Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Ostatnio zakupilem bmw e46 323i 2.5l 170km. Samochód ma jakiś problem więc podłaczylem go pod kompa.

Wyskakuje błąd : Nastawnik wałka rozrządu 1.

Obiawy są takie, że auto raz bardzo fajnie przyspiesza az przyjemnie wciska w fotel a raz bardzo słabo sie zbiera, zazwyczaj wtedy silnik pracuje jakby nie na wszystkie cyl. szarpie w dolnym zakresie obrotów.

 

Wyminiłem wczoraj czujnik położenia wałka rozrządu na ori bmw, i nic to nie dało.

 

Pytanie co to jest ten nastawnik walka? , kupiłem ori zawór nastawnika walka, ta cześć z tym małym bolcem co się chowa i wysuwa, ale nie wyminilem tej części ponieważ ten zawór co mam w aucie to szybciej wychodzi ten bolec i sie chowa jak obrócę, natomiast ten kupiony bardzo wolno reaguje na obroty.

 

Co mam dalej robić?

Opublikowano

Czyli błąd uszkodzenie vanosa, a jakis sposób naprawy?

Czy tylko kupno innej całej głowicy z vanosem, zastanawia mnie czy wymiana uszczelniaczy coś by pomogła?

Opublikowano

Nie musisz wymieniać od razu całych vanosów co Ci powiedzą w serwisie zapewne. Wystarczy wymienić uszczelniacze, a przyspieszanie w dolnych pariach obrotów znacząco się poprawi. Jeśli chodzi o wymiane nie jest dośc skomplikowana. Tu masz prawie wszystko opisane:

http://www.beisansystems.com/procedures/double_vanos_rattle_procedure.htm

Są też filmiki na youtube jak się wymienia. Informacji o tym jest bardzo dużo,ponieważ 90% BMW które jeździ nie mają na 100% sprawnych vanosów. Niestety jest to wada fabryczna i z biegem czasu i km po prostu uszczelniacze twardnieją i robią się nieszczelne. Koszt to ok. 500zł + pół dnia roboty.

Opublikowano

No właśnie obczaiłem i nie jest to żadna filozofia, a już sobie wyobrażałem rozbieranie tego vanosa, ściąganie kół, łańcuchów, zaznaczanie jak z rozrządem, blokady :mad2: , a tu sprawa aż tak tragicznie nie wygląda.

 

Postaram się zamówić te uszczelnienia i brać sie do roboty.

 

A takie jeszcze pytanie , czasem jak łapie takiego muła to niekiedy trzęsie budą i przy dodawaniu gazu słychać jakby nie na wszystkie cyl chodził.

To też wina vanosa, tzn tych uszczelniaczy????

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

W sumie to już trzy szt. podmieniałem i nadal to samo. Tylko na jednym z nich silnik przy odpalaniu długo kręcił.

Wyczaiłem już że problem jest z przyspieszaniem gdy np. na niskich obrotach tak ok 1.5rpm dodam mocniej gazu, wtedy auto szarpnie i powoli przyspiesza, a gdy w miarę delikatnie dodam i wkrece go na jakies 2.5rpm wtedy mogę na maxa depnąć i elegancko idzie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.