Skocz do zawartości

M43B19, temperatura silnika, termostat + poziom oleju


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,

 

1) Kupiłem sobie właśnie pierwsze BMW (316i, M43B19) w życiu. Niestety mam z nim drobny problem którego nie udało się wynaleźć podczas oględzin auta. Pierwsze niepokojące objawy zauważyłem podczas 40 kilometrowego powrotu do domu. Wskazówka od temp stała idealnie w pionie. Jednak było dość zimno i włączyłem sobie grzanie. Wtedy temp spadła do 1/3 skali (druga z 4 kresek). Po wyłączeniu ogrzewania temp powoli wróciła do normy. Następnego dnia w drodze do pracy wszystko było jak trzeba, wskazówka w pionie, nawiew dmuchał ciepłem na szybę. Wracając z pracy pojawiła się identyczna sytuacja jak w dniu zakupu, jednak przy szybszej jednostajnej jeździe, bez nawiewu. Temperatura wracała do 'normy' na długich światłach. Dziś znów pojawił się inny objaw - wskazówka spadła do zera w ułamku sekundy. Wróciła na miejsce po 'wjechaniu w dziurę".

 

Na moje oko powyższe historie sugerują dwa problemy: termostat + czujnik temperatury. Proszę o informację czy jestem w błędzie?

 

 

2) Wczoraj też pojawił się problem z zapalającą się po odpaleniu silnika kontrolką poziomu oleju. Włącza się chwilę zapłonie. Poświeci jakieś 10 sekund i przestaje. Poziom oleju jest ok, jednak po odkręceniu korka wlewu oleju, dość mocno zasysa korek. Tu mam mniej pomysłów jeśli chodzi o przyczynę. Wstępne rozeznanie podpowiada mi odmę, ale nigdzie na forum nie znalazłem potwierdzającej odpowiedzi. Czy zapchana odma może powodować wyrzucanie błędu o poziomie oleju? A może zasysanie korka nie ma nic wspólnego z zepsutym czujnikiem poziomu oleju?

 

 

Proszę Was bardzo o pomoc, ponieważ do tej pory od strony mechanicznej miałem kontakt tylko ze starymi, japońskimi silnikami motocyklowymi. Tam wszystko jest proste, no prawie wszystko... :)

 

 

PS: Samochód jeździ jak trzeba, dynamicznie przyspiesza, nie szarpie, nie telepie, ładnie trzyma obroty, nie kopci, w silniku nie wysłuchałem niepokojących dźwięków. Występuje delikatne pocenie spod pokrywy rozrządu.

Opublikowano

Twoje typy są słuszne. Odme wymień, termostat i odpowietrz poprawnie auto.

 

Możesz mieć słabe ciśnienie oleju, kontrolka sie zawsze tak długo pali czy tylko po nocy jak auto zimne

szukam
Opublikowano

termostat kup oryginalny z firmy behr bo ma czujnik i z zamiennikiem możesz mieć lipę

z odmą tak samo mi tania podróba wytrzymała rok,i sprawdż jeszcze przewód do odmy czy nie jest sparciały od temperatury

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Witam, chcę podpiąć się pod temat. BMW e36 M43 1,6

Mam problem, jadąc pewnego dnia na zajęcia, wskazówka od temperatury chłodzenia opadła mi stopniowo na czerwone pole. Moja pierwsza myśl była, że to termostat, bo nie wiało ciepłym powietrzem gdy ustawiłem ogrzewanie na max. Po zakupie termostatu(fakt, ze uzywanego, ale wydawało mi się, że w dobrym stanie) zamontowałem go i auto zostało odpowietrzone. Lecz po zrobieniu 5-10km wskazowka podnosiła się na czerwone pole. Ciepłe powietrze wieje i tym się ratuje bo gdy podkręcam ogrzewanie to wskazówka schodzi z czerwonego pola lecz nie staje w pionie, tylko leży minimalnie przed czerwonym. Odpowietrzyłem go z pare razy i przez 10 min jazdy było dobrze, lecz później problem się powtarza. Gdy odpowietrzałem go ponownie zauważyłem, że przy poluzowaniu odpowietrznika wydobywała się para i bąbelki(stąd twierdze, że dalej jest zapowietrzony, ale nie wiem gdzie ucieka powietrze). Odpowietrzałem go tak, że jak samochód w trasie jadąc 100km/h zwalniał w mieście do 50km/h to się grzał. Po kolejnym odpowietrzeniu samochód przy większych obrotach i szybszej prędkości się grzał, a przy mniejszych nie (lecz gdy się nie grzał, wskazówka nie stała w pionie lecz przed czerwonym polem). Często go odpowietrzałem, więc nie zauważyłem, że płynu ubywa lecz po dłuższej przerwie od jazdy samochodem, sprawdziłem stan płynu w zbiorniku i co się okazało było go nie wiele(gdzie był nalany pod korek). Przed ostatnim odpowietrzeniem, przestało mi lecieć ciepłe powietrze i metoda ogrzewania na max by temperat na wskazniku sie zmniejszyła nie pomagało, bo leciało zimne powietrze. Po odpowietrzeniu zaczęło dmuchać ciepłem, lecz problem po 20 min ten sam. CIAGLE SIE ZAGRZEWA. Samochód nie traci mocy i nie widzę, oleju przy silniku więc myślę, że to nie uszczelka. Zastanawia mnie pompa wody, ale nie jestem mechanikiem i nie wiem co juz począć. Visco w dobrym stanie, wydaje mi się, że dobrze chłodzi, chociaż nie jestem pewien czy na pewno. Liczę na jakąś pewną poradę, która pozwoli mi usunąć usterkę .

Opublikowano

używany termostat jak nowy kosztuje 30 zł ... :mad2:

 

poszukaj jak sprawdzić wiskoze czy jest sprawna, jak sprawdzić czy to wina termostatu również można sprawdzić. No i odpowietrz układ tak jak jest opisane w książce sam naprawiam bmw e36 do znalezienia w google ta ksiązka.

szukam
Opublikowano
Termostat z obudowa kosztuje 120 zl :D ale dzięki za podpowiedź co do reszty :) A ubycie płynu chłodniczego wiąże sie z wisko ? :O
Opublikowano

no to lepiej ugotować silnik za 120zł :)

 

jak kupiłeś używany to chociaż go sprawdziłeś w garnku z wodą gotującą się ?

szukam
Opublikowano
Położyłem karton pod samochód i wlałem płynu bo zobaczyłem jego ubytek i zauważyłem, że płyn cieknie między silnikiem, a kołem zębatym (chyba zamachowe to jest) które znajduje się koło rolek na których znajduje się pasek PK. Płyn ścieka na czujnik który znajduje się niżej . Ma ktoś jakieś pomysły?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.