Skocz do zawartości

Bmw 535d 2008r dziwne piski podczas przyszpieszania


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam wszystkich.

 

Zmagam się z pewnym problemem który mnie irytuje troszeczkę, mianowicie chodzi o dziwne piszczenie w pewnych zakresach obrotów. Podejrzewałem turbo lecz na komputerze widać tylko delikatny uskok który trwa dosłownie sekundę i wraca do normy ma to miejsce na drugiej turbinie (bmw e60 535d). a pyzatym Ciśnienia praktycznie bardzo dobre. Zostały sprawdzone do tego węże i przewody na których nic nie znaleziono. Miałem problemy z filtrem dpf ,któremu zaradziłem już i problem jest dalej. Oleju nie bierze spadku mocy nie ma oprócz czasu co był problem z filtrem dpf.

 

Dodam filmiki do zobrazowania i udźwiękowienia

Pierwszy z zapchanym filtrem : https://www.youtube.com/watch?v=yq0LOW-OcA4

 

Drugi z czystym filtrem : https://www.youtube.com/watch?v=9bTWvhJuojI

 

 

Jedyne co myślą moi mechanicy to że piszczy tak zawór upustowy ale trudno stwierdzić bo trzeba całość rozebrać.

 

Ktoś miał podobny problem?

Edytowane przez afgan25
Opublikowano
Zapomniałem dodać że w okolicy 2.5 tysiąca gdy trzyma się gaz słychać ten lekki pisk. Nie mam pomysłu a mechanicy również rozkładają ręce. Więc ma ktoś może jaki pomysł co można by sprawdzić? Zauważam że tych pisków jest więcej a czasami nie ma ich wgl.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
tez to mam w 535d 272KM dziwnie świszczy podczas przyspieszania ake u mnie tylko pod obciążeniem , ja mysle ze to uszczelki przy kolektorze wydechowym do turbin bo na zimnym dymek leci przy turbinach albo pekniety kolektor wydechowy

______________

champion

e53 3.0dA 2005

e53 3.0dA 2004

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Jeszce nie bo byłem w Polsce byłem u mechaników żaden się nie chciał podjąć naprawy w końcu znalazłem "speca" który się się podjął ale dopiero 15.01 niestety nie jestem na bieżąco ponieważ samochód został w Polsce i czeka na naprawę. Obstawia uszczelkę miedzy turbinami a kolektorem ewentualnie pęknięty kolektor. :mad2:

 

A tak wgl mam z połowy 2008r po lifcie mam także kolektor ponoć jest już poprawiony i tak nie pęka zobaczymy. Ponoć co podejrzał jeden mechanik to turbina jest okopcona. Tyle wiem w tym momencie gdy będę wiedział coś więcej na pewno się podzielę informacją :)

  • Zarejestrowani
Opublikowano
Miałem taki sam pisk - w pewnym zakresie brzmiał jak gwizd starego czajnika podczas gotowania wody ( taki ryjący czache ) - pomogła wymiana uszczelki między dolotem a turbiną - cisza aż strach :)

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
u mnie ten pisk pojawia sie gdy silnik jest rozgrzany, postoi zgaszony na jakies 15 minut i po odpaleniu i przygazowaniu wlasnie to slychac. Kilka przygazowek i pisk znika, tez tak mieliscie? dziqsek moglbys podrzucic z realoem ktora to uszczelka???
  • Zarejestrowani
Opublikowano
U mnie świszczała i gwizdała uszczelka nr 2 http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=PY71-EUR-09-2008-E61N-BMW-530xd&diagId=11_3468 ale profilaktycznie wymienilem i numer 3

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Wiec tak problem rozwiązany były to uszczelki miedzy turbinami a kolektorem wymieniłem wszystkie uszczelki efekt rewelacja auto zaczęło palić mniej (jazda po autostradzie 170/180 wyszło 8.5 L na niemieckim dieslu jazda do pracy w temperaturach około 0 do 7.5 L)oraz nabrało lepszego dźwięku. Chodź przy naprawie była mała wpadka a mianowicie mechanik przytkało w sposób nieoczekiwany zbiornik od podciśnienia małe turbo wgl nie reagowało. Niestety przed czyszczeniem podciśnienia regulował mała turbinę i niestety auto nie oddaje właściwej mocy, a konkretniej zaczyna ciagnąć od 1800 obr/min wcześniej ciągło w okololicy 1100 obr/min. I tu rodzi sie pytanie czy samemu bede wstanie wyregulować małą turbinę oraz czy bedzie potrzebna adaptacja. Wcześniej auto w trybie sport i na łopatkach z oponami 245 zimowymi continentala nowymi potrafiło gubić trakcje przy 120 km/h. Ogólnie turbo przy przebiegu 220k wyglada swietnie i daje dobre ciśnienie.Także co można zrobić by auto nabrało werwy z dołu, oraz czy regulacja małego turbo załatwi sprawę?
Opublikowano
Wiec tak problem rozwiązany były to uszczelki miedzy turbinami a kolektorem wymieniłem wszystkie uszczelki efekt rewelacja auto zaczęło palić mniej (jazda po autostradzie 170/180 wyszło 8.5 L na niemieckim dieslu jazda do pracy w temperaturach około 0 do 7.5 L)oraz nabrało lepszego dźwięku. Chodź przy naprawie była mała wpadka a mianowicie mechanik przytkał w sposób nieoczekiwany zbiornik od podciśnienia małe turbo wgl nie reagowało. Niestety przed czyszczeniem podciśnienia regulował mała turbinę i niestety auto nie oddaje właściwej mocy, a konkretniej zaczyna ciagnąć od 1800 obr/min wcześniej ciągło w okololicy 1100 obr/min. I tu rodzi sie pytanie czy samemu bede wstanie wyregulować małą turbinę oraz czy bedzie potrzebna adaptacja. Wcześniej auto w trybie sport i na łopatkach z oponami 245 zimowymi continentala nowymi potrafiło gubić trakcje przy 120 km/h. Ogólnie turbo przy przebiegu 220k wyglada swietnie i daje dobre ciśnienie.Także co można zrobić by auto nabrało werwy z dołu, oraz czy regulacja małego turbo załatwi sprawę?
przypadkiem zacytowałem za problem przepraszam
Opublikowano
napisz ktore uszczelki te od bloku silnika tez ?

______________

champion

e53 3.0dA 2005

e53 3.0dA 2004

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.