Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzien dobry, od 2 tygodni borykam sie z problemem nadmiernego zuzycia oleju. Po przeczytaniu forum stwierdzilem, ze powodem usterki jest uklad odpowietrzenia oleju.

 

W zeszlym tygodniu wymienilem separator oleju, udroznilem rurki, ktore ida od niego. Nie wymienilem ich na nowe, bo trzeba by bylo czekac na nie kilka dni, a auto bylo mi bardzo potrzebne.

 

Po wymianie auto przez kilka dni nie bralo oleju, po ok. tygodniu pojawil sie komunikat dolania litra. W tej chwili dolewam 1 litr na ok. 800-1000 km.

 

Oprocz brania oleju zauwazylem nastepujace objawy:

1. Silnik faluje na obrotach, gdy jest zimny,

2. Czasem slysze na biegu jalowym jakby nierowna prace delikatnego wiatraczka,

3. Co ok. 200 km czuje w kabinie zapach spalonego oleju, po ok trzech takich sytuacjach, pojawia sie kontrolka dolania litra,

4. Na nizszych obrotach, jak dodaje gazu, slysze glosniejsze buczenie silnika, jakby mala dziurka w wydechu, wydech jest ok.

5. Jak odkrecam wlew oleju, zarowno przed i po wymianie odmy to mocno zasysa korek, slychac chlapanie a silnik nie reaguje na obrotach, chlapanie nie jest takie glosne jak na filmikach na forum.

6. Dookola wlewu widac ubrudzenia, jakby olej tez delikatnie wyrzucalo gora.

 

Oprocz tego sprawdzalem kompresje, jest w normie, samochod nie kopci na kolorowo.

 

W przyszlym tygodniu chce wymienic wezyki od odmy. Boje sie jednak, ze problem jest powazniejszy.

 

Czy ktos z was spotkal sie z podobnym problemem?

 

Dzieki za pomoc, moje pierwsze bmw, jestem jak dziecko we megle.

 

Pozdrawiam serdecznie

Opublikowano

Mowisz o uszczelce filtra oleju?

 

Dodam, ze mialem wymieniana uszczelke pod pokrywa zaworow, bo puszczala, teraz silnik jest suchy, plam oleju postoju tez nie widac.

 

Dzieki za podpowiedz!

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Śmierdzi spalonym olejem bo wycieka z tyłu silnika i kapie na wydech a dokładniej chyba na katalizator.

Weź latarkę i dobrze tam pozaglądaj albo ręką pomacaj z tyłu od strony pompy podciśnienia czy jest tam mokre od oleju.

Uszczelka na pompie potrafi puszczać i wtedy leci albo uszczelka pod pokrywą zaworów, objaw ten sam.

Ostatnio robiłem to samo, przy hamowaniu waliło olejem w środku auta i ubywało go w sporych ilościach, po uszczelnieniu zapomniałem o temacie ubywania oleju.

Opublikowano
Te wszystkie objawy moga byc spowodowane nieszczelnoscia tej uszczelki? Olejem nie smierci mi przy kazdym hamowaniu, tylko raz na kilka godzin.
  • Członkowie klubu
Opublikowano
niestety nie... miałem na myśli problem z ubytkiem oleju i smrodem spalonego oleju.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.