar ciśnienia w komorze korbowej powoduje wydmuchiwanie oleju rożnymi uszczelkami.
Opublikowano
Odma nowa w x3 3.0d nic nie stuka po odkreceniu korka.

 

A przed wymiana stukalo? Ktory rocznik tej x3? Ja wymienialem u siebie odme na nowa OEM i nic to nie zmienia jak stukalo tak dalej stuka ale wymienilem ja bardziej profilaktycznie ;) a nie przez stuki bo uznaje je za "normalne" :)

Garage:

f87 M2 LCI 2018r -> https://bit.ly/3BgwoE6

e92 M3 2010r -> https://bit.ly/3BgwoE6


Ex:

e46 318i 1999r

e46 330Ci 2002r

e60 535d 2006r

e92 335d 2007r @410KM/750Nm -> http://bit.ly/2NRV79i

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja raczej nie odkręcam korka w 3.0d na odpalonym silniku, ale jak kiedyś sprawdzałem to te stuki na pewno nie były tak głośne.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano

To że stuka pod korkiem to pewnie pompa vacum to jest nieisttone zainteresowalem sie stukaniem bo slychac je w kabinie

ogolnie BMW to straszne gowno nigdy wiecej nie wladuje sie w ta marke, nie wiem co padlo panewka wal tlok nie znam sie na tym cos strasznie napieprza a tak byc nie powinno. Niby te silniki najlepsze ale może nowe , mam kilka aut roznych marek i kilka bmw i problemy sa tylko w bmw. Do jednej bemki to sie ludzie mechanika pytaja czy cos specialnie psuje bo stoji u niego co miesiac a byla nowa z salonu pl kupiona 1 wlasciciel wiec tu nie ma mozliwosici o kreceniu licznika itp.

Na forum ludzie maja problem z tym stukaniem jezdza nic sie nie dzieje ale to nie ursus zeby tak silnik pracowal.

 

Opublikowano
Odma nowa w x3 3.0d nic nie stuka po odkreceniu korka.

 

A przed wymiana stukalo? Ktory rocznik tej x3? Ja wymienialem u siebie odme na nowa OEM i nic to nie zmienia jak stukalo tak dalej stuka ale wymienilem ja bardziej profilaktycznie ;) a nie przez stuki bo uznaje je za "normalne" :)

Ja odme zmieniam z raz w roku czyli co druga wymiane oleju

sprawdzalem w x3 i nie stuka nic, po odkreceniu korka kopci tak samo

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To mniej prawdopodobne, ale pomyślałem czy problem nie tkwi np. w padniętym wtrysku? Sprawdzałeś wcześniej korekcje wtryskiwaczy?

Ogólnie bardziej stawiam na problem z panewkami - jeśli to pompa vacum tak nie stuka.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
To ze silnik teraz nie odpala wcale nie musi miec związku ze stukaniem. Ja jak wspominałem mialem identycznie w e60 przejezdzilem 40.000km bez problemow (przebieg 350.000km ;)), teraz mam e92 zrobilem juz prawie 10.000 i tez bez problemow jedyna roznica miedzy e60 a e92 to w e60 kopcilo jak u Ciebie w e92 nie kopci (za kopcenie moze odpowiada odma) Co do tego ze nie odpala jesli silnik Ci kreci ale nie chce zapalic sprawdz czy dochodzi paliwo. Bo moze to jest problem.

Garage:

f87 M2 LCI 2018r -> https://bit.ly/3BgwoE6

e92 M3 2010r -> https://bit.ly/3BgwoE6


Ex:

e46 318i 1999r

e46 330Ci 2002r

e60 535d 2006r

e92 335d 2007r @410KM/750Nm -> http://bit.ly/2NRV79i

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ten silnik wogole ma kiepskie opinie

 

 

Wysłane z mojego iPad przez Tapatalk

 

Pokaż mi mniej problematyczny silnik diesla w BMW niż 3.0d (231-235KM). Chyba nie jesteś w kwestii awaryjności silników diesla w Bmw na bieżąco.

Ja śmigam z tym silnikiem 5,5 roku, zrobiłem tylko 100 tyś km ale przebieg jest kilkukrotnie większy i prawie wszystko ciągle oryginalne (wtryski, pompa CR, turbina, 2-masa, sprzęgło, rozrząd, vacum itp). Wiadomo: nowe świece i sterownik, termostaty, sonda lambda bardziej profilaktycznie, rolki paska PK - eksploatacyjne sprawy.

 

W E60 231KM są min. inne wtryskiwacze - elektromagnetyczne, w E9x piezoelektryczne.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano

No 3.0d jest najlepszy wiadomo ale co z tego jak jest awaryjny wiadomo ze wypada lepiej do 2.0d poprostu diesel to nieporozumienie, pali troche mniej ale trzeba miec abonament u mechanika.

 

 

Wysłane z mojego iPad przez Tapatalk

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Napisz co konkretnie jest awaryjne w tym silniku (3.0d 231KM) , może coś pominąłem przez ostatnie lata.

Każdy silnik może się zepsuć...ale akurat ten nie jest awaryjny na tle innych silników Bmw oraz konkurencji.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie wszystkie M57 3.0d są takie same; wtryskiwacze, turbiny, głowice, kolektory itd Są bardziej lub mniej udane konstrukcje.

Na pierwszych dwóch stronach (a dalej już nie szukałem) nie znalazłem żadnej informacji o stukach pochodzących z 3.0d 231KM z E9x.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Silnik 3.0d 231KM jest tylko montowany w E9x, inne warianty się różnią. Blok pasuje jeszcze do min E60/61, E65, E70...

Kiedyś też myślałem że 3.0d 231KM jest taki sam w E9x i E60 - ale tak nie jest, choć to dosyć podobne silniki to min. wtryski i turbina są inne.

 

Lepiej napisz jak idzie diagnoza i czy auto odpaliło. Jak chcesz wykluczyć vacum, to musiał byś wyciągnąć z niej "sztangę" - prostokątny kawałek stali który może powodować ten hałas (ale ze składaniem tego później trzeba być ostrożnym) i wtedy spróbować odpalić.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano

Auto odpalilo kluczykiem serwisowym nie wiem czy wczesnie nie odpalal dlatego ze podlaczlm pod kompa i cos sie rozkodowalo, ale bledow nie bylo nigdzie, wsadzilem serwisowy odpalil odrazu, jutro wyciqgam ta pompe, z moim szczesciem a raczej glupota pewnie silnik do wymiany

A auto mam 3 miesiace, to sie nacieszylem. A jak ta sztange wyciagnac?

Ta pompa widze jest na 3 srubach czy da sie ja bez dekla wymontowac?

 

 

Wysłane z mojego iPad przez Tapatalk

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak ściągniesz dekiel, to wtedy można wyciągnąć tą metalową prostokątną część z pompy:

https://www.google.pl/search?q=pompa+vacum+budowa&biw=1112&bih=699&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjplN_0usfJAhXELA8KHdBhDy0Q_AUIBigB#tbm=isch&q=pompa+vacum+bmw+budowa&imgrc=iEtr98uRIU4IYM%3A

która się tam obraca i wytwarza podciśnienie.

Po sprawdzeni uważaj przy składaniu, załóż dekiel i przekręć przed odpaleniem kołem pasowym aby sprawdzić czy się dobrze wszystko ułożyło.

Ja też bardziej stawiam na panewki :( ale sprawdzić nie zaszkodzi.

 

To że nie mogłeś odpalić, to zasługa Inpy gdy diagnozowałeś auto.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.