Skocz do zawartości

BMW e60 530i 170kW KILKA PROBLEMÓW


Byniek66

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Ostatnio ciężko się dzieje z moim samochodem i zaczęły się naprawy:

 

Na początek zepsuł się alternator (albo regulator napięcia) auto dostawało za duży prąd - Alternator wymieniony, niestety uszkodzeniu uległ również akumulator, którego również wymieniłem. Podczas wymiany dowiedziałem się, że jest problem z IBSem i żebym umówił się na termin. Wtedy sprawdzą czy to IBS czy kable do wymiany, co jak co IBS około 250E kabelki i osprzęt około 200E (ceny w salonie BMW w Niemczech). Byłem u znajomego na kompie, jest błąd związany z IBSem, tylko nie wiem od czego zacząć, kable, wtyczki, czy od razu ta klema minusowa IBS? Jak zrobić test? Czytałem trochę w tym temacie i zauważyłem, że można niby odłączyć pojechać na kompa skasować błąd itp. No i właśnie w tym kierunku zmierzam. Ciekaw jestem czy można takiego IBSa używanego zamontować (znalazłem używki po 39E)? (gdybym miał teraz problem tylko z tym to pal licho, ale zaraz opiszę resztę problemów, przez które wydatek może okazać się bardzo duży).

 

Następna rzecz to wahacze tył oraz paski,rolki, ale odnośnie ich nie mam pytań:)

 

Kolejna rzecz to najprawdopodobniej "JEŻ". Moja dmuchawa zachowuje się dziwnie, działać działa jedynie co dziwnie wyje (cicho) tak jakby wiatraczek kręcił się i przestawał na moment i tak się powtarza cały czas, można by to również przyrównać jakby do spadku napięcia w dmuchawie.

 

Idzie zimniejszy czas i zauważyłem, że zaczyna mi trochę dymić z wydechu (ale raczej tylko na początku zanim przejadę parę dobrych kilometrów) kolega mówi, że najprawdopodobniej woda w katalizatorze i żebym mu "dał", na dodatek takie mam dziwne odczucie lekkich drgań jak stoję gdzieś na parkingu, bądź światłach (olej mam wymieniony, świece również nowe mają jakieś 8t km przejechane i od kiedy zostały wymienione nie było problemu, wręcz odwrotnie auto zaczęło lepiej chodzić, te drgania zauważyłem teraz gdy temp. jest w granicach 2-5st)

 

Na komputerze pokazuje również problem z układem kierowniczym. Czasem jak stoję na światłach i nie trzymam kierownicy ona sobie sama delikatnie się porusza prawo,lewo:) Podobno czujnik od el. wspomagania kierownicy (czy może jednak czujnik kąta skrętu?)

 

No i na koniec najdziwniejsze: Rano jak wchodzę do samochodu, to coś dziwnie w nim "pachnie" jakby zepsute jedzenie. Odpalę silnik, nawiewy i smrodzik znika.

 

 

 

Proszę o jakieś fachowe porady, pomysły i z góry dziękuję :)

 

Będę zaglądał co trochę, bo chciałbym naprawić samochód jak najszybciej:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Inteligentna klema IBS steruje prądem podawanym do ładowania akumulatora i na odbiorniki prądu w aucie.Wyszukaj tematy o niej na Forum.Jeśli na komputerze diagnostycznym jest błąd IBS (nie daje się go wykasować) to klema jest do wymiany.Oczywiście można kupić używkę ale trzeba sprawdzić jej stan.W E39 takich klem nie ma.

Sprawdź testem lub podłącz auto pod komputer jakie ładowanie daje alternator.Jeśli nie doładowany jest akumulator to przyczyną może być wolno dmuchająca dmuchawa.

Z zapachem to mogło być coś wylane na dywanik.

Ogólnie to radziłbym podłączyć auto pod interfejs diagnostyczny i zobaczyć błędy jakie posiada i czy są to błędy występujące na stałe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

więc tak:

 

przykrego zapachu już nie ma, dodam tylko, że na 100% nie było nic wylane oraz nie mogło być żadnego jedzenia.

 

Błąd IBS po skasowaniu wraca, więc poszukam sobie używki na start.

 

Teraz muszę się zająć wahaczem z tyłu i tu prosiłbym o pomoc: Rys. http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=NA71-EUR-03-2002-E60-BMW-530i&diagId=33_1165

 

Muszę wymienić wahacze poprzeczne (nr19) wylewa mi się z niego smarowanie, tylko, że nie wiem czy ten zestaw: http://www.ebay.de/itm/BMW-5er-E60-E61-ORIGINAL-MEYLE-QUERLENKER-REPARATUR-SATZ-6-TEILIG-HINTEN-/311340068360?fits=Platform%3AE60&hash=item487d506e08:g:Q00AAOxy3NBSkjod wystarczy? czy powinienem jakieś tuleje podomawiać? Mechanik powiedział, że wystarczy te dwa wymienić, tu jest całe zawieszenie na tył, czytałem, że MEYLE można później naprawić, wymieniając kilka pierdółek i zawieszenie jest jak nowe, dlatego chcę wymienić całość na MEYLE.

 

Gdyby ktoś mógł mi pomóc z tym byłbym bardzo wdzięczny (Najlepiej jakby ktoś mógł podać numery potrzebnych podzespołów realoem.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejne pytanie:

 

Mam tutaj link do IBSa od e60 M5 ( http://www.ebay.de/itm/BMW-5er-E60-M5-Batteriekabel-minus-Original-Neu-61127842638/291599641288?_trksid=p2047675.c100005.m1851&_trkparms=aid%3D222007%26algo%3DSIC.MBE%26ao%3D1%26asc%3D20140117130753%26meid%3D0acce8f88f354b1690542f6e5ad984cb%26pid%3D100005%26rk%3D3%26rkt%3D4%26mehot%3Dlo%26sd%3D272050542549 )

 

w katalogu po numerze widać, że niby pasuje tylko do M5, nigdzie nie mogę znaleźć nic konkretnie czym się różni od tej do 530i. Czy mógłby mi ktoś podpowiedzieć czy będzie pasować i działać w moim samochodzie? Cena jest nie ukrywam okazjonalna.

 

Pozdrawiam

 

EDIT - dostałem informację od sprzedawcy, że nie będzie pasował, ciekaw jestem tylko dlaczego, skoro są identyczne, może ktoś mi wytłumaczy w czym jest różnica? Bo wychodzi na to, że każde BMW ma taką samą klemę, jednakże nie można włożyć IBSa z 3 do 5 itp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.