Skocz do zawartości

Bmw e36 316i compact 1995r problem z chłodzeniem.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam! Jestem posiadaczem BMW e36 316i compact 1.6 z 1995r i mam problem dotyczący chłodzenia a mianowicie chodzi o to, że jeżeli stoję na rozgrzanym silniku 15min w korku to silnik zaczyna mi się mocniej nagrzewać a wiatrak się nie załącza.

 

- mam wentylator elektryczny

- niedawno wymieniałem chłodnicę, czujnik temperatury, termostat

- podłączyłem wentylator na krótko do akumulatora i działa tylko na szybkich obrotach (bo czytałem że są wolne i szybkie)

- w momencie kiedy mi się grzeje włączam klimatyzację i nawiew ciepły na maksa i wtedy temperatura jest normalna tzn na "środku".

 

ma ktoś pomysł co to może być? Ja myślę, że potrzebuje nowy wentylator ale szkoda mi wydawać pieniędzy na nowy jeśli to nie będzie to.

Opublikowano

nawet jeśli wiatrak działałby tylko na drugiej pozycji (szybkie obroty) to nadal silnik nie powinien się przegrzewać

 

skoro po włączeniu klimy wiatrak działa na na szybkich obrotach to problem na 99 % leży w termowłączniku, ale skoro wiatrak działa tylko ona szybkich obrotach, po podłączeniu na krótko to też jest do wymiany

 

termowłącznik znajdziesz z prawej strony chłodnicy,

Opublikowano
Właśnie problem w tym, że termowłącznik został wymieniony więc nie pozostało mi nic oprócz wymiany wentylatora. Kiedyś słyszałem że można zrobić coś takiego w skrzynce z bezpiecznikami żeby wyjąć jeden przekaźnik i zewrzeć go w pewnych punktach tak, aby wentylator chodził cały czas. Jest to możliwe?
Opublikowano
oczywiście że tak :) wystarczy wiedzieć które nózki przekaźnika połączyć na stałe i już. Schemat przekaźnika znajdziesz na googlach, zobaczysz który sygnał który masa, który zasilanie i spokojnie dasz rade.
szukam
Opublikowano
Właśnie problem w tym, że termowłącznik został wymieniony więc nie pozostało mi nic oprócz wymiany wentylatora. Kiedyś słyszałem że można zrobić coś takiego w skrzynce z bezpiecznikami żeby wyjąć jeden przekaźnik i zewrzeć go w pewnych punktach tak, aby wentylator chodził cały czas. Jest to możliwe?

da się tak zrobić, tylko po co?? nie lepiej kupić na szrocie za grosze używany wentylator i nie kombinować

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Kupiłem nowy wentylator i go podłączyłem. Niestety nadal się nie załącza i teraz już nie wiem co mam zrobić. Nagrzał się prawie na czerwone pole, a wentylator nadal nic.
Opublikowano
no jak ma się właczyć skoro nie sprawdziłeś przekaźnika. Sprawdziłeś we wtyczce czy chociaż prąd dochodzi do wentylatora, sprawdziłeś przekaźnik ? czy wymieniasz na oko kolejne elementy zamiast sprawdzić co jest uszkodzone.
szukam
Opublikowano
Ok, mój kolega miał zapasowe przekaźniki po swoim bmw i je zamieniłem. Niestety samochód nadal się grzeje, więc problem tkwi gdzie indziej :/
Opublikowano
Ten sam problem miał kuzyn ale w audi a3 mimo wszystko jest taka opcja jak awaryjne załączenie się wentylatora , sprawdź czy aby dobrze jest podpięta kostka, bywa tak ,że gdzieś jest przerwa na kablu ,albo kostka jest do wymiany ,czasem do błahostka ,u niego akurat pomogło rozebranie kostki i na nowo przepięcie kabli, no chyba ,że przerwa w rezystorze, sprawdziłeś w końcu ten czujnik? do sprawdzenia silnik wentylatora, porozbieraj kostkę obejrzyj piny.

Ryk Silnika to dla mnie muzyka,

Siła przybywa gdy bunią bokiem zarywam :)


♥B♥M♥W♥


http://forum-lines.ru/rez/ab275050.gif

bo sztuka to zabić muchę boczną szybą ;)

Opublikowano

Problem zażegnany i rozwiązany. Oto powody, dlaczego nie chciał mi się załączyć wentylator:

 

1. Poszedł rezystor w wentylatorze

2. Rok temu kupiłem nowy termostat (podróbkę). Nie wiedziałem że jeżeli oryginalny termostat nawala, to się otwiera, lecz jeżeli jest to podróbka to się blokuje i nie otwiera na duży obieg co właśnie u mnie się stało

3. Zapowietrzony układ chłodzenia

 

tak wiec wpływało na to więcej niż jeden czynnik, ale w końcu wszystko działa :mrgreen:

Opublikowano
Problem zażegnany i rozwiązany. Oto powody, dlaczego nie chciał mi się załączyć wentylator:

 

1. Poszedł rezystor w wentylatorze

2. Rok temu kupiłem nowy termostat (podróbkę). Nie wiedziałem że jeżeli oryginalny termostat nawala, to się otwiera, lecz jeżeli jest to podróbka to się blokuje i nie otwiera na duży obieg co właśnie u mnie się stało

3. Zapowietrzony układ chłodzenia

 

tak wiec wpływało na to więcej niż jeden czynnik, ale w końcu wszystko działa :mrgreen:

 

 

O rezystorze pisalam, wazne ze problem z glowy....

Ryk Silnika to dla mnie muzyka,

Siła przybywa gdy bunią bokiem zarywam :)


♥B♥M♥W♥


http://forum-lines.ru/rez/ab275050.gif

bo sztuka to zabić muchę boczną szybą ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.