Skocz do zawartości

Szarpanie na zimnym


Kszyhuu

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem z szarpaniem na zimnym silniku. Zawsze po nocy ( stoi w garażu) wyczytałem że mogę mieć problemy ze sprzęgłem, układem dolotowymlub cewkami . Dodam że sprzęgło chodzi idealnie więc to raczej bym wykluczył. Jakieś pomysły? Dodam że tylko na zimnym silniku tak się dzieje po dodaniu gazu jakbruszam samym sprzęgłem to nie ma nic rusza płynnie. Szarpie jakby miał zaraz silnik wyskoczyć
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam mam podobny problem i też szukam odpowiedzi w sumie znalazlem pare ale jeszcze nie rozbierałem swieci blad po podłączeniu kompa 43d1 system sterowania przepustnica doszlem do tego czytając posty ze moga byc filterki od elektrozaworów zatkane lub przeplywka szukam zdj jak wyczyscic te filterki dodam ze auto raz mam moc pelna a raz nie a szarpie dlatego ze spaliny go dlawią bo turbo nie dziala
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi też szarpał na zimnym, a po kilku minutach jazdy problem ustawał

okazało się, że przelewa mi pierwszy wtrysk (przy dodawaniu gazu problem się normował)

usłyszałem, że powinno się to szybko zrobić, bo potem może paść PDF i będzie gorzej

Podobno koszt naprawy to max 500zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Kod błędu to 10741

10741 w zapisie szesnastkowym to 29F5 - Catalyst System Effeciency Below Threshold (Bank 2)

 

Skoro masz błąd na jednym banku, to całkiem prawdopodobne, że leje Ci wtryskiwacz i spowodował śmierć katalizatora w banku 2.

Możesz sprawdzić jakie masz korekty dawki paliwa na poszczególnych bankach - tam powinno być widać, czy leje wtrysk czy nie.

Wykluczam świece/cewki, bo nie wywala Ci błędu wypadania zapłonów.

Polecam oddać wtryskiwacze na sprawdzenie, żeby nie wymieniać "dobrych na nowe" - jak to często ludzie robią.

Druga rzecz - wymiana katalizatora na nowy raczej Cię nie ominie.

Jeśli dysponujesz endoskopem (aka kamerką na USB) to możesz obejrzeć co się z Twoim katalizatorem stało - albo jest zatkany albo stopiony.

Aha, jest jeszcze opcja, że sonda lambda za katalizatorem padła powodując taki błąd, ale wydaje mi się, że nie miałoby to wpływu na pracę silnika, gdyż ta sonda sprawdza tylko sprawność katalizatora.

 

Jeszcze jedno - jaki to silnik, N43 czy N46?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm, to sporo zmienia ;) Już nie raz na forum widziałem, że ten błąd pojawiał się po zatankowaniu słabego paliwa.

Więc następnym razem tankuj na mniej dzikich stacjach.

 

A jeśli chodzi o szarpanie na zimny - to czujesz je tylko przy ruszaniu? Czy podczas jazdy też?

Jeśli tylko przy ruszaniu i problem jest mniej lub bardziej wyczuwalne w zależności od obrotów z jakimi ruszasz, to nawet stary płyn hamulcowy może to powodować - sprzęgło na nim działa jeśli nie wiesz.

U mnie takie "żabkowanie" przy ruszaniu zaczęło się nasilać razem ze spadkiem temperatury za oknem i nowy płyn załatwił sprawę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiem ze to jest bardzo dziwne zjawisko :| ponieważ tankuje teraz 102 oktanową benzyne i objawy dalej takie. po drugie nie zawsze mam te szarpanie, czasami dzieje sie to jak rusze a czasami cały dzien potrafi być bez zadnego problemu, może najpierw poduszki pod silnikiem sprawdze ? bo tez wyczytałem ze to moze byc problemem naszych "bawarek"

 

 

 

Pozdrawiam kszyhuu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.