Skocz do zawartości

323i M52 B25 TU nastawnik wałka rozrzadu


Mustafa1010

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Ostatnio zakupilem bmw e46 323i 2.5l 170km. Samochód ma jakiś problem więc podłaczylem go pod kompa.

Wyskakuje błąd : Nastawnik wałka rozrządu 1.

Obiawy są takie, że auto raz bardzo fajnie przyspiesza az przyjemnie wciska w fotel a raz bardzo słabo sie zbiera, zazwyczaj wtedy silnik pracuje jakby nie na wszystkie cyl. szarpie w dolnym zakresie obrotów.

 

Wyminiłem wczoraj czujnik położenia wałka rozrządu na ori bmw, i nic to nie dało.

 

Pytanie co to jest ten nastawnik walka? , kupiłem ori zawór nastawnika walka, ta cześć z tym małym bolcem co się chowa i wysuwa, ale nie wyminilem tej części ponieważ ten zawór co mam w aucie to szybciej wychodzi ten bolec i sie chowa jak obrócę, natomiast ten kupiony bardzo wolno reaguje na obroty.

 

Co mam dalej robić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie musisz wymieniać od razu całych vanosów co Ci powiedzą w serwisie zapewne. Wystarczy wymienić uszczelniacze, a przyspieszanie w dolnych pariach obrotów znacząco się poprawi. Jeśli chodzi o wymiane nie jest dośc skomplikowana. Tu masz prawie wszystko opisane:

http://www.beisansystems.com/procedures/double_vanos_rattle_procedure.htm

Są też filmiki na youtube jak się wymienia. Informacji o tym jest bardzo dużo,ponieważ 90% BMW które jeździ nie mają na 100% sprawnych vanosów. Niestety jest to wada fabryczna i z biegem czasu i km po prostu uszczelniacze twardnieją i robią się nieszczelne. Koszt to ok. 500zł + pół dnia roboty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie obczaiłem i nie jest to żadna filozofia, a już sobie wyobrażałem rozbieranie tego vanosa, ściąganie kół, łańcuchów, zaznaczanie jak z rozrządem, blokady :mad2: , a tu sprawa aż tak tragicznie nie wygląda.

 

Postaram się zamówić te uszczelnienia i brać sie do roboty.

 

A takie jeszcze pytanie , czasem jak łapie takiego muła to niekiedy trzęsie budą i przy dodawaniu gazu słychać jakby nie na wszystkie cyl chodził.

To też wina vanosa, tzn tych uszczelniaczy????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

W sumie to już trzy szt. podmieniałem i nadal to samo. Tylko na jednym z nich silnik przy odpalaniu długo kręcił.

Wyczaiłem już że problem jest z przyspieszaniem gdy np. na niskich obrotach tak ok 1.5rpm dodam mocniej gazu, wtedy auto szarpnie i powoli przyspiesza, a gdy w miarę delikatnie dodam i wkrece go na jakies 2.5rpm wtedy mogę na maxa depnąć i elegancko idzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.