Skocz do zawartości

N46 Problem z Vanosem po wymianie rozrządu i uszczelniaczy


echo

Rekomendowane odpowiedzi

Mój znajomy mechanik ma problem. Robił wydawałoby się standardową pracę. W E90 320i wymieniał rozrząd i uszczelniacze zaworowe. Zdejmowana była głowica. Wszystko robione z blokadą rozrządu. Uszczelka pod głowicą oczywiście nowa.

 

Po złożeniu wszystkiego do kupy hałasuje vanos wydechowy i wpisuje błędy do komputera związane w vanosem. Wszystko rozbierał i sprawdzał już kilka razy. Vanos był wymieniony na drugi ale jest to samo. Vanosy sprawne na 100% bo były montowane do innego silnika i chodziły idealnie. Ma ktoś jakiś pomysł i może przetrawiał już podobny przypadek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może jakiś kanał olejowy jest zapchany i nie ma ciśnienia. Mi kiedyś po wymianie uszczelki miski olejowej też budą trzęsło i silnik pracował nierówno i były błędy od vanosów, ale samo się uspokoiło na drugi dzień i już błędy nie wróciły.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po co ściągaliście głowicę do wymiany uszczelniaczy? Po co generować dodatkowe koszty: uszczelka głowicy, szpilki głowicy, planowanie itd...

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znajomy mechanik to by zrobił bez ściągania głowicy. Może została uszkodzona podczas remontu? Ja bym ją sprawdził na szczelność bo jeśli vanosy ok to albo z głowicą coś nie halo albo rozrząd źle ustawiony. Mechanik specjalizuje się w BMW? Robiłem u siebie w N46 uszczelniacze zaworowe i nie zdejmowałem głowicy. Jest sporo miejsc gdzie można zrobić błąd. Mógł na przykład źle zablokować koło zamachowe i będą takie kwiatki.

 

Podaj dokładne numery błędów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robiłem z bratem N46 143KM ale w e46 kilka dni temu. Kumaty mechanik zrobi to przede wszystkim bez ściągania głowicy oraz nawet bez blokad. Zaraz odezwą się głosy że się nie da bez profesjonalnych blokad, ale spokojnie się da.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dywagacje nad sensem demontażu głowicy nie mają tu znaczenia. Była potrzeba jej zdjęcia w celu sprawdzenia jeszcze pewnych kwestii. Że da się wymienić uszczelniacze bez zdejmowania głowicy jest oczywiste i wiadome.

 

Błędy są związane z vanosem. Nie pamiętam dokładnie jakie. Jutro poproszę o ustalenie tego i wrzucę tu na forum.

 

Ustawienia rozrządu były dokładnie sprawdzane i tak już pomijając kwestię blokady itd. Mechanik jest doświadczony i BMW robi dużo. Na tym polega hit, że wszystko teoretycznie jest ok, sprawdzone na wszystkie sposoby. Standardowa robota wykonywana już wielokrotnie zamieniła się w tajemniczą zagadkę. Problem z głowicą odpada, na wszelki wypadek były sprawdzone kompresje, wszystko jest idealnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystkie elementu Vanosa były podmieniane? koła na których jest łańcuch, czujniki, elektrozawory?

 

Wykluczasz błąd mechanika i piszesz że vanos sprawdzany. A jednak jedno z tych dwóch najprawdopodobniej się nie potwierdzi, tylko które..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wykluczam błędu mechanika. Wprost przeciwnie. Gdzieś błąd został zrobiony, tylko właśnie o to chodzi, że nie wiadomo gdzie i na czym polega.

 

Jutro zdobędę te błędy oraz dowiem się o resztę elementów vanosa. Koło wydechowe sprawdzone, bo tak jak pisałem pracuje obecnie w innym samochodzie bez problemu, a z innego siedzi w tym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie po złożeniu wszystkiego do kupy występowały wahania obrotów. Okazało się że pasta (przeciwodkręcniom) którą posmarowałem śruby które skręcają koła vanosa z wałkami spłynęła do elektrozaworu i przytkała jeden z nich. Przeczyściłem i dokładnie wypłukałem obydwa i problem nie było.

 

Musisz sprawdzić jaki to błąd. Czy chodzi o wałek/vanos wydechowy czy dolotowy i zamieniać miejscami czujniki/elektrozawory. No chyba że problem w innym miejscu.

 

Skąd wiadomo że hałasuje vanos wydechowy? Jak to mechanik odkreślił ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niekoniecznie mechanik zawalił.

Trochę odbiegnę od tematu: Znam przypadek po wymianie rozrządu w Golfie III 1.8 - wiadomo, prosta robota...ale auto nie odpala. Później sprawdzenie wszystkiego kilka razy i dalej nic. Okazało się, że tzw "palec" się upalił pewnie bezpośrednio przed samą wymianą rozrządu - taki zbieg okoliczności.

Pisałem wcześniej o wymianie uszczelniaczy w E46 N46 318i 143KM - tam też obroty falowały po wymianie i złożeniu wszystkiego, ale przyczyną okazała się niesprawna pompa powietrza. Wymiana na inną rozwiązała problem.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.