Skocz do zawartości

316.Za wysokie obroty podczas jazdy na każdym biegu.


gegebmw

Rekomendowane odpowiedzi

Proszę się zapoznać.

viewtopic.php?f=68&t=120678

W ramach dobrego humoru poprawiłem.

 

 

 

Witam, to moj pierwszy temat na jakim kolwiek forum.

Niedawno zostałem posiadaczem bmw e36 316i 1997r w sedanie. Mam dziwne odczucie że obroty przy jeździe są jak by zawyżone. Na biegu jałowym niecałe 1500rpm/min więc raczej w porządku. Natomiast jadąc na 5 biegu przy prędkości 100km/h mam prawie 3500rpm/min, przy 120km/h ponad 4000rpm/min. Czy tak powinno byc? Wydaje mi sie to dziwne ponieważ wcześniej miałem e36 compact z tym samym silnikiem 316i (choc pewne różnice w silniku zauważyłem, np obudowa filtra oleju czy to ze compact był na wiskozie a w sedanie mam wiatrak elektryczny) i te obroty były niższe. Jak jest u was?

 

Ps. napisałem, że obroty są jakby zawyżone, ale nie chodzi mi o przekłamanie licznika, gdyż wyraźnie słychac że faktycznie kręci się tak jak pokazuje licznik.

jeśli napisałem coś nie tak, proszę o pouczenie..

 

Z góry dzięki za zainteresowanie, pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

różnice na 99% wynikają z różnych przełożeń w dyferencjale, według realoem w sedanie powinieneś mieć 3.38, w compacie 316i zawsze też było 3.38, skrzynie są identyczne

 

może ktoś coś wymieniał/modził, według internetowego kalkulatora wychodzi jakbyś miał dyfer z automatu czyli 4.44

 

wejdź pod samochód na śrubie, pomiędzy tzw. uszami, będziesz miał blaszkę, na której jest wybite przełożenie

 

 

obroty 1500 na biegu jałowym nie są normalne, nawet na ssaniu nie powinno tyle być, tylko jakieś 800-900, wiec może tylko obrotomierz przekłamuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam i dziękuję za poprawkę moderatorowi.

Dzięki wam za odpowiedzi.

 

Hmmm według vinu samochód z fabryki wyjechał w manualu. Chyba że ktoś faktycznie coś grzebał. Sprawdzę w tym tygodniu to przełożenie i dam znac. Te niecałe 1500 obrotów na biegu jałowym faktycznie nie są w porządku, aczykolwiek nie jestem pewien czy faktycznie silnik tyle ich wtedy ma i nie jest to przekłamanie licznika, postaram się to ogarnąc. Natomiast podczas jazdy zdecydowanie słychac, ze silnik ma takie obroty. Sprawdze najpierw te przełożenie i zobaczymy.

 

Pozdrawiam ;)

ps. Rafal_13 jak bys mogl w wolnym czasie doprecyzowac umiejscowienie tej blaszki bo nie do konca sie orientuje. Ale mysle, że znajdę jak byś nie znalazl czasu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przelozenie dyfra jak odczytasz nic ci nie da. Obojetnie jakie by nie bylo to licznik musi zawsze pokazywac poprawnie obroty.

 

Wedlug mnie coś z licznkiem, moze od r6 albo uszkodzony.

 

 

Szkoda wchodzić nawet pod auto chyba ze bardzo chcesz wiedziec jakie przelozenie ma dyfer ale do usterki to akurat nic nie pomoze

szukam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przelozenie dyfra jak odczytasz nic ci nie da. Obojetnie jakie by nie bylo to licznik musi zawsze pokazywac poprawnie obroty.

 

Wedlug mnie coś z licznkiem, moze od r6 albo uszkodzony.

 

 

Szkoda wchodzić nawet pod auto chyba ze bardzo chcesz wiedziec jakie przelozenie ma dyfer ale do usterki to akurat nic nie pomoze

 

Na pewno? Skoro jade na 5 biegu 100km/h i wyraźnie słychac że silnik raczej ma tyle obrotów ile na liczniku czyli te niecałe 3500rpm/min, bo pamiętam że w compakcie było słychac ze ma mniej i pokazywalo mniej (chyba rowne 3000rpm/min albo niecałe) wiec wydaje mi sie że zależy to od dyfra. Chyba że od skrzyni. Licznik raczej nie przeklamuje. A co do licznikawydaje mi sie że gdyby był z r6 to przekłamanie bylo by większe ale nigdzie nie moge znaleźc. tak czy siak słysze ze silnik ma wieksze obroty niż ten w compakcie. Zobacze tę blaszke. Dodatkowo zresetowałem komputer ale chyba nic nie pomoglo, czytałem że warto to zrobic zeby wykasowac stare niepotrzebne błędy/informacje w komputerze wg tego: viewtopic.php?t=44027

 

Ps. dzięki za zainteresowanie, pozdrawiam ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kwestia czy masz w koncu te obroty na luzie poprawne czy nie, ile masz na luzie bo to zasadnicza kwestia i dyfer nie ma nic do wysokich obrotów na luzie.

 

 

cała reszta się zgadza tak jak piszesz, możesz mieć krótszy dyfer i dlatego przy predkosci 120 masz 4tys obrotów.

 

Możesz założyć dłuższy (o niższym przełożeniu bliżej 3, ja w 2.8 mam dyfer 2.93 chyba, pozwala mi to jechać na 2 biegu 110 prawie na godzine i moge się rozpedzić do 220-230, jakbym miał krótszy dyfer (cos około 3.5) na 2 biegu jechałbym tylko 80 przy takich samych obrotach, a predkość max. spadłaby do około 190 czy nawet mniej.

 

Masz temat o przełożeniach i dyfrach podwieszony na początku listy tematów. Poczytaj jaki bedzie dla ciebie najlepszy i ewentualnie zmień.

szukam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie czytałem o tych dyfrach. Teraz już rozumiem. Na luzie mam niecałe 1500rpm/min. nie wiem dokładnie, 1400/1450 jakoś tak będzie. Troche za dużo ale słychać że raczej tyle będzie i najpierw zajme się tym bo powinno być około 900. Zobacze też jaki mam faktycznie dyfer może będzie ta blaszka a jak nie to dźwignę samochód i będe krecic kołem i liczyć.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

możesz jeszcze zobaczyć przy jakich obrotach masz odcięcie paliwa. Na luzie gaz w podłoge i zobacz ile masz odcinke dla twojego silnika i zobacz do ilu się wkręci.

 

Krokowiec do sprawdzenia, może też czujnik temperatury ponieważ on też wpływa na obroty.

szukam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

możesz jeszcze zobaczyć przy jakich obrotach masz odcięcie paliwa. Na luzie gaz w podłoge i zobacz ile masz odcinke dla twojego silnika i zobacz do ilu się wkręci.

 

Krokowiec do sprawdzenia, może też czujnik temperatury ponieważ on też wpływa na obroty.

 

 

Ok dzięki, jutro to wszystko posprawdzam, ps a co sądzicie o sondzie lambdzie? raczej odpada bo ona objawia się tylko na zagrzanym silniku mam racje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem tylko tą odcinke bo okropna pogoda a nie mam możliwości w garażu. A mianowicie skale na liczniku mam do 7 tyś i dokładnie na końcu przy 7 tyś może 6,9 tyś jest odcinka. Chyba w porządku?

za dużo powinno być jakieś 6300-6400, dyfer masz dobry 3,38, no to mamy winowajcę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem tylko tą odcinke bo okropna pogoda a nie mam możliwości w garażu. A mianowicie skale na liczniku mam do 7 tyś i dokładnie na końcu przy 7 tyś może 6,9 tyś jest odcinka. Chyba w porządku?

za dużo powinno być jakieś 6300-6400, dyfer masz dobry 3,38, no to mamy winowajcę

 

 

Nierozumiem. Licznik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sory nie doczytałem wcześniejszego posta. Też mi się wydaje że to licznik, wszystko z autem jest w porządku, jeździ sie nim przyjemnie (pomijając brak mocy z uwagi na 102km :D) nie faluje, zbiera sie równo itp. Tak się składa że mam uszkodzony wyświetlacz w liczniku gdzie pisze przebieg. Kupie pewny licznik z r4 i zobaczymy co będzie po wymianie. Dzięki narazie za pomoc ;) Pozdrawiam.

 

ps. po resecie tego komputera w sumie zauważyłem że na wolnych obrotach mam teraz 1200/1300 więc jeśli licznik przekłamuje o te 500 to teraz by sie zgadzało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.