Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

E91, 330xd, 2006, 300k przebieg

 

OBJAWY

Podczas jazdy po mieście i przy prędkościach w przedziale 30-80km/h problem jest niezauważalny.

Natomiast na równej drodze już powyżej 60km/h można zauważyć głuche stukanie w okolicach przedniego, lewego koła.

- im większa prędkość tym głośniejsze stukanie i odczuwalne na kierownicy drgania.

- przy prędkościach ok 90-100km/h drżenie i stukanie jest najbardziej wyczuwane gdy auto jedzie jednostajną prędkością np na tempomacie a nasila się gdy auto swobodnie zwalnia czyli jak wyłączę tempomat albo puszczam gaz.

- przy prędkościach powyżej 120-140km/h wali już konkretnie i drżenie czuć na kierownicy, pod nogami, pod tyłkiem niezależnie od tego czy auto zwalnia, czy przyspiesza, czy jedzie na tempomacie.

- podczas hamowania z dużych prędkości bardzo drży kierownica i trzęsie samochodem. Podczas dojeżdżania do świateł czuję falowanie hamulców.

 

Auto od początku jak je kupiłem nie jeździło gładko a wręcz mocno drżało i huczało. Wymieniłem opony, wyprostowałem felgi bo były BARDZO powgniatane, wymieniłem oba łożyska. Po każdym takim zabiegu robiło się ciszej i przyjemniej. Na tę chwilę zostało tylko to stukanie.

 

FAKTY

- podczas wyprasowywania prawego łożyska pękła zwrotnica i zamówiłem używkę razem z piastą, założyłem nowe łożysko i po tym czułem dużą zmianę w "gładkości" jazdy

- w czerwcu zmieniłem też tarcze i klocki i tutaj ciekawostka bo hamulce falowały od samego początku (wątpię, żeby nowe tarcze były krzywe no ale różnie to bywa)

- wyprostowałem felgi, bardzo były krzywe, po tym poczułem dużą różnicę i ulgę - facet który prostował mówił, że tak wygięte felgi na 99% spowodowały skrzywienie piast

- zawieszenie jest ok, nigdzie nie ma luzów, pękniętych gum etc

- opony nowe, wszystkie takie same

- łożyska w sumie nowe (pół roku)

- zamieniałem przednie koła z tylnymi i nie ma różnicy

- nie ma typowych dla przegubu objawów, nie stuka na skręconych kołach, nie stuka przy przyspieszaniu

- oleje w dyfrach wymienione

 

Jakieś pomysły?

Opublikowano

A próbowałeś założyć inne, oryginalne, nie prostowane felgi? Myślę, że do perfekcji nie da się wyprostować tych które masz, więc może jednak one są winne?

Może półoś krzywa? Jakieś tuleje ławy?

Opublikowano

skoro to nie wina opon to jak kolegqa napisał sprobuj z innymi kołami.

Ja kiedys mialem opone ktorej guma rozmiekła od plamy oleju .Byla to opona run flat, i mimo iz felga była prosta i kolo wywazone było czuc cos w rodzaju "człapania " na tej oponie i sie to czuło,może nie mocno ale jednak tak a opona miała wysoki profil bo 55.

KWADRATOWE KOLO TEZ SIE NA MASZYNIE WYWAZY A DALEJ BEDZIE KWADRATOWE :D

weź wrzuc inne kola 100 procent proste pewniaki i oceń

Opublikowano

Pisałem, że zamieniałem koła i zawsze wali z przodu z lewej. Przecież nie wszystkie są identycznie krzywe, jeśli to byłoby koło to waliłoby w innym miejscu po przekładce. Poza tym prostowałem felgi i byłem przy prostowaniu każdego z kół, widziałem jak wyglądało przed i jak po.

 

Spróbuję jutro przejechać się gdzieś gdzie mi miernikiem zegarowym sprawdzą piastę.

Opublikowano
Mialem kiedys woz z przednim napedem i dlugo nie moglem sobie poradzic z wibracjami przenoszonymi na karoserie. Okazalo sie ze byl wyrobiony przegub wewnetrzny tzn od strony skrzyni, luz byl niewielki. Po wymianie problem ustal, moze warto sprawdzic.
to nieprawda, że ten bigos zaszkodził
Opublikowano
Mialem kiedys woz z przednim napedem i dlugo nie moglem sobie poradzic z wibracjami przenoszonymi na karoserie. Okazalo sie ze byl wyrobiony przegub wewnetrzny tzn od strony skrzyni, luz byl niewielki. Po wymianie problem ustal, moze warto sprawdzic.

 

Tak brałem to pod uwagę ale jakoś nikt nie potrafił mi jednoznacznie tego ocenić. W tym tygodniu będę badał auto pod kątem krzywej piasty.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.