Skocz do zawartości

Bmw 535d 2008r dziwne piski podczas przyszpieszania


afgan25

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

 

Zmagam się z pewnym problemem który mnie irytuje troszeczkę, mianowicie chodzi o dziwne piszczenie w pewnych zakresach obrotów. Podejrzewałem turbo lecz na komputerze widać tylko delikatny uskok który trwa dosłownie sekundę i wraca do normy ma to miejsce na drugiej turbinie (bmw e60 535d). a pyzatym Ciśnienia praktycznie bardzo dobre. Zostały sprawdzone do tego węże i przewody na których nic nie znaleziono. Miałem problemy z filtrem dpf ,któremu zaradziłem już i problem jest dalej. Oleju nie bierze spadku mocy nie ma oprócz czasu co był problem z filtrem dpf.

 

Dodam filmiki do zobrazowania i udźwiękowienia

Pierwszy z zapchanym filtrem : https://www.youtube.com/watch?v=yq0LOW-OcA4

 

Drugi z czystym filtrem : https://www.youtube.com/watch?v=9bTWvhJuojI

 

 

Jedyne co myślą moi mechanicy to że piszczy tak zawór upustowy ale trudno stwierdzić bo trzeba całość rozebrać.

 

Ktoś miał podobny problem?

Edytowane przez afgan25
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapomniałem dodać że w okolicy 2.5 tysiąca gdy trzyma się gaz słychać ten lekki pisk. Nie mam pomysłu a mechanicy również rozkładają ręce. Więc ma ktoś może jaki pomysł co można by sprawdzić? Zauważam że tych pisków jest więcej a czasami nie ma ich wgl.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
tez to mam w 535d 272KM dziwnie świszczy podczas przyspieszania ake u mnie tylko pod obciążeniem , ja mysle ze to uszczelki przy kolektorze wydechowym do turbin bo na zimnym dymek leci przy turbinach albo pekniety kolektor wydechowy

______________

champion

e53 3.0dA 2005

e53 3.0dA 2004

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeszce nie bo byłem w Polsce byłem u mechaników żaden się nie chciał podjąć naprawy w końcu znalazłem "speca" który się się podjął ale dopiero 15.01 niestety nie jestem na bieżąco ponieważ samochód został w Polsce i czeka na naprawę. Obstawia uszczelkę miedzy turbinami a kolektorem ewentualnie pęknięty kolektor. :mad2:

 

A tak wgl mam z połowy 2008r po lifcie mam także kolektor ponoć jest już poprawiony i tak nie pęka zobaczymy. Ponoć co podejrzał jeden mechanik to turbina jest okopcona. Tyle wiem w tym momencie gdy będę wiedział coś więcej na pewno się podzielę informacją :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani
Miałem taki sam pisk - w pewnym zakresie brzmiał jak gwizd starego czajnika podczas gotowania wody ( taki ryjący czache ) - pomogła wymiana uszczelki między dolotem a turbiną - cisza aż strach :)

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Zarejestrowani
U mnie świszczała i gwizdała uszczelka nr 2 http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=PY71-EUR-09-2008-E61N-BMW-530xd&diagId=11_3468 ale profilaktycznie wymienilem i numer 3

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Wiec tak problem rozwiązany były to uszczelki miedzy turbinami a kolektorem wymieniłem wszystkie uszczelki efekt rewelacja auto zaczęło palić mniej (jazda po autostradzie 170/180 wyszło 8.5 L na niemieckim dieslu jazda do pracy w temperaturach około 0 do 7.5 L)oraz nabrało lepszego dźwięku. Chodź przy naprawie była mała wpadka a mianowicie mechanik przytkało w sposób nieoczekiwany zbiornik od podciśnienia małe turbo wgl nie reagowało. Niestety przed czyszczeniem podciśnienia regulował mała turbinę i niestety auto nie oddaje właściwej mocy, a konkretniej zaczyna ciagnąć od 1800 obr/min wcześniej ciągło w okololicy 1100 obr/min. I tu rodzi sie pytanie czy samemu bede wstanie wyregulować małą turbinę oraz czy bedzie potrzebna adaptacja. Wcześniej auto w trybie sport i na łopatkach z oponami 245 zimowymi continentala nowymi potrafiło gubić trakcje przy 120 km/h. Ogólnie turbo przy przebiegu 220k wyglada swietnie i daje dobre ciśnienie.Także co można zrobić by auto nabrało werwy z dołu, oraz czy regulacja małego turbo załatwi sprawę?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiec tak problem rozwiązany były to uszczelki miedzy turbinami a kolektorem wymieniłem wszystkie uszczelki efekt rewelacja auto zaczęło palić mniej (jazda po autostradzie 170/180 wyszło 8.5 L na niemieckim dieslu jazda do pracy w temperaturach około 0 do 7.5 L)oraz nabrało lepszego dźwięku. Chodź przy naprawie była mała wpadka a mianowicie mechanik przytkał w sposób nieoczekiwany zbiornik od podciśnienia małe turbo wgl nie reagowało. Niestety przed czyszczeniem podciśnienia regulował mała turbinę i niestety auto nie oddaje właściwej mocy, a konkretniej zaczyna ciagnąć od 1800 obr/min wcześniej ciągło w okololicy 1100 obr/min. I tu rodzi sie pytanie czy samemu bede wstanie wyregulować małą turbinę oraz czy bedzie potrzebna adaptacja. Wcześniej auto w trybie sport i na łopatkach z oponami 245 zimowymi continentala nowymi potrafiło gubić trakcje przy 120 km/h. Ogólnie turbo przy przebiegu 220k wyglada swietnie i daje dobre ciśnienie.Także co można zrobić by auto nabrało werwy z dołu, oraz czy regulacja małego turbo załatwi sprawę?
przypadkiem zacytowałem za problem przepraszam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.